پارس ناز پورتال

عادت های غلط هنگام شستن صورت را کنار بگذاریم

عادت های غلط هنگام شستن صورت را کنار بگذاریم

عادت های غلط هنگام شستن صورت را کنار بگذاریم 

رسیدگی به پوست صورت و دقت به سلامت آن می تواند تضمینی باشد برای زیبای و شادابی پوست در تمام طول عمر که باید نکاتی را در این میان مورد دقت قرار داد. شستن صورت ساده‌ترین کار در عادت‌هاي روزمره به حساب می آید. اما عادت‌هاي شست‌و‌شوی اشتباه میتواند مشکلاتی مثل خشکی، چرب بودن و حساسیت برای پوست ایجاد کند.

 

بهره گیری از مواد شوینده اشتباه
یک پاک‌کننده مناسب باید چرک و آرایش را از صورت به طور کامل پاک کند بدون این که چربی طبیعی پوست و سلول‌هاي سالم آن را از بین ببرد. شوینده‌اي که بهره گیری می کنید باید اینکار را انجام بدهد و نه آن قدر ضعیف باشد که مجبور باشید دو بار صورتتان را با آن بشویید یا خیلی آن را روی پوستتان بمالید نه آن قدر قوی باشد که پوست را قرمز و حساس و خشک کند.

 

شست‌و‌شوی بیش از اندازه
شستن صورت نباید بیش از ۲ بار در روز باشد چون اکثر از این باعث آزار پوست می شود و عاملی برای ساخت بیش از حد چربی هست. بنابراین اگر آرایش ندارید، از کرم ضد آفتاب بهره گیری نکرده‌اید یا صورت‌تان عرق نکرده هست از پاک‌کننده صورت بهره گیری نکنید و فقط صورت را با آب ولرم بشویید.

 

بهره گیری از آب با دمای نامناسب
بعضی گمان می کنند آب گرم منافذ پوست را باز میکند و آب سرد باعث بسته شدن منافذ پوست میشود اما حقیقت این هست که منافذ ماهیچه‌اي ندارند که باز و بسته شوند. با این که ممکن هست آب گرمی که با پوست برخورد میکند حس خوبی ایجاد کند اما چربی‌هاي طبیعی و محافظت‌کننده پوست را دچار مشکل میکند و باعث خشکی بیش از حد یا ساخت بیش از اندازه سبوم میشود. آب ولرم برترین چیز برای پاک کردن مناسب و مؤثر پوست هست.

 

لایه‌برداری بیش از اندازه
لایه‌برداری یک راه مناسب برای جداسازی سلول‌هاي مرده پوست هست اما اینکار باید به اندازه باشد. از لایه بردارهای دانه دار بهره گیری کنید «اسکراب‌هاي شکری یا آنهایی که اسیدهای میوه دارند گزینش‌هاي ملایم تری میباشند» و حداکثر هفته‌اي دو یا سه بار آن ها را به کار ببرید. به جای پارچه برای کشیدن روی پوست از انگشتانتان بهره گیری کنید تا مانع کشیده شدن یا آزار پوست شوید.

 

پاکسازی نادرست پوست
پوست را باید بخوبی آبکشی کرد. در غیر این صورت باقی‌مانده‌هایي که از شوینده روی پوست می ماند منافذ پوست را مسدود و پوست را خشک میکند. صورت را کاملاً آب کشی کنید بینی و اطراف صورت مثل خط رویش مو و خط فک از معمول‌ترین بخش‌هاي صورت میباشند که در شست‌و‌شو و آبکشی فراموش می شوند. در شست‌و‌شوی صورت با آب به این قسمت‌ها دقت کنید.

 

محصولات اشتباهی
از چیزهایی که به پوست آسیب میزنند مثل عطرها، رنگ‌ها و مواد نگهدارنده مثل پارابن‌ها بهره گیری نکنید. سدیم لوریل سولفات یکی دیگر از چیزهایی هست که باید از آن دوری کنید. این ماده به‌عنوان از بین برنده پوست‌هاي اضافی بهره گیری می شود ولی خودش می تواند باعث حساسیت و واکنش آلرژیک شود. همیشهمواد تشکیل دهنده روی محصولات زیبایی و بهداشتی را بخوانید.

 

خشک کردن پوست با حوله
حوله را روی پوست نکشید، فقط با ضربه‌هاي آرام روی پوست سعی کنید صورت را خشک کنید. کشیدن حوله روی پوست خوشایند به نظر میرسد ولی پوست را آزار میدهد. هر حوله‌اي که دم دست هست، مثلاً یک حوله بهره گیری شده را به صورت نمالید چون با اینکار باکتری را انتشار می دهید؛ بخصوص روی یک پوست فوق العاده و تمیز. وقتی میخواهید صورت شسته شده را خشک کنید، یک حوله نرم و تمیز بردارید.

 

بهره گیری نامناسب از مرطوب‌کننده‌ها
برای افزایش میزان جذب رطوبت، بلافاصله پس از تمیز کردن پوست وقتی هنوز نم دارد، از مرطوب‌کننده بهره گیری کنید. برای بهره گیری از سرم‌ها و دیگر محصولات محافظت از پوست و مو هم همین روش را انجام بدهید.

 

هزینه‌هاي چندان اما بیهوده
خیلی عاقلانه نیست که بخواهید فقط برای یک شوینده صورت مقدار زیادی پول خرج کنید. یک پاک‌کننده ساده با مواد سازنده طبیعی کافی هست. به جای هزینه کردن برای شوینده برای خرید سرم‌ها و مرطوب کننده‌ها اکثر هزینه کنید.

 

ترس از چربی‌ها
چربی‌ها برای مدتی طولانی دشمن درجه یکی بودند که منافذ پوست را می‌بستند اما اکنون این طرز تفکر در حال تغییر هست. متخصصان میگویند افراد با انواع گوناگون پوست می توانند از پاکسازی پوست با چربی بهره ببرند، حتی پوست‌هاي چرب یا آسیب دیده! بعضی از چربی‌ها منافذ پوست را از آلودگی و باکتری پاکیزه

 

و در پوست تعادل ایجاد میکنند. به دنبال محصولات تمیزکننده چربی باشید که از چربی‌هاي گیاهی و طبیعی ساخت شده‌اند یا حتی می توانید از یک روغن بادام باکیفیت، روغن هسته زردآلو، روغن دانه انگور یا روغن گل آفتابگردان که در سوپرمارکت موجود هست بهره گیری کنید. روغن را روی پوست خود ماساژ دهید و سپس با یک پارچه تمیز آغشته به آب گرم صورت را تمیز کنید. پیش از شست‌و‌شو مطمئن شوید که صورت را کاملاً تمیز کرده‌اید تا چربی اضافی روی پوستتان نماند و منافذ تمیز شوند.

 

برترین شوینده پوست صورت چیست

پاکسازی صورت با تونر و شیرپاک‌کن، بخور صورت با آب، شست‌وشوی صورت با مایع راه‌هایي برای پاک کردن پوست میباشند اما آب، مفیدترین و ساده‌ترین راه برای پاک کردن آلودگی‌هاي موجود روی پوست هست.

 

– شست‌وشوی پوست یک ضرورت هست اما این که با چه ماده‌اي شست‌وشو شود بستگی به اوضاع پوست شما دارد. اگر پوست خشکی دارید باید از مواد شست‌و‌شویی‌ که اسیدیته اکثر، قلیای کمتر و PH‌هاي پایین‌تری دارند، بهره گیری کنید. اما اگر پوستی نرمال دارید کمتر دچار مشکل می شود با این حال پوست‌هاي نرمال

 

نیز گاهی خشک و گاهی چرب میشوند. در صورتی که پوست چرب دارید این به معنای آن هست که نیاز به شست‌وشوی بیشتری دارید. این نوع پوست محدودیت کمتری در بهره گیری از صابون‌ها دارد به طوری که اگر پوست چرب را با صابون‌هاي معمولی و حتی بدن‌شوی هم بشویید، احساس ناخوشایندی مثل احساس سوزش و کش‌آمدگی در پوست نمیکنید.