پارس ناز پورتال

درباره فواید اسیدهای صورت و شادابی پوست

درباره فواید اسیدهای صورت و شادابی پوست

درباره فواید اسیدهای صورت و شادابی پوست 

اسیدهایی که برای صورت استفاده می شوند منجر به زیبایی و تازگی و شادابی پوست می شوند و طرفداران زیادی هم دارد. برای این که پوست مدام خوب بماند باید مرتب لایه برداری شود. اما پیدا کردن لایه بردار مناسب نیز برای خودش یک چالش بزرگ در زیبایی پوست است.

 

یکی از بهترین راه ها برای لایه برداری پیدا کردن اسیدهای مناسب پوست است. ادامه مطلب را بخوانید تا اسید مناسب پوست خود را بابید.

 

اسید صورت چیست؟

شاید کلمه اسید کمی ترسناک باشد اما اسیدهای صورت فرق می کنند. این اسیدها از یکسری منابع طبیعی مثل شکر یا شیر گرفته می شوند و برای از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده می شوند. این یعنی یک لایه سلول های مرده ای که روی پوست هستند از بین می روند و سلول های تازه ای که در زیر سلول های مرده بودند ظاهر می شوند. اسیدهای صورت لک و جوش ها را نیز از بین می برند.

 

اسیدهای صورت را می توان برعکس اسکراب که پوست های حساس را ملتهب می کند برای انواع پوست ها استفاده کرد.برای این که اسید مناسب پوست خود را پیدا کنید باید به این موارد دقت داشته باشید.

 

ابتدا باید تشخیص دهید که پوستتان خشک، حساس یا چرب است. هدف تان برای مراقبت از پوست چیست؟ می خواهید پوست را جوان سازی کنید، می خواهید از جوش زدن پوست جلوگیری کنید و بسیاری اهداف دیگر. زمانی که این عوامل را در نظر گرفتید می توانید اسید مناسب پوست خود را انتخاب کنید.

 

بسیاری از محصولات آرایشی چون ماسک ها، پاک کننده ها، سرم ها و حتی تونرها دربردارنده اسیدهای صورت هستند. هنگام استفاده حتما ترکیبات آن را از روی جعبه بخوانید تا مقدار مصرف آن دستتان بیاید. بعضی از این محصولات را می توان هر روز استفاده کرد اما بعضی از آن ها را هر دو یا سه روز یک بار.

 

اگر پس از استفاده محصول پوستتان قرمز یا حساس شد سعی کنید آن را کمتر استفاده کنید. اگر دائما پوست را لایه برداری می کنید باید حتما ضدآفتاب مصرف کنید و از پوست در مقابل اشعه های آفتاب محافظت کنید.

 

بهترین اسید صورت برای پوست های خشک و حساس

اگر پوست خشک و حساسی دارید از محصولاتی استفاده کنید که دارای لاکتیک اسید است. لاکتیک اسید از شیر بدست می آید. این اسید مولکول بزرگ است یعنی به عمیقی اسیدهای دیگر جذب پوست نمی شود. بنابراین پوست را ملتهب نمی کند. به آرامی سلول های مرده پوست را از بین می برد و نشانه های پیری مثل چین چروک ها و خطوط را کاهش می دهد.

 

بهترین اسید صورت برای پوست های چرب

سالیسیلیک اسید برای پوست های چرب بسیار مناسب است. این اسید نه تنها سلول های مرده را از بین می برد بلکه توانایی این را دارد که در منافذ پوست نفوذ کند و سلول های مرده و روغنی که باعث بسته شدن منافذ شده اند را از بین ببرد. این اسید خاصیت ضد التهاب نیز دارد یعنی پوست های قرمز را آرام می کند و مانع تشکیل جوش می شود.

 

بهترین اسید صورت مناسب پوست های نرمال و دارای خاصیت ضد پیری

اسید گلیکولیک برای پوست های نرمال مناسب است. اسید گلیکولیک مولکول کوچک است و بسیار عمیق جذب پوست می شود. این اسید پوست های حساس و خشک را ملتهب می کند. اسید گلیکولیک هم سلول های مرده را از بین برده و سلول های تازه را جایگزین آن ها می کند و هم باعث تولید کلاژن های جدیدی می شود که علائم پیری را از بین می برند. این اسید لکه های سیاه روی پوست را نیز از بین می برد.