پارس ناز پورتال

این نابغه آمریکایی که دنیا را شگفت زده کرد!! + عکس

مجموعه : مجله خبری روز
این نابغه آمریکایی که دنیا را شگفت زده کرد!! + عکس
مرد ۲۱ ساله ساکن شیکاگو در سن ۹ سالگی وارد کالج و ۳ سال بعد وارد دانشگاه علوم پزشکی شد. در حال حاضر او جوان ترین کسی است که موفق به دریافت دکترای پزشکی از دانشگاه شده است.به گزارش پارس ناز به نقل از برترین ها شو یانو، که در ۲ سالگی خواندن، در۳ سالگی نوشتن و در ۵ سالگی آهنگسازی را شروع کرده بود، این هفته از دانشگاه علوم پزشکی فارغ التحصیل می شود. جالب است بدانید که او از همین دانشگاه مدرک دکترای ژنتیک ملکولی و زیست شناسی سلولی را دریافت کرده است.


یانو اولین مدرک دانشگاهی خود را در ۱۲ سالگی دریافت کرد و به عنوان دانشجوی ممتاز فارغ التحصیل شد. البته مسئولین دانشگاه در آن زمان نگران این بودند که سختی درس و تحصیل باعث شود که یونا نتواند یک نوجوانی عادی و نرمال داشته باشد. اما او می گوید اصلا نمی دانستم که چرا می گویند کار و تلاش از بیکاری و بی حوصلگی مضرتر است.
 

یانو در حال حاضر خود را برای کارآموزی در دوره های اعصاب شناسی کودکان آماده می کند. یونا می گوید  زمانی که در بیمارستان شیکاگو کار می کردم به این رشته علاقمند شدم. من نه تنها به کودکان علاقمند هستم، بلکه کار گروهی آن تیم پزشکی توجهم را به خود جلب کرد.