پارس ناز پورتال

داستان قسمت های اول شهرزاد 2 را بخوانید

مجموعه : اخبار سینما
داستان قسمت های اول شهرزاد 2 را بخوانید

داستان قسمت های اول شهرزاد 2 را بخوانید 

شهرزاد 1 با موفقیت کامل به پایان رسید تا نمایش خانگی یک نقطه عطف را در دوران خود تجربه کند و اینک نوبت به سری دوم این سریال رسیده هست. انتشار نخستین تیزر از فصل دوم سریال شهرزاد شور و اشتیاق عجیبی میان علاقه مندان این سریال به وجود آورده هست. در این بین تغییر شخصیت فرهاد و پاره شدن مرغ آمین مهم‌ترین واکنش ها را به همراه دارد.

 

دیروز تکلیف فصل دوم شهرزاد مشخص شد و نخستین تیزر این آلبوم در شبکه هاي مجازی دست به دست چرخید. تیزر فصل دوم یک دقیقه اکثر نبود اما در همین مدت کوتاه تکلیف مخاطبانش را با فضای ادامه داستان مشخص کرد. نخستین نکته این بود که دیگر نباید منتظر فضای لطیف و عاشقانه فصل اول باشیم. به نظر میرسد آن قدر تنش و اتفاق در فصل دوم وجود دارد که احساسات و روابط عاشقانه را هم تحت تاثیر قرار میدهد.

 

حضور بازیگران اخیر مانند رضا کیانیان رویا نونهالی امیر جعفری و آتنه فقیه نصیری اتفاق مهم دیگری هست که در فصل دوم با آن مواجه ایم بازیگرانی که بعد از مرگ بزرگ آقا به میدان می‌آیند و اوضاع عمارت دیوان سالار را به هم می ریزند. از همه ي این ها قبل مهم‌ترین نکته اي که در تیزر فصل دوم نظر همۀ را جلب کرده تغییر شخصیت فرهاد هست اتفاقی که باورش برای همه ي آنهایی که سریال را دنبال کرده اند سخت هست.
داستان قسمت های اول شهرزاد 2 را بخوانیدفرهاد چه می‌شود؟

در تیزر یک دقیقه اي فصل دوم شهرزاد غیر از بخش هاي مرتبط با مراسم عقد و نزدیک به آن دیگر از چهره معصوم و ساده فرهاد خبری نیست. موهایش را طور دیگری آرایش میکند خیلی محکم و جدی راه می‌رود. از داخل کمرش اسلحه در می آورد نگاه پر از خشمی به شهرزاد دارد و در جایی حتی گردنبند مرغ آمین شهرزاد را با حرص پاره میکند.

 

اتفاق هایي که حتی در بدترین شرایط هم نمی توانستیم از کاراکتری مانند فرهاد انتظار داشته باشیم. نمی‌توانیم از روی یک تیزر کوتاه ماجرا را واکاوی کنیم و به خاطر این ماجرا پی ببریم اما قضیه هر چه که هست به فشار یا شرایط سختی مربوط هست که زندگی فرهاد را از آن به بعد به هم می ریزد.

 

عصیان فرهاد از نگاه زمانی

سال قبل مصطفی زمانی در یکی از گفت و گو هاي مفصل اش درمورد شخصیت فرهاد سریال شهرزاد گفته بود که فرهاد یک موجود مستاصل هست. کسی که تمام اتفاق هاي مفید زندگی اش را از دست میدهد و تمام بدبختی هاي عالم سرش هوار میشود این درد خیلی بزرگی برای کسی هست که تمام ایده آل هایش را از دست می‌دهد.

 

اجازه نمی‌دهند بنویسد زندان میرود عشقش را از او می‌گیرند و درست وقتی به این تن می‌دهد که با کسی دوست شود و ازدواج کند حتی آن را هم از او میگیرند.»زمانی تعریف کرده بود که شخصیت فرهاد باید بعنوان یک نویسنده روشنفکر کاملا نقطه مقابل قباد در می آمده تا مخاطبان به طور کامل تفاوت میان آن ها را درک می‌کردند.

 

حتی نگاه فرهاد به عشق با نگاه قباد به این مسئله فرق داشته. فرهاد عشق را در تمام پدیده ها جاری میداند و قباد خودخواهانه با عشق روبرو میشود. حالا شخصیتی مانند فرهاد با تمام این پیشینه و تفکر، در جایی قرار میگیرد که با قباد گلاویز می‌شود و وی را کتک می‌زند اتفاقی که به گفته این بازیگر نقطه بحبوحه فصل اول هست. حالا واقعا فرهاد در این اوضاع باقی می‌ماند؟

داستان قسمت های اول شهرزاد 2 را بخوانید

چرخش شخصیت و عصیان

مصطفی زمانی در همان گفت و گو از ایده آل هایش صحبت کرده بود. گفته بود خودش دلش می خواسته که شخصیت فرهاد از یک جایی به بعد با چرخش وحشتناکی روبرو شود. گفته بود من پیشنهادم این بود که فرهاد عصیان کند. از یک جایی به بعد بیاید از خودش انتقام بگیرد. من ترجیح می دادم به جای این استیصال طغیان کند.

 

یا مثلا این جایگاه قباد و فرهاد برعکس شود. این توصیه من هست و خب قرار نیست اینجور پیش برود چون تیم سازنده از ابتدای تولید سریال، سه تا سیزن را پشت سر هم دیده اند طبیعتا با برنامه ریزی بلند مدت جلو رفته اند و یم دانند قرار هست ماجرا به کجا کشیده شود.»

 

حالا دوتا اوضاع وجود دارد اول اینکه زمانی طبق اطلاعی که از اوضاع فیلمنامه سه فصل داشته چنین اطلاعاتی را داده هست و دوم اینکه خیلی اتفاقی ماجرا طبق توصیه او جلو رفته. به هر حال آنطور که پیداست ماجرای عصیان فرهاد به طور کامل وجود دارد.

داستان قسمت های اول شهرزاد 2 را بخوانید

 

یکی از نقاط قوت سریال شهرزاد که باعث شد در فصل اول خیلی مورد دقت قرار بگیرد و مخاطبان را هر هفته برای دنبال کردن آن منتظر بگذارد روابط ظریف و احساسات عاشقانه میان شهرزاد و فرهاد و بعدها قباد و شهرزاد و نهایتا جذابیت مثلث عشقی میان انها بود. این ظرافت و ابراز به مرور و شاعرانه احساسات در سریال بود که در کنار صدای محسن چاوشی آن را از تمام سریالهای دیگر روی آنتن توزیع شده در شبکه نمایش خانگی متمایز میکرد.

 

آنطور که از تیزر فصل دوم بر می‌آید از این صحنه هاي احساسی خاص در این فصل خبری نیست و همین مسئله میتواند تهدید بزرگی برای این فصل باشد. تهدید به این تعبیر که با تغییر شخصیت فرهاد و به عبارتی عصیانگری این کاراکتر فضای فصل دوم به یک جور عرصه قدرتنمایی یا بن بست برسد و حال خوش فصل اول دیگر تکرار نشود.

 

گرچه این امکان هم وجود دارد که این چرخش شخصیتی کم کم در کاراکتر قباد هم به وجود بیاید و این کاراکتر به نسبت قبل به لحاظ احساسی آرام تر عمل کند و جای شخصیت لطیف فرهاد را در سریال بگیرد.

داستان قسمت های اول شهرزاد 2 را بخوانید

ادامه قصه از دیدگاه مردم

از زمانی که صفحه اینستاگرامی سریال شهرزاد تیزر فصل دوم را انتشار داد مخاطبان واکنش هاي متفاوتی نسبت به آن نشان داده اند. غیر از آنهایی که در نظرات شان از شروع اکران شهرزاد ابراز خوشحالی کرده اند، اکثر نظرها راجع به پاره شدن مرغ آمین توسط فرهاد هست. در واقع مهم‌ترین نکته اي که نظر مخاطبان را جلب کرده و انها را به واکنش داشته اختلاف میان فرهاد و شهرزاد سات.

 

نکته قابل دقت دیگر رمزگشایی هایي هست که مخاطبان از این تیزر انجام داده اند. یکی نوشتهِ اونجا که مرغ آمین رو پاره می کنه یه قضاوت زود از شهرزاد داشته که بعدا رفع میشه. اینطوری چیدن کنار هم که فکر کنین شهرزاد میره طرف قباد. یکی دیگر نوشته حتما توی دیدارهای هفتگی شهرزاد از بچه اش مسائلی پیش می‌آید

 

که فرهاد دچار شک نسبت به شهرزاد و قباد میشود. مخاطب دیگری نوشته به نظر میاد اونی که زندگی فرهاد و شهرزاد رو خراب میکنه اکثر خود فرهاد باشه. انگار حالت هاش کم کم زمان تغییر می کنه.غعیر از ماجرای دعوا یک سری از مخاطبان اینطوری رمزگشایی کرده اند که آخر عروسی شهرزاد و فرهاد قباد می‌آید تو و عروسی را به هم میزند.

 

یک سری نوشته اند که شیرین در فصل دومِ خودکشی میکند. یکی نوشته خاطرِ این خودکشی ربطی به قصه ندارد و ظاهرا پریناز ایزدیار و تهیه کننده به توافق مالی نرسیده اند و کارگردان هم تصمیم گرفته شیرین را حذف کند..

داستان قسمت های اول شهرزاد 2 را بخوانید

حتی برخی افراد جلوتر رفته اند و اینجور نتیجه گرفته اند که قباد هم بعدِ از شیرین با اکرم ازدواج می‌کند. یکی دیگر از مخاطبان با مشاهده انگشتر بزرگ آقا توی دست قباد پیش بینی کرده قباد به زور میخواهد جای بزرگ آقا بنشیند. خیلی ها هم به انتشار این تیزر اعتراض کرده و نوشته اند که از حالا تا 29 خرداد و زمانِ توزیع نخستین قسمت این فصل ذهن همۀ را درگیر خودش کرده هست.