پارس ناز پورتال

زیبایی خانم بازیگر مشهور حتی پس از مرگ + عکس

مجموعه : اخبار سینما
زیبایی خانم بازیگر مشهور حتی پس از مرگ + عکس
گریس پاتریشیا کلی (۱۲ نوامبر ۱۹۲۹ – ۱۴ سپتامبر ۱۹۸۲) بازیگر مشهور سینمای آمریکا و برنده جایزهٔ اسکار بود که پس از ازدواج با رینیهٔ سوم – شاهزاده موناکو – در سال ۱۹۵۶ لقب شاهزاده گریس گرفت. انجمن فیلم آمریکا وی را از جملهٔ بزرگترین بازیگران زن تمامی دوران‌ها می‌داند.به گزارش پارس ناز اما اعطای این عنوان، راز سر به مهری است که اذهان بسیاری از افراد را درگیر کرده است.
 

با وجود اینکه قریب به 30 سال از مرگ او می گذرد، اما وی همچنان، جذابیتی خاص داشته و کارهای بازیگری اش به عقیده مردم دنیا، به علت حضور وی در آنها، به دل می نشیند.موفقیت‌ های او در نمایش‌های تلویزیونی سبب شد تا در سال ۱۹۵۱ در اولین فیلمش چهارده ساعت به کارگردانی هنری هاتاوی در نقش کوچکی ظاهر شود.سال بعد در نقش ایمی کین در فیلم وسترن نیمروز و در کنار گری کوپر و کارگردانی فرد زینه‌مان حضوری برجسته یافت و به بازیگری محبوب تبدیل گشت.
 

 در سال ۱۹۵۳ بازی در فیلم موگامبو در کنار کلارک گیبل و اوا گاردنر و کارگردانی جان فورد بر شهرت و محبوبیت او افزود. در سال ۱۹۵۴ در فیلم ام را نشانه قتل بگیر به کارگردانی آلفرد هیچکاک بازی کرد. بازی در فیلم دختر روستایی در سال ۱۹۵۴ جایزهٔ اسکار را برای او به ارمغان آورد. در سال ۱۹۵۵ دو فیلم برای گرفتن دزد و پنجره عقبی به کارگردانی هیچکاک بازی کرد.

با ازدواج با شاهزادهٔ موناکو در ۱۹ آوریل سال ۱۹۵۶ بازی در فیلم را کنار گذاشت.گریس کلی در ۱۳ سپتامبر ۱۹۸۲ در حادثهٔ اتومبیل به‌ شدت مجروح شد. او یک روز بعد و در سن ۵۲ سالگی در بیمارستانی که بعدها نام بیمارستان مرکزی پرنسس گریس کلی را بر آن نهادند، درگذشت.

 
 
 منبع : روزگارنو