پارس ناز پورتال

درمان ناتوانی جنسی و مشکل نعوظ مردان

مجموعه : حذف شده است
درمان ناتوانی جنسی و مشکل نعوظ مردان

درمان ناتوانی جنسی و مشکل نعوظ مردان 

ناتوانی جنسی در آقایان می تواند منجر به مشکلات جدی در رابطه زناشویی شود و سردی را برای هر دو طرف به همراه داشته باشد. درمان ناتوانی جنسی که مهم ترین نوع آن مشکل عدم نعوظ آلت تناسلی در مردان است، با تشخیص درست علت بوسیله داروهای گیاهی و شیمیایی با درصد موفقیت بالا انجام می گیرد.
روش های درمان ناتوانی جنسی و نعوظ آلت تناسلی مردان

 

ناتوانی جنسی چیست؟
ناتوانی های جنسی به مجموعه ی وسیعی از اختلالات عملکرد جنسی اطلاق می شود که به دنبال آن ها رضایت مرد و زن از رابطه زناشویی کاهش می یابد. ناتوانی جنسی به طور کلی به دو دسته ناتوانی روحی-روانی و ناتوانی جسمی تقسیم بندی می شود.

 

ناتوانی جنسی در زنان به شکل جدی موضوعیت ندارد و موضوعی است که بیشتر به مردان مربوط می شود. به طور معمولی به مردانی که در نعوظ آلت تناسلی خود دچار اختلالاتی هستند ناتوان جنسی گفته می شود. این نوع ناتوانی می تواند اولیه و فیزیولوژیک یا ثانویه و ناشی از تروما و ضربه باشد.

 

مکانیسم نعوظ در آلت تناسلی
نعوظ طبیعی آلت به دنبال هماهنگی پیچیده ای که بین اعصاب؛ عروق و غرایز جنسی شخص صورت می گیرد اتفاق می افتد. این هماهنگی باعث هجوم خون به داخل آلت و به دنبال آن نعوظ آلت می گردد. در طول مدت نعوظ دریچه های وریدی بسته بوده بنابراین نعوظ تداوم می یابد. پس از انزال دریچه های وریدی باز شده

 

و با خروج خون از آلت تناسلی نعوظ خاتمه یافته و آلت تناسلی به حالت اولیه بر می گردد. لازم به ذکر است که افراد طبیعی چندین بار به هنگام خواب و در صبحگاه دچار نعوظ می شود که به آن نعوظ صبحگاهی گفته می شود.

 

نعوظ صبحگاهی در اثر چیست؟
برخی به اشتباه گمان می کنند نعوظ صبحگاهی به معنی تمایل مرد به برقراری رابطه جنسی در ساعات اولیه روز است. در حالی که این تفکر اشتباه است. در واقع در آغاز روز، بین ساعت 7 تا 9 میزان دو هورمون تستوسترون و کورتیزول افزایش می یابد. فعالیت همزمان این دو هورمون نشانه ای واضح دارد

 

که همان نعوظ است. دانشمندان بر این باورند که نعوظ صبحگاهی یا شبانه، راه و روش بدن برای حفظ، ترمیم و بازیابی سلامت آلت مردانه است. وقتی مردی دچار نعوظ می شود، بافت های قابل نعوظ ش متورم می شود.

 

انواع ناتوانی های جنسی و درصد شیوع آن در بین مردم
55 درصد افراد به درجاتی از اختلال نعوظ (erection) مبتلا هستند. از این بین 18 درصد خفیف، 24 درصد متوسط و 10 درصد شدید هستند.

 

ejaculation زودرس 27 درصد
نداشتن میل جنسی به همسر 17 درصد
استرس و اضطراب هنگام مقاربت 17 درصد
اولین و مهمترین قدم در درمان ناتوانی جنسی، تشخیص علت آن است.

 

علل عمده ناتوانی جنسی
اختلالات روانی یا سایکولوژیک
اختلالات دستگاه عصبی: نعوظ در حقیقت نتیجه یک فرآیند بسیار منظم بین مغز، اعصاب محرکه و حسی و اندام تناسلی است و هر گونه اختلال در این مسیر را تحت تاثیر قرار می دهد

 

بیماری های هورمونی: در این میان، دیابت را به جرات می توان شایع ترین بیماری هورمونی بر هم زننده سیستم تناسلی نامید. علاوه بر دیابت، کم کاری یا پُرکاری تیروئید، تومورهای هیپوفیز، آدیسون و سندرم کوشینگ از جمله بیماری های هورمونی است که سیستم نعوظ آلت تناسلی مردان را مختل می کند.

 

داروها: در بین داروها، داروهای ضد فشار خون همچون آتنولول(Atenolol) ، متیل دوپا، داروهای نشاط آور مثل هروئین، متادون و داروهای دیگری مثل کتوکونازول، اسپیرونولاکتون، الکل، سایمتیدین، ضدافسردگی ها و پنزودیازپین ها ازجمله داروهایی هستند که درجاتی خفیف تا شدید از اختلال نعوظ را در بیماران پدید می آورند.

 

درمان ناتوانی جنسی
به طور كلی داروهایی كه از نظر سازمان بهداشت جهانی تایید شده اند شامل موارد زیر است.

 

داروهای خوراكی سنتتیک نظیر سیلدنافیل، تادالافیل و ویاگرا:
سیلدنافیل یا ویاگرا یک مهار کننده خوراکی است که اثر شل کنندگی عضلات کورپوس کارورنوسوس و تجمع خون در سینوزوئیدها و در نهایت erection را در پی دارد. erection در این افراد فقط در حالتی ایجاد می شود که تحریک جنسی وجود داشته باشد و نتیجه آن هم در 63 درصد از افرادی که با دوز 25 میلی گرم خوراکی نیم ساعت قبل از آمیزش مصرف می نمایند، دیده می شود.

 

در این میان گذشته از آن که این دارو در کسانی که بیماری قلبی ـ عروقی دارند می بایست با احتیاط بسیار فراوان زیر نظر پزشک متخصص مصرف شود، عوارض آن به همین جا خلاصه نمی شود.پریاپیسم، عارضه ای است که این روزها زیاد دیده می شود و این در حالی است که تنها علت آن مصرف خودسرانه این دارو توسط افراد است

 

چرا که در کشورهای توسعه یافته این عارضه تنها در درصد کوچکی از مبتلایان به این نوع اختلال مشاهده می شود.

 

داروها با ریشه گیاهی نظیر یوهمبین و آفرودیت:
آفرودیت محتوی چندین گیاه شامل دارچین، خارخاسک، زعفران و زنجبیل می باشد. مطالعات وسیعی روی اثر این گیاهان برای رفع اختلالات جنسی در سطح جهان انجام شده است. مواد موثر گیاهی بخصوص ساپونین و اسانس ها و استروئیدهای موجود در این گیاهان در برطرف نمودن ناتوانی جنسی موثر می باشد

 

و با اتساع عروق آلت تجمع خون را در این عضو زیاد كرده و موجب نعوظ می گردد در بعضی افراد اختلالات جنسی همراه با اضطراب ناشی از ناتوانی انجام دهی عمل جنسی است آفرودیت قادر به برطرف كردن این اضطراب بوده موجب آرامش و اعتماد به نفس می شود.

 

موارد احتیاط ومنع مصرف: بیماران قلبی و بیمارانی كه اخیرا مبتلا به سكته قلبی شده اند در مصرف این دارو باید احتیاط كنند

 

عوارض جانبی: بیمارانی كه نسبت به اسانس های گیاهی حساسیت دارند باید این دارو را با احتیاط مصرف كنند. در كمتر از یك درصد بیماران عدم تحمل گوارشی سردرد مختصر و برافروختگی صورت گزارش شده است

 

مقدار مصرف: قطره به میزان 50 تا60 قطره 3 بار در روز در یك فنجان آب قند بعد از غذا میل شود قرص به میزان یك قرص 3 بار در روز بعد از غذا میل شود آفرودیت را می توان برای حصول نتیجه بهتر مستمر مصرف نمود.

 

داروهای تزریقی به داخل بافت اندام تناسلی نظیر پاپاورین و آلپروستادیل
داروهای تزریقی عضلانی نظیر تستوسترون كه البته اشكال خوراكی و كرم آن نیز موجود است.در یافته های اخیر شرکت داروسازی ویووس نتایج کارآزمایی های بالینی جدید خود روی داروی درمان کننده اختلالات جنسی و مشکلات نعوظ را منتشر کرد. این دارو که اوانافیل (Avanafil) نامیده شده است

 

در کارآزمایی هایی با عنوان REVIVE 301 -TA مورد بررسی قرار گرفته اند. این کارآزمایی ها نشان می دهند مردانی که 15 دقیقه پس از مصرف دوزهای 50، 100 و 200 میلی گرمی از این دارو اقدام به برقراری رابطه جنسی کرده اند، به ترتیب در 67 درصد، 69 درصد و 72 درصد موارد موفق به تکمیل رضایت بخش رابطه جنسی شده اند.

 

خارخاسک، بی عارضه ترین درمان کننده ی ناتوانی جنسی
یکی از بهترین این داروها خارخسک است که روی کاربرد آن تحقیقات بسیاری انجام شده است. این تحقیقات نشان داده است که خارخسک در مواقعی کاربرد دارد که هورمون های جنسی فرد نامتوازن بوده یا تستوسترون کاهش یافته باشد. در این حالت ماده فعال موجود در خارخسک می تواند

 

با استفاده از آنزیم های طبیعی بدن فرد این کمبود را جبران کند. تحقیقات دیگری نشان داده است که خارخسک می تواند DHEA که ماده ای موثر برای برقراری یک رابطه ی جنسی سالم و کامل می باشد را در بدن فرد بالا ببرد. این ماده برای درمان ناتوانی های جنسی بالا بردن کیفیت عملکرد فرد بسیار خوب عمل می کند

 

و اگر به طور مرتب مورد استفاده قرار گیرد می تواند این مشکل را درمان کند. هیچگونه عوارض جانبی تا به حال از این ماده دیده نشده است.

 

گیاهی بودن دلیل بر بی عارضه بودن دارو نمی باشد.

عصاره های طبیعی: آرژینین یک ترکیب اسید آمینه است که در مواد غذایی حاوی پروتئین به طور طبیعی وجود دارد. این ترکیب با افزایش میزان جریان خون سیستم جنسی می تواند ناتوانی های جنسی ناشی از اختلال به erection را درمان کند.

 

آب انار: Espinasa می گوید من قویا به بیمارانم توصیه می کنم صرف نظر از تحقیقات ضعیف علمی در این خصوص مصرف آب انار را به طور مرتب در برنامه غذایی خود قرار دهند. آب انار ازجمله نوشیدنی های حاوی آنتی اکسیدان بالا است، از این رو می توان گفت از بهترین راه های مطمئن و بی عارضه است

 

ناتوانی جنسی و دادگاه خانواده
 به گزارش پارس ناز رخی زنان هنگام مواجهه با ناتوانی جنسی همسرانشان به دادگاه شکایت می کنند، البته در مواردی هم مردان به علت آسیب ثانویه بر اثر ضربه یا تروما برای گرفتن دیه (دیه کامل) از شخص ضارب که عامل ناتوانی جنسی او بوده به دستگاه قضایی شکایت می کند.

 

در تمام مراکز استانها افراد متخصص در سازمان پزشکی قانونی برای تشخیص درست این عارضه وجود دارد البته همیشه تشخیص این مسئله آسان نیست و گاهی پیچیدگی هایی دارد، چون ممکن است فرد از نظر جسمی سالم باشد اما از نظر روانی در ارتباط جنسی ناموفق باشد.

 

روش های درمان ناتوانی جنسی و نعوظ آلت تناسلی مردان

شواهد نشان می دهد که حدود دو سوم شکایت زنان از ناتوانی جنسی همسرانشان درست است اما در یک سوم موارد مرد دچار ناتوانی جنسی نیست و سازمان پزشکی قانونی بعد از بررسی این موارد گزارش آن را به دادگاه درخواست کننده ارسال می کند. البته به علت مسائل فرهنگی عده زیادی از زنان نیز با وجود درگیری با این مشکل اصلاً مراجعه ای ندارند.

 

با اطمینان می توان گفت 100درصد موارد ناتوانی جنسی در مردان یا با دارو درمانی یا جراحی کاملاً درمان می شود.بنابراین توصیه ما به خانواده ها این است که اگر با این مشکل مواجه هستند به جای مراجعه به دادگاه و شکایت برای گرفتن دیه یا طلاق به مراکز درمانی که در اکثر استانها وجود دارد، مراجعه کنند.