پارس ناز پورتال

نخستین تجربه نیکی کریمی در صحنه تئاتر (عکس)

مجموعه : اخبار سینما
نخستین تجربه نیکی کریمی در صحنه تئاتر (عکس)
نیکی کریمی” و “بهناز جعفری” بازیگران نمایش (شام با دوستان) که به کارگردانی “آیدا کیخایی” در هفته اول خرداد ماه به صحنه نمایش می‌رود از تجربه همکاری با این کارگردان و گروه تئاتر (این روزها) گفتند.
نیکی کریمی که با بازی در این نمایش نخستین حضورش را بر روی صحنه تئاتر تجربه می‌کند‌ درباره بازی‌اش در این اثر نمایشی  گفت: خوشحالم که با یک گروه حرفه‌ای تئاتر که قبلا آثارشان را دیده‌ام و می‌پسندم، همکاری می‌کنم.

او که در کارنامه بازیگری‌اش تجربه همکاری با کارگردان‌هایی همچون داریوش مهرجویی‌، تهمینه میلانی‌، بهروز افخمی‌، مسعود کیمیایی و… را دارد،‌ ادامه داد: در تئاتر‌، ادبیات و آثار مدرن را دوست دارم و متن نمایش «شام با دوستان» هم یک متن مدرن است که جایزه «پولیتزر» را هم گرفته است بنابراین هم گروه و هم متن باعث حضورم در این نمایش شد.

 
 
 
نیکی کریمی درباره دیگر ویژگی‌های نمایشنامه‌ی (شام با دوستان) توضیح داد: این نمایشنامه خیلی روان شناسانه و درباره روابط آدم‌ها و زوج‌هاست و شخصیت‌ پردازی جالبی دارد و همین باعث جذابیت آن است.او که پیش از این در تله تئاتر «خرده جنایت‌های زن و شوهری» بازی کرده است درباره ادامه فعالیتش در تئاتر گفت: کار جذابی است ولی واقعا نمی‌دانم از الان ایده‌ای ندارم. فعلا تصمیم دارم همین کار را به سرانجام برسانم و از آن لذت ببرم.

بهناز جعفری دیگر بازیگر این نمایش درباره‌ بازی‌اش در این اثر نمایشی گفت: همین که آیدا پیشنهاد بازی در این نمایش را داد،‌ پذیرفتم. چون از قبل به گروه آقای یعقوبی ارادت خاصی داشتم و دارم و اصولا تئاتر را با این گروه و کارهایشان شناختم، همیشه دوست داشتم با آنها کار کنم و حالا خیلی خوشحالم.
او که در کارنامه تئاتری‌اش تجربه همکاری با کارگردانی‌هایی چون بهرام بیضایی‌، علیرضا نادری‌، هما روستا‌، سهراب سلیمی‌، رضا گوران و … را دارد‌ با اشاره به ویژگی‌های نمایشنامه‌ی «شام با دوستان» ادامه داد: یک متن خوب و یک کار خانوادگی است که تماشاگران به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کنند، همه تماشاگران می‌توانند با آن همذات پنداری کنند چون این متن‌، اتفاقاتی را روایت می‌کند که در زندگی همه ما وجود دارد.

 
نخستین تجربه نیکی کریمی در صحنه تئاتر (عکس)
 
بهناز جعفری درباره همکاری با کارگردانی که خودش بازیگر است‌، توضیح داد: این گروه تجربه‌های بسیاری دارند و من تلاش کردم از آنها یاد بگیرم. در این شرایط خیلی کم پیش می‌آید که گروه‌ها منسجم باشند و دلسوزانه تمرین کنند به طوریکه تقریبا تمرین تئاتر در حال حذف شدن است و اینها به دلیل محدودیت سالن تمرین است و مسایلی مانند درگیر بودن بازیگران در چند پروژه مختلف که باعث دشواری‌های بسیار در هماهنگ کردن زمان تمرین می‌شود.بازیگر نمایش «مرده ریگ» ادامه داد: این نمایش یادآور روزهای دانشجویی بود‌، روزهایی که تمرین‌های بکر داشتیم و شاید دیگر این تجربه برایم تکرار نشود. از سوی دیگر آقای یعقوبی در بازنویسی کار‌، متن را کاملا آنالیزه کرده تا جوهره کار در بیاید.

جعفری یادآور شد: کارگردان‌هایی که خودشان بازیگر هستند، معمولا به طور ناخواسته به جای بازیگرها،‌ بازی می‌کنند اما آیدا اصلا به جای ما بازی نمی‌کند. ما خودمان نقش‌های‌مان را پیدا می‌کنیم و او هر جا که لازم است بدرستی هشدار می‌دهد، در واقع «آیدا» فقط کارگردانی می‌کند.او که در این مدت تمرکز زیادی در تئاتر داشته است به ایسنا گفت: آرزو می‌کنم و از خدا می‌خواهم همیشه در تئاتر باشم چون اینجا امنیت دارم. تئاتر برایم اعتیاد خوشایندی است و همه رنج و سختی‌اش را دوست دارم.

بازیگر نمایش «هملت» با اشاره به تفاوت تئاتر و سینما افزود: بازیگر تئاتر برای خودش برنامه دارد اما سینما زندگی آدم را فلج می‌کند و تنها چیزی که دارد درآمد بیشتری است به همین دلیل تمام سختی‌های تئاتر را به جان می‌خرم اما دوست دارم اینجا باشم.نمایش «شام با دوستان» نوشته‌ «دونالد مارگو لیز» با کارگردانی آیدا کیخایی از هفته اول خرداد ماه در سالن شمار یک تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود. امیررضا دلاوری و احمد ساعتچیان دیگر بازیگران این نمایش هستند.