پارس ناز پورتال

صاحبان این شغل ها استرس بالایی دارند

صاحبان این شغل ها استرس بالایی دارند

صاحبان این شغل ها استرس بالایی دارند 

بعضی از کارها در جهان میباشند که به افراد استرس بسیار بالایی منتقل می کنند،مثل آتش نشان ها یا مربی هاي فوتبال. پر استرس ترین شغل جهان چه شغلی هست؟ آیا شما در یک شغل بسیار پرتنش و پر استرس شاغل هستید؟ این مطلب را تا انتها بخوانید تا ۱۰ پر استرس ترین شغل جهان در ۲۰۱۷ را بشناسید.

 

برای خیلی از آدم‌ها صبح زود از خواب بیدار شدن و راس ساعت مقرر یک کار معین را تکرار کردن استرس‌زا هست. اما بعضی مشاغل میباشند که با دقت به لحظات سخت و مهم و خطرناکی که دارند یا با دقت به آسیب‌هاي مختلفی که در انتظار آنهاست جزو پراسترس ترین مشاغل جهان محسوب میشوند. در این مطلب با ما همراه باشید تا ۱۰ پر استرس ترین شغل جهان در ۲۰۱۷ را بشناسید.

 

سایت CareerCast هرساله ساله} پر استرس ترین شغل جهان را معرفی میکند و از مردم جهان می خواهد درمورد استرس زاترین مشاغل جهان نظر بدهند.عواملی نظیر رقابت، سفرهای چندان، میزان بالقوه رشد شغلی، وجود ضرب‌الاجل‌ها، فعالیت در معرض دید عموم، توان بدن بالا، شرایط محیطی، خطرات، وجود خطر جانی برای فرد شاغل،

 

وجود خطر جانی برای دیگران، و نیاز به ملاقات‌هاي عمومی و بسیاری عوامل دیگر در تجزیه و تحلیل میزان استرس یک شغل در این لیست دخیل بوده اند.به این ترتیب جای تعجب نیست که رتبه اول سخت ترین شغل جهان به پرسنل نظامی ، آتش نشانان و افسران پلیس اختصاص یابد.

 

اما بعضی دیگر از مشاغل این لیست مثل هماهنگ کننده رویدادها و مناسبت ها یا مدیر اجرایی واحد روابط عمومی، ممکن هست شما را شگفت‌زده کند که چرا چنین شغلی میزان بالای استرس را دارد.در ادامه ۱۰ پر استرس ترین شغل جهان در ۲۰۱۷ را با هم مرور می کنیم و می بینیم چرا این شغل ها بسیار استرس زا میباشند:

 

۱. پرسنل نظامی و ارتشی:

شخص شاغل در این شغل به علت اینکه دائما در معرض آسیب‌هاي فیزیکی هست «چه خودش آسیب ببیند چه مجبور باشد به فرد دیگری آسیب برساند» بسیار تحت فشار و استرس هست.

 

۲.آتش نشانان:

بسیار شبیه شغل قبلی در این حرفه هم فرد آتش نشان مسئول جان خود و عده زیادی از افراد هست و اضافه بر این‌ها باید از اموال و محیط زیست و شهر و کشور هم در برابر تعداد زیادی از خطرات دفاع کند.

 

۳. خلبانان:

با دقت به حجم چندان تلفات جاده‌اي و مخاطرات در رانندگی، مطمئنا پرواز از رانندگی امن‌تر هست! اما یک لحظه تصور کنید که صدها نفر با اعتماد به خلبان و با امید به اینکه در آسمانها هیچ مشکلی برایشان پیش نمی آید سوار هواپیما می شوند و خلبان تحت فشار و استرس بسیار چندان مسئول زندگی و سلامت آن‌هاست.

 

۴. افسران پلیس:

میتوان گفت همان نوع استرس نیروهای نظامی و ارتشی در افسران پلیس هم دیده می شود و گرچه ذکر این نکته نیز مفید هست که در این شغل سطح رضایتمندی بالایی نیز به دلیل نوع فعالیت خدمت رسانی به مردم وجود دارد.

 

۵. برنامه ریز و هماهنگ کننده رویدادها:

برنامه‌ریزی و هماهنگی مراسم‌ها و رویدادهای کوچک و بزرگ می تواند شغل دیدنی و سرگرم‌کننده اي باشد تا زمانی که یک جای کار ایراد پیدا کند و به نقص و ناهماهنگی و مشکلی بربخورد! آنوقت این شغل سرگرم کننده و خوشگل بلای جان شما می شود و کوهی از استرس و ناراحتی برایتان به همراه می‌آورد.

 

۶. خبرنگار و روزنامه‌نگار:

کار کردن در شرایط فورس و لحظاتی که هر دقیقه زمان بسیار ارزشمند هست و نیز تحمل ترس از پرونده‌هاي حقوقی و تهدیدهای گوناگون و عدم امنیت شغلی و ترس دایمی از بیکاری شغل روزنامه نگاری و خبرنگاری را بعنوان یک شغل بسیار پراسترس معرفی میکند.

 

۷. مدیر اجرایی شرکت:

مدیریت و راه‌اندازی یک شرکت یا موسسه تنها با پشت میز نشستن و دستور دادن انجام نمیشود. مدیران اجرایی شرکت‌ها با دقت به حجم بالای مسئولیت هایي که دارند و سطح بالای استرس و نگرانی که تحمل میکنند معمولا حقوق بالایی دریافت نمیکنند و این موضوع خودش باعث افزایش استرس در فرد شاغل میشود.

 

۸. مدیر اجرایی روابط عمومی:

این شغل هم مثل کار روزنامه نگاری فعالیت در انظار عمومی را می‌طلبد و این نوع کار کردن ضرب‌العجل ها و حساسیت هاي بسیار زیادی دارد. اینکه تمام کارها در مهلت مقرر و به طور منظم و دقیق انجام شود واقعا استرس زا هست.

 

۹. راننده تاکسی:

 به گزارش پارس ناز رانندگی در شهرهای آلوده و شلوغ واقعا دیوانه کننده هست. حالا به این آلودگی هوا و آلودگی صوتی رقابت تنگاتنگ با سایر راننده تاکسی هاي رسمی و غیر رسمی که این روزها خیلی هم چندان شده اند را بیفزایید و بعد استرس حاصل از رقابت با سیستم هاي آنلاین و تلفنی پرطرفدار تاکسی مثل اسنپ و تپسی هم بیفزایید!! می‌بینید که واقعا ترسناک هست.

 

۱۰. گوینده و مجری:

کار مجری گری و گویندگی هم از آن شغل هاي پر استرس هست. ضرب‌العجل هاي جدی، ترس از خرابکاری جلوی دوربین زنده یا جمعیت، و از همه ي بدتر بیکاری در بسیاری روزهای سال میزان زیادی استرس به شاغلین این شغل وارد میکند.