پارس ناز پورتال

تاثیر قارچ شیتاکه بر بیماری زگیل تناسلی

تاثیر قارچ شیتاکه بر بیماری زگیل تناسلی

یکی دیگر از قارچ هایی که علاوه بر کاربرد خوراکی در تهیه ی انواع غذاها دارای خواص دارویی می باشد، قارچ شیتاکه است. این قارچ، یک قارچ ژاپنی است که به ‌صورت گروهی و جمعی میتوان آن را  روی چوب ‌هایی که در جنگلها در حال پوسیده شدن هستند یافت.

 

درختان جنگلی از جمله شاه بلوط، بلوط، اَفرا، راش، صنوبر و … را باید میزبان و بستر رویش قارچ دارویی شیتاکه دانست. پیشکسوتان طب سنتی چین و ژاپن  از این  قارچ به عنوان  نوعی داروی گیاهی پرخاصیت یاد کرده اند.

 

در بیشتر منوهای غذایی آسیایی و حتی جدیدا غربی می توان خوراک هایی را که یکی از عناصر سازنده اش قارچ شیتاکه است مشاهده کرد و براحتی مزه ی آنها را امتحان نمود. در واقع قارچ شیتاکه دارای طعم خوشآیندی است که مزه مزه کردن آن باعث شده تا طرفداران خاص خود را در نقاط مختلف جهان بدست آورد.

 

در سرزمین های شرق آسیا بخصوص ژاپن که خاستگاه آن بشمار می رود، قارچ شیتاکه را به نام های دیگری مثل “قارچ بلوط دندان اره ‌ای”، “قارچ جنگل سیاه”، و یا “قارچ سیاه”، و گاه “قارچ بلوط طلایی” یا گاهی هم به نام “قارچ چوب بلوط” می شناسند.

 

قارچ خوراکی دارویی شیتاکه ترکیبات خاص و طلایی منحصر بفردی دارد که برای مبارزه با سرطان ها، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت قلب و … می توان از آن استفاده کرد. در صورتی هم که بخواهیم از آن به عنوان یک ماده ی غذایی استفاده کنیم، این قارچ با آن لطافت و غنایی که در بافت و گوشت خود دارد طعمی عالی و ناب به خوراک ما میتواند بدهد.

تاثیر قارچ شیتاکه بر بیماری زگیل تناسلی

قارچ شیتاکه ترکیبات غذایی بیشماری دارد که از آن میان می توان به اسید آمینه های موجود در گوشت قرمز اشاره کرد که در قارچ شیتاکه هم یافت می شوند. بعلاوه انواعی از ترکیبات کاربردی و مغذی نظیر پلی ساکاریدها، ترپنوئیدها، استرول ها و همچنین لیپیدها را می توان در بافت قارچ شیتاکه پیدا کرد.

 

از خواص و فواید این ترکیبات و املاح معدنی موجود در قارچ شیتاکه می توان به ضد سرطان بودن، تقویت کننده ی سیستم ایمنی، کاهش دهنده ی کلسترول بد خون، و … اشاره کرد. در واقع ترکیبات موجود در قارچ شیتاکه، نوعی از ترکیبات زیست محیطی فعال محسوب می شوند که برای حفظ خواص آنها باید به شرایط محل نگهداری این قارچ حتما توجه کامل نمود.

 

خرید قارچ شیتاکه

 

قارچ شیتاکه در کشور ما و به لطف فضای مجازی در حال شناخته شدن و کاربردی شدن می باشد. در حال حاضر برای خرید قارچ شیتاکه بهترین راه حل مراجعه به سایتهای معتبری است که محل فروش و عرضه ی محصولات مربوط به قارچ شیتاکه هستند.

 

منتها بهتر است از معتبر بودن این سایتها و فروشگاه های مجازی محل عرضه ی قارچ شیتاکه اطمینان حاصل کنید. ایران گانودرما یکی از معتبرترین و قدیمی ترین سایتهای محل فروش و عرضه و معرفی قارچ شیتاکه و محصولات مربوط به آن می باشد.

 

شما با مراجعه به سایت ایران گانودرما می توانید پس از آشنایی کامل با قارچ شیتاکه و انواع محصولات آن، اقدام به سفارش و خرید قارچ شیتاکه  نموده و آن را درب منزل خود تحویل بگیرید.

 

قارچ شیتاکه و زگیل تناسلی

 

پژوهش های صورت گرفته نسبت به سوابق کاربری قارچ شیتاکه در سرزمین های شرقی آسیا بخصوص طب سنتی چین نشان دهنده ی خواص بیشمار ترکیبات موجود در قارچ شیتاکه هستند.

 

در رابطه با قارچ شیتاکه و زگیل تناسلی تحقیقات زیادی صورت  گرفته و ثابت شده که یکی از خواص این قارچ در بهبود بیماری زگیل تناسلی است که بسیار مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته است.

 

نتایج حاصله از پژوهش های آزمایشگاهی حاکی از این است که قارچ شیتاکه و عصاره ی آن در بسیاری از موارد آزمایشگاهی توانسته درمانگری خود را در مورد بیماری زگیل تناسلی به اثبات برساند. زگیل تناسلی یا همان ویروس پاپیلومای انسانی که به HPV معروف است را باید یکی از عوامل مهم در پدید آمدن سرطان های رایجی مثل سرطان دهانه ی رحم بشمار آورد.

تاثیر قارچ شیتاکه بر بیماری زگیل تناسلی

در حال حاضر این قارچ و عصاره ی بدست آمده از آن در جریان فعالیت های آزمایشگاهی روی موش ها نشان داده است که دارای پتانسیل درمانگری و توقف رشد سلول های زگیل تناسلی می باشد.

 

زگیل تناسلی از جمله عفونت های شایع در دنیاست که از مهمترین دلایل رخ دادن امراضی همچون سرطان مقعد، سرطان واژن، سرطان دهان و حلق، سرطان آلت تناسلی و … شمرده شده است.

 

هر چند که امروزه با پیشرفت علم و فناوری های آزمایشگاهی راه های پیشگیرانه ای از قبیل واکسن HPV برای جلوگیری از مبتلا شدن زنان تولید شده اند با این حال در میان داروهای شیمیایی هنوز درمانگر خاصی برای زگیل تناسلی به درستی یافته نشده است.

 

تنها یک سری آزمایش‌های انجام شده ی ابتدایی هستند که در بعضی مراحل نشان داده اند که ترکیب فعال هگزوز (AHCC) موجود در قارچ شیتاکه توانسته است HPV یا همان ویروس پاپیلومای انسانی را که بصورت مقاربت جنسی به انسان انتقال یافته است تا حدود زیادی درمان نماید.

 

با همه ی این ها به جرات می توان گفت مصرف درست قارچ شیتاکه و عصاره ی آن در دوزهای تعیین شده در مدت حداقل 3 تا شش ماه می تواند روند بیماری را بهبود بخشیده و گاه رشد بیماری را متوقف نماید.

 

در میان محصولات دارویی تولید شده از قارچ شیتاکه که از داروهای بهبود بخش در درمان زگیل تناسلی بشمار میرود، میتوان به کپسول شیتاکه پلانتا اشاره کرد. پزشکان و محققان ازمایشگاه های داروسازی، کپسول شیتاکه پلانتا را از ترکیب سه قارچ دارویی شیتاکه، گانودرما و مایتاکه تهیه کرده و به مرحله ی تولید رسانده اند.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود قوای جنسی و جسمی و همینطور پایین آوردن کلسترول بد خون از فواید مصرف کپسول شیتاکه پلانتا که از محصولات قارچ دارویی شیتاکه به حساب می آید.