پارس ناز پورتال

نکات موفقیت از زبان سم آونز میلیاردر 26 ساله

نکات موفقیت از زبان سم آونز میلیاردر 26 ساله

نکات موفقیت از زبان سم آونز میلیاردر 26 ساله 

حتما نباید یک عمر زحمت بکشید تا در انتها موفق شوید بلکه با به کار گرفتن نیروی ذهن و خلاقیت میتوان در سن 26 سالگی نیز پیروز شد. بی شک سم آونز «Sam Ovens» یکی از پیروز ترین کارآفرینان جوان در اساس مشاوره کسب و کار هست. برخلاف تعداد زیادی از کارآفرینان، او به سرعت دریافت که مشاغل کارمندی و روتین 9 صبح تا 5 بعدازظهر سرنوشتی نیست که برای زندگی اش رقم خورده هست؛ او چیز بیشتری در زندگی می‌خواست.

 

در سال 2012 میلادی و در حالیکه تنها سه ماه از اولین شغلش پس از پایان کالج می گذشت، سم از شرکتی که در آنجا مشغول به کار بود استعفا کرد و به خانه پدر و مادرش در نیوزیلند بازگشت. او همان جا تصمیم گرفت در پارکینگ خانه والدینش کسب و کار تازه اي برای خود آغاز کند.

 

پس از کار و تلاش بسیار و هزینه کردن تمامی پس اندازش، اولین تجارت سم به شکل بدی شکست خورد. یک سال کار و تلاش شبانه روزی دیگر کار وی را به آنجا کشاند که همۀ چیزش را از دست بدهد، قرض و بدهی بسیاری بالا بیاورد و اسم دو شرکت ناموفق و شکست خورده دیگر را نیز با خود یدک بکشد. خودش بعدها در جایی می‌نویسد

 

که آن دوران یکی از ناامیدکننده ترین و در عین حال تعیین کننده ترین مراحل زندگی اش بوده هست. اما سم به جای آنکه ناامید شود و دوباره به محیط کارمندی بازگردد، تصمیم گرفت به شکست هاي خود به دیده فرصت بنگرد و از آنها درس بگیرد.

 

سوالات بسیاری در ذهن او وجود داشت، مانند این که چرا ایده هاي بزرگ او نتوانسته بود مشتریان زیادی را به خود جلب کند یا این که کجای کارش اشتباه بوده هست؟ او اشتباهاتی راکه به شکستش انجامیده بودند بررسی کرد و نقاط ضعف و قوت کسب و کارهایش را یافت. ارزیابی سم تمایل و اشتیاق او برای یادگیری و رشد و نگرش هایش وی را واداشت

 

یک‌بار دیگر بخت خود را در اساس کارآفرینی امتحان کند و تصمیم بگیرد چهارمین شرکت خود را در اساس مشاوره کسب و کار راه اندازی کند. تلاش هاي سم این بار به نتیجه رسید.او در مدت کوتاهی شرکت مشاروه اي خود را راه اندازی کرد. پارکینگ خانه پدری را ترک کرد و به منهتن بازگشت. او در 26 سالگی و در زمان کوتاهی پیروز شد ارزش کسب و کارش را به 10 میلیون دلار برساند.

 

سم در حال حاضر یکی از کارشناسان برجسته در اساس کارآفرینی و ارائه مشاوره برای آغاز کسب و کارهای اخیر هست. در حال حاضر، روشهای سم آونز را تعداد زیادی از مشاوران برجسته در سراسر دنیا بهره گیری میکنند و او اولین کسی هست که شرکت ها و صنایع زمانی که به دنبال جذب مشتریان اخیر میباشند با او تماس می‌گیرند.

 

سم در ابتدای آغاز به کار شرکت مشاوره اي به تنهایی خدمات را به مشتریان ارائه می داد، اما پس از مدتی ارائه مشاوره را آغاز کرد و اکنون نیز شیوه ها و استراتژی ها و تاکتیک هاي کاری اش با یکدیگر ترکیب شده هست و در قالب یک برنامه آموزشی آنلاین در اخیار همه ي و به خصوص کسانی که به دنبال ایجاد کسب و کار اخیر و سودآوری میباشند قرار میگیرد.

 

برنامه هاي آموزشی سم جزو برنامه هاي پیشرو در صنعت مشاوره شغلی محسوب می‌شود که موفقیت هاي بسیاری را نیز با خود به همراه داشته هست.در حقیقت، سم با آموزش ها و مشاوره هاي خود به هزاران نفر در سراسر دنیا کمک کرد بر ترس هاي خود غلبه کرده، مشاغل روتین و کارمندی خود را رها کنند

 

و با آغاز کسب و کارهای اخیر درآمدهای بهتر و زندگی آزادانه تری داشته باشند. او معتقد هست شیوه هاي نستی و عقل سلیم و رایج در دنیای امروزی راه به جایی نمی‌برند و اگر از آنها پیروی و تبعیت کنید، به جایی خواهید رسید که دیگران رسیده اند.

 

سم معتقد هست هر شخصی می‌تواند کسب و کار مورد نظر خود را آغاز کند و از این طریق به آزادی و زندگی پرمعناتر و درآمد اکثر دست یابد، اما مشکل اینجاست که اکثر این افراد نمی‌دانند که کار را باید از کجا آغاز و چه مسیری را دنبال کنند، اما سم این نقشه را ایجاد کرده هست و تلاش می‌کند آن را با مردم سراسر دنیا به اشتراک بگذارد.

نکات موفقیت از زبان سم آونز میلیاردر 26 ساله

در ادامه این مطلب قصد دارم چهار نکته طلایی در موفقیت کسب و کار را از دیدگاه این میلیونر جوان مطرح کنم. سم این چهار نکته طلایی را مهم‌ترین و باارزش ترین درس هایي می‌داند که طی فرایند کارآفرینی و تلاش، از طریق آزمون و خطا کسب کرده هست. او بر این باور هست که دانستن این نکات برای تمامی کسانی که در فکر راه اندازی کسب و کار جدیدی میباشند لازم و ضروری هست.

 

نکته طلایی اول: هرچه زودتر برند تحت نام خود را بسازید و اعتمادسازی کنید

ساختن برند اختصاصی برای کارآفرینان چندین فایده را به همراه دارد. اولیه آنکه داشتن یک برند شخصی معتبر به کسب و کار اخیر شما اعتبار بالایی خواهدداد. سم میگوید اگر مردم برند تحت نام شما را بشناسند و به آن اعتماد کنند، به احتمال چندان به کسب و کار اخیر شما نیز اعتماد خواهندکرد. او معتقد هست ایجاد برند شخصی یکی از ابزارهای ضروری برای موفقیت در کسب و کار هست.

 

دوم آنکه هرچه مخاطبان شما اکثر باشند، مشتریان بالقوه بیشتری در آینده جذب خواهید کرد. او میگوید: «تلاش کنید از طریق شیوه هاي تبلیغی برند خود را به همۀ بشناسانید. از تمامی ابزارهای موجود بهره گیری کنید صدای خود و شرکت تان را به گوش افراد بیشتری برسانید. بهره گیری از قدرت نفوذ رسانه هاي اجتماعی

 

امروزی تنها بخشی از امکانات گسترده برای جذب مخاطب هست؛ پس به سرعت دست به کار شوید و کار خود را در شبکه هاي مجازی آغاز کنید. تمامی فرصت هاي موجود در این شبکه ها یا حتی پُست هایي که در انها منتشر میکنید این ظرفیت را دارند که یک مشتری اخیر را به سوی شما بکشاند.»

 

نکته طلایی دوم: از شبکه اشنایان خود کسب درآمد کنید

سم می‌گوید: «اکثر کارآفرینان در اطراف خود شبکه اي از ارتباطات فردی و مخاطبان دارند، اما متاسفانه از انها و ظرفیت هاي موجود آنان درک درست و کاملی ندارند؛ پس در هنگام شروع کسب و کار اخیر آشنایان و دوستان و اطرافیان خود را فراموش نکنید؛ حتی تصور هم نمی‌توانید کنید که در بین همین افراد

 

چه مشتریان بالقوه اي میتوانید برای خود پیدا کنید. با اینکار اطرافیان تان کسب و کار شما را در سطوح دیگر نیز منتشر میکنند. هر یک از اطرافیان شما شبکه اي از دوستان و آشنایان دارند که لزوما شما را نمی شناسند.»

نکات موفقیت از زبان سم آونز میلیاردر 26 ساله

یکی از دلایل شکست کسب و کارهای اخیر هدف قرار دادن افراد غریبه در همان گام هاي اولیه هست. دوستان و خانواده و دوستانِ دوستان شما، همگی، نیازهایی دارند. نزدیک شدن به افرادی که هم شما و هم کسب و کار جدیدتان را می شناسند از نزدیک شدن به افراد کاملا غریبه اي که از شما و کارتان هیچ شناختی ندارند بسیار آسان تر هست.

 

نکته طلایی سوم: هرگز آموختن را متوقف نکنید

هیچ اهمیتی ندارد چه زمانی و در چه مقطعی از زندگی کسب و کار اخیر خود را آغاز میکنید؛ در راهی که در آن قدم گذاشته اید همۀ وقت} مطلب اخیر برای یادگیری وجود دارد. شاید شما به کسب و کاری که در آن مشغول هستید اشراف کامل داشته یا از تمامی شاخصه ها و مولفه هاي یک کارافرین پیروز آگاهی داشته باشید

 

اما باید بدانید که بعنوان یک کارافرین هموراه در این مسیر با چالش هاي اخیر و تغییرات و موانع دیگری رو به رو خواهیدشد که تاکنون به آنها برنخورده بودید و برای رویارویی به انها برنخورده بودید و برای رویارویی با آنها به آموختن نیازمندید.سم در این باره میگوید: «به لطف دسترسی به منابع عظیم اطلاعاتی در این دوران، هر کارآفرینی قادر هست

 

در هر اساس و موضوعی اطلاعات جدیدی کسب کند. در طول این سال ها صدها کتاب خوانده و مطالب بسیار مفیدی را در مورد بازاریابی، فروش، حسابداری، استراتژی ها و حتی روشهای ارتقای شخصیتی آموخته ام. می دانستم که اگر بخواهم کسب و کار جدیدم به سرانجام خوبی رسد، باید تمامی این مطالب را بدانم و به خوبی درک کنم».

 

نکته طلای چهارم: بر طردشدن غلبه کنید
سم میگوید: «بزرگترین ترس و نگرانی من در آغاز کسب و کار رویارویی با پذیرفته نشدن از سوی دیگران بود. بعنوان یک انسان درون گرا، تماس گرفتن با مردم، پیدا کردن مشتریان بالقوه و معرفی سرویس و محصولات کسب و کارم همۀ وقت} بزرگترین چالش پیش رویم بود و من را وادار می‌کرد از کُنج شخصی خود بیرون بروم،

 

اما پس از مدتی متوجه شدم خروج از این کنج شخصی از اهمیت بسیاری برخوردار هست و از آن پس تصمیم گرفتم بر این ترس خود غلبه کنم و یاد بگیرم چگونه با پذیرفته نشدن از سوی دیگران رو به رو شوم.

نکات موفقیت از زبان سم آونز میلیاردر 26 ساله

 به گزارش پارس ناز صحبت با افراد غریبه در مورد کسب و کارم را آغاز کردم و پس از مدتی دریافتم که پذیرفته نشدن از سوی مشتریان امری شخصی نیست و به هیچ عنوان به ویژگی هاي شخصیتی من باز نمیگردد. این تجربه یکی از بزرگترین درس هایي بود که در نتیجه بیرون آمدن از محیط راحتی و رویارویی با چالش هاي حقیقی دنیای کسب و کار آموختم.»