پارس ناز پورتال

پیش زمینه ای برای نمایشگاه فناوری CES 2017

پیش زمینه ای برای نمایشگاه فناوری CES 2017

پیش زمینه ای برای نمایشگاه فناوری CES 2017 

نمایشگاه ces همه ي وقت شاهد رونمایی از برترین محصولات فناوری در جهان بوده هست و سال جاری هم می‌توان پیش بینی کرد که کدام محصولات عرضه خواهند شد. به پیشنمایش بزرگ‌ترین تجمع تولیدکنندگان حوزه تکنولوژی و الکترونیک جهان, نمایشگاه CES 2017 لاس وگاس خوش آمدید. لازم به ذکر هست که سالانه شرکت هاي تولیدکننده لوازم الکترونیکی مصرفی

 

 در نمایشگاهی واقع در لاس وگاس, موسوم به CES یا اسم کامل Consumer Electronics Show به گرد هم می آیند و از آخرین دستاوردهایشان برای عموم مردم رونمایی میکنند.نمایشگاه CES 2017 نیز از تاریخ 5 الی 8 ژانویه مصادف با شانزدهم الی نوزدهم دی ماه 1395 نخست خواهد شد تا عاشقان حوزه تکنولوژی را با شوقی وصف نشدنی به سمت خود بکشاند.

 

هرچند حین برگزاری این نمایشگاه صدها و یا حتی هزاران محصول جدید رونمایی شود, اما ما در این مطلب قصد داریم به مهم ترین دسته بندی از محصولات جدید قابل معرفی در این نمایشگاه بپردازیم که دیدار با آن‌ها می تواند هیجان بیشتری را در میان کاربران داشته باشد. در ادامه با نگاهی اجمالی به این دسته‌ها, همراه ما باشید.

 

رایانه و مانیتور

پیش زمینه ای برای نمایشگاه فناوری CES 2017

طی سالیان جدید, نمایشگاه سی اي اس به مکانی مفید برای رونمایی از کامپیوترها تبدیل شده هست. لنوو بعنوان یکی از پیشگامان دنیای رایانه, هرساله این نمایشگاه را بعنوان میزبان رونمایی از کامپیوترهای جدید خود انتخاب می کند. در همین حال دل نیز بعنوان یک سازنده معتبر آمریکایی قصد دارد از یک رایانه All-in-One جدید رونمایی کند.

 

در حال آماده دعوتنامه‌هایي از جانب کمپانی هاي MSI «جهت رونمایی از کامپیوترها و لپ‎تاپ هاي گیمینگ» و ایسوس برای رونمایی از چند کروم بوک جدید ارسال شده هست. ما همین طور شنیده‌ایم شیائومی نیز برای رونمایی از آخرین دستاوردهای خود در حوزه رایانه, دعوتنامه اي را برای اصحاب رسانه ارسال کرده هست.

 

مانیتورهای کامپیوتری نیز یکی از مهم ترین بخش هاي تجربه کار با رایانه میباشند و شما مطمئن باشید که در نمایشگاه CES 2017 شاهد رونمایی از آخرین دستاوردهای شرکت ال جی, سامسونگ, اچ پی, دل و دیگر تولیدکنندگان این حوزه خواهیم بود. ترقی این محصولات شامل رزولوشن بالاتر, اندازه بزرگ‌تر, زمان پاسخگویی بهتر و موارد بهره گیری اکثر خواهد بود.

پیش زمینه ای برای نمایشگاه فناوری CES 2017

ال جی یکی از بزرگ‌ترین اسم‌ها در این حوزه تکنولوژی بوده که سالانه از نمایشگرهای قدرتمندی طی نمایشگاه سی اي اس رونمایی میکند. این شرکت در نمایشگاه سال جاری نیز قصد دارد از جدید ترین مانیتورهای 4K HDR ال جی رونمایی کند. مانیتور 34UM79M یکی از مهمترین این محصولات هست که با اندازه 34 اینچ, نسبت ابعاد 21:9 و مجهز به تکنولوژی UltraWide Mobile+, میتواند به یکی از خوشگل‌ترین هاي این نمایشگاه تبدیل شود.

پیش زمینه ای برای نمایشگاه فناوری CES 2017

کمپانی لنوو قصد دارد در این نمایشگاه از نمایشگرهای بدون حاشیه و فوق‌العاده زیبای تینک ویژن پی 27 اچ «Lenovo ThinkVision P27h» و تینک ویژن پی 24 اچ «Lenovo ThinkVision 24h»رونمایی کند. این نمایشگرها از درگاه نوین USB نوع C برخوردار میباشند و وضوح 2KK را ارائه می کنند.

پیش زمینه ای برای نمایشگاه فناوری CES 2017

سامسونگ الکترونیکس, دیگر کمپانی بزرگ فعال در حوزه نمایشگرهای کامپیوتری هست که قصد دارد در نمایشگاه CES 2017 از مانیتورهای خمیده کوانتوم دات ««Samsung Quantum Dot Curved Monitor» رونمایی کند. این مانیتورها CH711, CFG70 و CF7911 اسم خواهند داشت که گیمرها و کاربران حرفه‌اي را هدف قرار داده‌اند.

 

تلویزیون ها و سیستم‌هاي HiFi

پیش زمینه ای برای نمایشگاه فناوری CES 2017

این غیرقابل انکار هست که نمایشگاه سی اي اس , برترین مکان برای معرفی تلویزیون هاي جدید شرکت ها هست و نمایشگاه سال جاری نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود. بدیهیست دو کمپانی سامسونگ و ال جی, بیشترین نقش را در این قسمت نمایشگاه به خود اختصاص می دهند و چشم براه رونمایی از نمایشگرهای شگفت انگیزی از جانب آن‌ها خواهیم بود.

 

اگر سال قبل را بعنوان یک علامت در نظر بگیریم, ال جی علاقه‌مند به توسعه تکنولوژی اولد«OLED» هست و این درحالیست که سامسونگ قصد دارد تکنولوژی SUHD مبتنی بر ال سی دی خود را به همگان بشناساند. هر دو شرکت اساسا روشی متفاوت را عرضه خواهند داشت و ما چیزی متفاوت خواهیم دید.

پیش زمینه ای برای نمایشگاه فناوری CES 2017

هرچند این دو غول کره‌اي, تنها بازیگران اصلی حوزه تلویزیون هاي نمایشگاه CES 2017 نیستند. سونی را نیز نباید فراموش کرد. شرکت ژاپنی سونی قصد دارد در این نمایشگاه از تلویزیون هاي اولد مبتنی بر اندروید تی وی «Android TV» خود رونمایی کند. شرکت چینی لي اکو «LeEco» نیز با سرمایه گذاری عظیمی که در این حوزه انجام داده

 

«خرید کمپانی تولیدکننده لوازم الکترونیکی Vizio و تاسیس دفتر کاری در سیلیکون ولی ایالات امریکا» قصد دارد علاوه از تلویزیون هاي خوشگل و مقرون به صرفه خود به بازار, از یک تی وی باکس خوشگل 4K به اسم LeTV U4 TV-Box رونمایی کند.در سمتی دیگر کمپانی پرآوازه انویدیا از نسل جدید کنسول انویدیا شیلد «NVIDIA SHIELD» خود رونمایی خواهد کرد.

 

فیلیپس, توشیبا و دیگر سازندگان بین المللی حوزه تلویزیونی نیز از تازه‌ترین دستاوردهای خود در این نمایشگاه رونمایی می کنند. سال جاری شاهد عرضه تلویزیون هاي HDR و با وضوح 8K خواهیم بود, اگرچه در عمل اکثر تلویزیون هاي قابل رونمایی سال جاری حاوی رزولوشن 4K میباشند.

 

گوشی هاي هوشمند

پیش زمینه ای برای نمایشگاه فناوری CES 2017

اگر چه کنگره جهانی تلفن همراه «MWC» جایگاه اصلی معرفی گوشی هاي هوشمند هست, اما تاریخ نشان داده شمار زیادی از شرکت‌ها نمایشگاه سی اي اس را محلی مناسب برای رونمایی از آخرین دستاوردهایشان می دانند.ما میدانیم که ال جی قصد دارد از نسخه سال 2017 گوشی هاي میان رده سری K خود شامل K10, K8, K4, K3 و

 

گرچه گوشی استایلوس 3 در این نمایشگاه پرده برداری کند. محصولاتی که مجهز به تازه‌ترین سیستم عامل موبایلی گوگل, اندروید نوقا بوده و از قیمت بسیار مناسب و رقابتی برخوردار خواهند بود.کمپانی بلک بری نیز که چندی پیش رسما خبر انحلال بخش سخت افزاری خود را اعلام کرد تا از این پس شرکت چینی TCL این بخش بلک بری را بر عهده بگیرد,

 

از جدیدترین گوشی هاي هوشمند خود در این نمایشگاه رونمایی خواهد کرد. بر زمینه شواهد و قراین, این گوشی که دارای کدنام بلک بری مرکوری «BlackBerry Mercury» هست از یک نمایشگر 4.55 اینچی همراه با یک کیبورد فیزیکی تمام QWERTYY بهره می برد.

 

هواوی نیز بر حسب عادت از یک گوشی جدید در این نمایشگاه رونمایی خواهد کرد. آن‌ها سال قبل, فبلت پرچمدار میت 8 «Huawei Mate 8» خود را در نمایشگاه CES 2016 رونمایی کرده بودند. گرچه با دقت به اینکه روزهای جدید عکسهایی از یک گوشی جدید اکسپریا سونی نیز به بیرون درز پیدا کرده هست, نباید در صورت معرفی یک گوشی جدی از جانب این شرکت ژاپنی شگفت زده شویم.

پیش زمینه ای برای نمایشگاه فناوری CES 2017

شانس معرفی گلکسی اس 8 سامسونگ «Samsung Galaxy S8» در این نمایشگاه زیر 0 هست, اما برخی از گوشی هاي میان رده این کمپانی ممکن هست در سی اي اس 20177 معرفی شوند. هرچند سامسونگ سال قبل معرفی محصولات حوزه رایانه خود را بر معرفی گوشی هایش در  این نمایشگاه ترجیه داد. گرچه بر زمینه آخرین اخبار, سامسونگ قرار هست در این نمایشگاه از دو تبلت مجهز به ویندوز 10 مایکروسافت نیز رونمایی کند.

 

اما بحث داغ رونمایی از گوشی هاي هوشمند تاشو در این نمایشگاه هم چنان مطرح هست. سامسونگ طی چند وقت جدید, طرح هاي مفهومی از این محصولات را به نمایش گذاشته که لنوو نیز سال قبل به این حوزه اضافه شد. ما میتوانیم در این نمایشگاه, طرح هایي به مراتب نزدیک‌تر به محصولات نهایی را نسبت به سال قبل سی اي اس دیدن کنیم.

 

دستیاران شخصی

پیش زمینه ای برای نمایشگاه فناوری CES 2017

شما میتوانید انتظار شنیدن ترقی بیش از پیش الکسا «Alexa» را داشته باشید. گرچه که گوگل هوم «Google Homee» به شدت در حال مبارزه با این دستیار حیرت انگیز هست, اما پلتفرم الکسای شرکت آمازون روز به روز در حال دریافت حمایت از جانب محصولات بیشتری هست. به طور مثال شما در آینده میتوانید بدون نیاز به دست زدن سیفون دستشویی را بکشید و یا موارد زیادی را با کمک الکسا انجام دهید که به طبع کارها را راحت‌تر خواهند کرد.

 

شبکه هاي خود سازمان ده «Self Organized Networks» نیز پتانسیل خوبی را برای حضور در این نمایشگاه دارند. به لطف این شبکه ها, اتصالات وای فای خانگی به مراتب پرسرعت‌تر, بهبودیافته‌تر و از همۀ مهم‌تر با نصبی راحت‌تر همراه خواهند بود. دقت داشته باشید که یک شبکه خانگی مفید, نیاز اصلی منزل هاي هوشمند هست.

 

ماشین

پیش زمینه ای برای نمایشگاه فناوری CES 2017

فارادی فیوچر «Faraday Future» پیرو رونمایی موفقیت آمیز سال قبل, برنامه ریزی گسترده‌اي را برای نمایشگاه سی اي اس 20177 انجام داده هست. گرچه در کنار آن, وب سایت رسمی این نمایشگاه نیز خبر از حضور دیگر خودروسازان بزرگی نظیر ب ام دابلیو «ب ام و», جگوار, فورد, نیسان, هوندا و هیوندای می دهد.

 

شرکت هوندا چندی پیش تیزر ویدیویی در رابطه با حضور در نمایشگاه CES 2017 را منتشر کرد. در این کلیپ آن‌ها خبر از رونمایی تکنولوژی‌هاي “Safe Swarm” و “Uni-Cube” و هم‌چنین یک خودرو مفهومی الکتریکی به اسم “NeuV” دادند.

 

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

پیش زمینه ای برای نمایشگاه فناوری CES 2017

دو تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای اولین بار در نمایشگاه CES 2016 بود که خبر از تحرکاتی جدی دادند. بنابراین سال جاری نیز میتوانیم انتظار داشته باشیم تا از ترقی‌هاي چشمگیری در این دو حوزه به نمایش رونمایی شود.در این نمایشگاه, ما شاید هدست هاي واقعیت مجازی قدرت گرفته از چیپست هاي اسنپدراگون 820 یا اسنپدراگون 835 شرکت کوالکام را دیدار خواهیم کرد.

 

چرا که چندی پیش, بنچمارکی از یک دستگاه واقعیت مجازی مجهز به چیپ Snapdragon 8355 منتشر شده بود.اضافه بر این, گفتگو از تلفن همراه هایي به میان هست که قرار هست از دنیای واقعیت مجازی میزبانی کنند. اگر چه در حال آماده گوگل دی دریم «Google DayDream» و سامسونگ گیر وی آر«Samsung GearVRR» دریچه‌ي این جهان را به روی کاربران تلفن هاي هوشمند باز کرده‌اند.

 

ما هم‌چنین مشتاقیم تا دستگاه هاي جدید واقعیت مجازی مخصوص کامپیوترها را نیز از سی شرکت هایي نظیر اچ پی, ایسوس, ام اس آی و یا حتی لنوو ببینیم. گرچه نباید فراموش کنیم که مایکروسافت چندی پیش خبر از عرضه هدست هاي واقعیت مجازی ارزان قیمت 300 دلاری برای کامپیوترهای مجهز به ویندوز 10 داده بود.

 

گجت هاي پوشیدنی و پهپادها

پیش زمینه ای برای نمایشگاه فناوری CES 2017

نمایشگاه CES یکی از معدود مکان‌هایي هست که پهپادها نیز به خوبی میتوانند در آن تظاهر کنند. سال قبل شرکت پاروت در این نمایشگاه از یک پهپاد خوشگل به اسم “Parot Disco” رونمایی کرد و ما امیدواریم بار دیگر شاهد حضور سازندگان پهپادها در این نمایشگاه باشیم.

 

گجت هاي پوشیدنی نیز در نمایشگاه CES 2017 به وفور دیده خواهند شد؛ اگر چه بازار این محصولات طی یکی دو سال قبل با رکود شدیدی رو‌به‌رو بوده هست. هرچند شمار زیادی از گجت هاي معرفی شده در این حوزه خوشگل و مفید میباشند, اما رمز موفقیت آن‌ها ارزش خریدشان نسبت به تجربیاتی هست که به کاربران ارائه می کنند.ساعت هاي هوشمند و مچ بندهای ورزشی نیز هم چنان به ارائه اپلیکیشن‌هایي قدرتمندتر ادامه می دهند.