پارس ناز پورتال

نگاهی به سریال سیاسی هوملند محصول آمریکا

مجموعه : اخبار سینما
نگاهی به سریال سیاسی هوملند محصول آمریکا

نگاهی به سریال سیاسی هوملند محصول آمریکا 

سریال های سیاسی بسیاری در آمریکا ساخته شده است که چالش های مهم درباره ایران را نیز در فیلم گجانده اند تا هیجان و مقاصد فیلم کاملا تامین شود. اگر اهل سریال دیدن باشید و اندک علاقه ای هم به اخبار سیاسی داشته باشید، قطعا سریال هوملند را از دست نداده اید؛ سریالی که توسط شبکه showtime پخش میشود

 

و در آن رگه هایی از ژانرهای جنایی، درام و رازآلود دیده میشود. این سریال بیشتر هول محور سیاست خارجی آمریکا میچرخد. سه فصل اول این سریال تقریبا داستانی به هم مرتبط را دنبال میکرد. داستان یک کهنه سرباز آمریکایی که پس از سال ها بی اطلاعی ناگهان توسط ارتش آمریکا در عراق پیدا میشود و به کشورش بازگردانده میشود.

 

در همین گیر و دار و استقبال از این قهرمان ملی، عده ای در سازمان CIA معتقدند که او جاسوس است. داستان این سریال و پیچش ها و حواشی اش آنقدر جذاب است که این داستان یک خطی را لوث و تکراری نکند. روابط آمریکا و اسراییل و سیاست های آمریکا در خاورمیانه و در آخر تروریسم، مسائلی است که این سریال به آن توجه بیشتری دارد.

نگاهی به سریال سیاسی هوملند محصول آمریکا

بیشتر اتفاقات این سریال در سازمان CIA رخ می دهد و شخصیت های اصلی این فیلم جاسوسان و مدیران این سازمان اطلاعاتی هستند. در فصل سوم این داستان، یک داستان جدید باز می شود که نقطه عطفش مربوط به مسائل ایران است. برای همین تعدادی بازیگر ایرانی و یا شبه ایرانی به سریال اضافه شده اند.

 

معروف ترین این بازیگران برای ما، نازنین بنیادی و پرویز صیاد هستند و سریال سعی دارد تلاش های بخشی از سازمان CIA را نشان دهد که خواهان صورت گرفتن توافقی در رابطه با مسائل هسته ای با ایران هستند.حالا بعد از دو فصلی که هوملند نتوانست موفقیت های گذشته اش را تکرار کند، در فصل ششم باز به مسئله روز سیاست خارجه آمریکا برگشته است: «توافق هسته ای با ایران».

 

چیزی که در اکثر سریال ها و فیلم های مربوط به CIA و FBI در آمریکا می بینیم، عنصر آینده پژوهی است. علمی که با تحلیل رخدادهای روز، المان های اجتماعی، علمی و سیاسی و با تکیه بر برخی نظرسنجی ها،اتفاقات آینده را پیش بینی می کند. شاید به همین علت است که خیلی وقت ها اتفاق های آینده را می توانیم زودتر در تولیدات هالیوود ببینیم.

 

البته طبیعتا بعضی وقت ها هم این پیش بینی ها درست از آب در نمی آید. سریال هوملند پیش بینی کرده بود که رییس جمهور منتخب ایالات متحده برای اولین بار، یک زن خواهد بود، زنی که با جنگ میانه خوبی ندارد و سعی می کند با راه های دیگر سیاست خارجه آمریکا را پیش ببرد.
نگاهی به سریال سیاسی هوملند محصول آمریکا

این اولین حدس هوملند از آینده بود که به واقعیت نپیوست و با وجود تعداد آرای بیشتر هیلاری نسبت به ترامپ، این ترامپ بود که توانست با کمک آراء الکترال رییس جمهور شود.

 

در این فصل مانند فصل های گذشته، شخصیت های کری متیسون و سول برنسون آدم خوب های داستان هستند. هر چند در این فصل رابطه خوبی با یکدیگر ندارند و کری دیگر برای سازمان CIA کار نمی کند. به همین علت تا اینجای داستان این سول است که سعی می کند تا از عملکرد گذشته شان در CIA دفاع کند.

 

فصل ششم هوملند یک چالش جدی پیش روی اولین رییس جمهور زن ایالات متحده قرار داده است. بخشی از سازمان CIA معتقد هستند که ایران به توافق هسته ای خیانت کرده است و در حال فعالیت های هسته ای خارج از شروط توافق شده است. این گروه سعی دارند به رییس جمهور جدید آمریکا بقبولانند

 

که باید کار ایران را یکسره کند و توافق هسته ای را پاره کند اما هر چه سریال جلوتر می رود متوجه این اتفاق می شویم که نه تنها خیانتی در توافق هسته ای صورت نگرفته، بلکه عده ای وجود دارند که نمی خواهند این توافق ادامه دار باشد.بخشی از سازمان CIA با همکاری عده ای در موساد، این نقشه را طراحی کرده اند و با کمک برخی جاسوسان

 

ایرانی موساد در نقاط حساس ایران این طور وانمود می کنند که ایران قصد دارد با کمک کره شمالی به بمب اتم دست یابد. آنها قصد دارند این طور نمایش دهند که ایران به علت محدودیت هایش در توافق هسته ای، برنامه های هسته ای خود را به خاک کره شمالی منتقل کرده است.

نگاهی به سریال سیاسی هوملند محصول آمریکا

اکنون سول و مجید جوادی می خواهند ایران و توافق هسته ای را نجات دهند. مجید جوادی در این سریال یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاون پیشین وزارت اطلاعات معرفی می شود. شاید برای ما حتی بیشتر از مردم آمریکا جذاب و ملموس باشد تا دلواپسانی از سه کشور آمریکا، اسراییل و ایران را ببینیم که سعی می کنند توافق هسته ای را پاره کنند.

 

 به گزارش پارس ناز قهرمانان این سریال این بار قصد دارند تا از توافق هسته ای که در فصل سه این سریال رقم خورد دفاع کنند. اینکه آنها موفق به انجام این کار می شوند یا اینکه زور دلواپسان به آنها می چربد، قصه جذابی را ایجاد می کند. این سریال هم اکنون در حال پخش است و تا اینجا 7 قسمت از 12 قسمت آن منتشر شده است.

 

اگر هنوز فصل ششم هوملند را ندیده اید پیشنهاد می کنم تا در روزهای نوروز این کار را انجام بدهید. آخرین قسمت این سریال هم 20 فروردین پخش خواهد شد.