پارس ناز پورتال

خودتان را به بهترین نحو به دیگران معرفی کنید

خودتان را به بهترین نحو به دیگران معرفی کنید

خودتان را به بهترین نحو به دیگران معرفی کنید 

در شمار زیادی از کارها شما باید خودتان را به گونه ای به طرف مقابل معرفی کنید تا در همان ابتدا اعتماد را جلب کنید و پیش به سوی برترین کار  روید. تصور کنید که در برابر شخص یا مخاطبینی هستید که میخواهید با ایده خودتان آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهید. شما می دانید که آن‌‌ها ایده شما را دوست خواهند داشت, اما آن قدر ذهنتان درگیر هست و دغدغه دارید که ممکن هست مهمترین قسمت یعنی معرفی خودتان را به کلی نادیده بگیرد.

 

نکته مهم در مورد “معرفی خودتان “در دنیای کسب و کار این هست که به سرعت در بین کسانی که با آنان در رابطه هستید, اعتبار به دست بیاورید. بدبختانه بیشتر آدم ها اغلب در مورد معرفی خودشان نماد‌کاری می کنند و همین باعث میشود مخاطبین آن‌ها در برترین حالت در مورد انچه میگویند بی اشتیاق شوند و در بدترین حالت از دست آنان دلخور و خشمگین.

 

چه عواملی در یک معرفی مفید نقش دارند؟ بستگی به وسیله و مخاطبین شما دارد, اما اگر معرفی را به خوبی انجام دهید مخاطبین در مورد انچه که قرار هست از شما بشنوند مشتاق‌تر خواهند شد. اکنون ببنیم برترین راه معرفی خودتان چطور هست.

 

1- در ایمیل

اگر می‌خوهید کسی که تا اکنون شما را دیدار نکرده برای خواندن ایمیل شما وقت بگذارد, نخستین کاری که باید انجام دهید این هست که به گونه‌ایی وی را تحت تاثیر قرار دهید که بفهمند چرا باید از میان آن همه ي ایمیل, ایمیل شما را بخواند. هر روز ممکن هست ایمیل‌هاي زیادی را از جانب افراد ناشناس دریافت کنیم

 

و حتی هیچکدام از آن‌ها را باز نکنیم. اگر با آن فرد دیدار «هر چند کوتاه» داشته‌اید, بهره گیری از جمله‌اي مثل ” دیدار با شما بسیار فوق العاده بود” در خط موضوع یا «subject line» می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

 

اگر هم تا کنون با او دیدار نداشته‌اید کوشش کنید یک آشنایی متقابل پیدا کنید, اجازه آن‌ها را دریافت کنید و با این خط موضوع ” دوست/ مشتری ما « اسم خود را بنویسید» فکر می کنم باید با هم گفتگویی داشته باشیم” ایمیل خود را ارسال نمایید. اینکار باعث برقراری یک رابطه سریع می گردد.

 

2- از طریق تلفن

معرفی از طریق تلفن می تواند پریشانی‌آور باشد, به ویژه اگر با فردی تماس میگیرید که هرگز وی را ندیده‌اید. شما می توانید کار کنید که بسیار طبیعی به نظر برسید. بلند شوید, وقتی روی پاهایتان می ایستید احساس قدرت بیشتری میکنید- و تبسم بزنید اینکار موجب می شود تا صدهای شما گرمتر به گوش برسد. گرم کردن صدا میتواند مفید باشد بخصوص اگر آن روز خیلی گفتگو نکرده‌اید.

 

اکنون همان طور که در مورد معرفی در ایمیل عنوان کردیم عمل کنید, خودتان را معرفی کنید و بگویید چرا مهم هستید و کجا وی را دیدار کرده اید. ابتدا از طرف مقابل خود بپرسید چقدر زمان برای گفتگو با شما دارد و همان خط زمانی را حفظ کنید.

 

3- در یک گفت و گو شغلی

معرفی حضوری ممکن هست بسیار پریشانی‌آورتر از معرفی‌هاي مجازی باشد و این موضوع را می توان به خوبی در گفت و گو‌هاي شغلی حس کرد. در گفت و گو‌هاي شغلی, کارفرما به واسطه مطالعه رزومه و حضور شما در شبکه‌هاي اجتماعی احتمالا چیزهای زیادی در مورد شما میداند. آن چه که کارفرمایان در این گفت و گو‌هاي شغلی به دنبالش میباشند این هست که آیا شما می توانید رابطه دوستانه‌اي را با کارمندان دیگر در محل کار برقرار کنید یا نالایق و بدقلق هستید؟

 

نخستین تاثیرگذاری میتواند بسیار ساده باشد; بخندید, اسمتان را بگویید, و دست بدهید. محکم دست دادن و یک تبسم گرم می تواند برترین تاثیر را در نخستین دیدار داشته باشد.

 

4- در یک جلسه شرکت

اما اگر شغل دارید و وظیفه شماست که در برابر یک گروه بزرگی از کارمندان سخنرانی داشته باشید, چه؟ بسته به اندازه این شرکت, ممکن هست عده‌اي شما را بشناسند و عده دیگر خیر. در چنین شرایطی بهتر هست با همه ي یکسان رفتار کنید و فرض را بر این بگذارید که کسی شما را نمی‌شناسد.

 

برخلاف مواردی که در بالا عنوان شد, وقتی افراد زیادی مخاطب شما میباشند, میتوانید روی کمک دیگران هم حساب کنید و از آن‌ها بخواهید شما را معرفی کنند.اگر کسی شما را معرفی کرد و نوبت به گفتگو کردن شما رسید, دقت داشته باشید که متواضعانه در مورد خودتان سخن بگویید.

 

5- در یک حادثه شبکه

حادثه شبکه معمولا نشست‌هاي محدودتر را شامل میشود که در آن گفت وگوها حول یک موضوع مشخص و محدود صورت می گیرد. یعنی میخواهید روی افراد مهمی تاثیر بگذارید. وقتی افراد تا این اندازه مهم میباشند یعنی همه ي وقت گروهی در اطراف آن‌ها وجود دارند. در چنین مواقعی خود را به اجبار وارد گفتگوها نکنید و کارت ویزیت خود را به افراد نشان ندهید. با اطمینان به سمت آن‌ها قدم بردارید و کوشش کنید دقت آنان را جلب کنید.

 

احتمال بسیار زیادی وجود دارد که آنان با شما رابطه چشمی برقرار کنند و از شما بخواهند به جمع آنان بپیوندید. در چنین مواقعی از شما خواسته می شود خودتان را معرفی کنید, کوشش کنید جواب فوق العاده برای این سوال داشته باشید و فقط بعنوان شغلی خود نپردازید.