پارس ناز پورتال

جوانسازی پوست با مصرف این منابع طبیعی کلاژن

جوانسازی پوست با مصرف این منابع طبیعی کلاژن

کلاژن پروتئین ساختاری مهمی است که در جوانسازی پوست تأثیر زیادی دارد. علاوه بر اینکه این ماده در برخی مواد غذایی یافت می‌شود. می‌توان مواد غذایی مصرف نمود که به بدن در تولید کلاژن سازی کمک می‌کند.

 

اغلب مواد غذایی شامل ویتامین سی، روی و مس از مواد غذایی به شمار می‌روند که به کلاژن سازی در بدن کمک می‌کنند. انواع مرکبات، گوجه فرنگی، میوه‌های استوایی، فلفل دلمه، سیر، برگ گیاهان حاوی کلروفیل و … از منابعی هستند که به کلاژن سازی بدن و جوانسازی پوست کمک می‌کنند. بادام، بادام هندی، اسفناج، انواع میوه، قارچ، دانه کنجد و دانه کدو تنبل و … از منابع هستند که به تولید کلاژن در بدن کمک می­کنند.

 

 جوانسازی پوست با مصرف این منابع طبیعی کلاژن

 

برخی منابع کلاژن گیاهی و طبیعی به شما کمک خواهند کرد که جوان بمانید. البته علاوه بر مصرف این منابع لازم است تا از استفاده زیاد از قند و کربوهیدرات های تصفیه شده که سبب التهاب و آسیب به کلاژن می‌شوند دوری کنید تا به فرایند جوانسازی پوست خود کمک کنید.

 

کلاژن پروتئین ساختاری مهمی است که بافت های همبند را می‌سازد و برای سلامتی به ویژه سلامتی پوست مفید و ضروری است. مطابق تحقیقات دانشکده بهداشت عمومی هاروارد کلاژن بافتی است که سایر بافت ها را به هم متصل کرده و از اجزا اصلی استخوان، پوست، ماهیچه، تاندون و غضروف به شمار می‌رود.

 

کلاژن سبب می‌گردد تا بافت ها قوی و منعطف شوند و در برابر کشش از خود مقاومت نشان دهند. علاوه بر غذاهای حیوانی مانند انواع گوشت و ماهی که دارای کلاژن همبند هستند بسیاری از غذاهای گیاهی نیز وجود دارند که به افزایش تولید کلاژن در بدن کمک می‌کنند.

 

راهکارهایی نیز برای تقویت تولید کلاژن در بدن وجود دارد. دکتر دیمپل جانگدا مربی آیورودا و سلامت روده در این خصوص تحقیقاتی را انجام داده است. از جمله مواد مغذی جهت تولید کلاژن می‌توان به روی، ویتامین سی، مس اشاره کرد. برخی از منابع طبیعی که منابع مهمی از ویتامین سی، روی و مس هستند عبارتند از:

جوانسازی پوست با مصرف این منابع طبیعی کلاژن

* پرتقال، گریپ فروت، لیمو و لیمو ترش از منابع غنی ویتامین سی به شمار می‌روند.

 

* گوجه فرنگی از مواد غذایی مهمی است که می‌توان 30 درصد مواد مغذی جهت تولید کلاژن در بدن را تأمین کند. علاوه بر این گوجه فرنگی لیکوپن دارد که برای حمایت از پوست مفید است.

 

* فلفل دلمه از دیگر مواد غذایی لازم برای جوانسازی پوست است. فلفل دلمه ای علاوه بر ویتامین سی دارای کپسایسین است که با خاصیت ضدالتهابی خود تأثیر زیادی بر جوانسازی پوست دارد.

 

* اغلب میوه های استوایی مانند انبه، کیوی، آناناس و گواگوا منابعی غنی از ویتامین سی به شمار می‌روند.

 

* گواگوا میوه استوایی است که علاوه بر ویتامین سی دارای ماده معدنی روی که برای تولید کلاژن و جوانسازی پوست لازم است نیز هست.

 

* سیب، توت، گیلاس، توت فرنگی و تمشک از میوه هایی هستند که با سفت کردن پوست روند پیری را معکوس کرده و به جوانسازی پوست کمک می‌کنند.

 

* سیر از دیگر مواد غذایی است که از طریق درصد بالایی از گوگرد موجود در خود تولید کلاژن در بدن را افزایش می‌دهد.

 

* کلروفیل موجود در برگ گیاهانی مانند اسفناج، کلک و برگ چغندر از طریق خواص آنتی اکسیدانی خود از تجزیه کلاژن جلوگیری کرده و سبب افزایش پیش نیاز کلاژن سازی در پوست می‌گردد.

 

* لوبیا از حبوباتی حاوی مس است که در تولید کلاژن بدن نقش دارد. همانطور که پیشتر اشاره شد مس به همراه ویتامین سی و روی از موادی هستند که به کلاژن سازی بدن کمک می‌کنند.

 

* بادام هندی از دیگر منابع غنی روی و مس به شمار رفته و از این طریق به کلاژن سازی و جوانسازی پوست کمک می‌کند.

 

دکتر واندانا پنجابی بر این باور است که می‌توان کلاژن گیاهی را از انواع قرص ها و پودرهای طبیعی و گیاهی نیز تهیه کرد. پودرهای گیاهی دارای برچسب و اطلاعاتی فراوانی هستند و از این طریق متقاضیان می‌توانند در خصوص مصرف آن‌ها اطلاعات فراوانی به دست آورند.

 

 قرص ها و پودرهای گیاهی به کلاژن سازی بدن کمک می‌کنند. افراد به خصوص گیاهخواران می‌بایست از طریق مصرف غذاهای حاوی آنتی اکسیدان ها مواد مغذی برای بدن جهت تولید کلاژن را تأمین کنند. تهیه اسموتی با استفاده از 3 یا 4 عدد از منابع گیاهی ذکر شده به بدن در کلاژن سازی و جوانسازی پوست کمک می‌کند.

 

با داشتن کلاژن لازم در بدن می‌توان پوستی سفت تر داشت. مواد غذایی زیادی مانند بادام، بادام هندی، اسفناج، انواع میوه، قارچ، دانه کنجد و دانه کدو تنبل از مواد غذایی هستند که به تولید کلاژن در بدن کمک می‌کنند.

 

محصول رویال کلاژن

 

جوانسازی پوست با مصرف این منابع طبیعی کلاژن

یکی از روش ها برای تأمین مواد مغذی بدن جهت کلاژن سازی و جوانسازی پوست علاوه بر استفاده از انواع مواد غذایی طبیعی مانند گیاهان و میوه ها استفاده از مکمل غذایی مناسب چون مکمل رویال کلاژن ایکس مارت است. این مکمل دارای کلاژن هیدرولیز شده نوع 1 و 3 است که به سلامت و جوانسازی پوست کمک می‌کند.

 

 هر قرص این مکمل حاوی 833 میلی گرم کلاژن هیدرولیز شده است که علاوه بر تقویت و بهتر به نظر رسیدن ظاهر پوست به آبرسانی، افزایش خاصیت ارتجاعی و استحکام و  کاهش چین و چروک صورت کمک می‌کند. لازم به ذکر است که کلاژن 28 نوع مختلف دارد که کلاژن نوع 1 و 3 از معمول ترین انواع کلاژن موجود در پوست و موجود در مکمل رویال کلاژن ایکس مارت است.

 

مکمل رویال کلاژن ایکس مارت حاوی انواع کلاژن گاوی، مرغی، ماهی و سفیده تخم مرغ است. استفاده از مکمل رویال کلاژن سبب افزایش استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست شده و از طریق بهبود آبرسانی به جوانسازی پوست کمک می‌کند.

 

شرکت نیکان فارمد مهر

 

شرکت نیکان فارمد مهر (nikanpharma.com) از شرکت های پیشرو در حوزه واردات و تولید انواع دارو و مکمل های غذایی است که تمامی داروهای وارداتی و تولیدی آن شرکت مورد تأیید شرکت های دارویی بزرگ و به نام سوییسی هستند.

 

 شرکت نیکان فارمد مهر با توجه به نیازمندی های بازار و شناسایی آن‌ها به تولید محصولاتی در زمینه تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت پوست، مو و ناخن، سلامت بانوان و تقویت استخوان ها و عضلات و … می‌پردازد.

 

این شرکت با تکیه بر دانش و تخصص نفرات خود و با تکیه بر شناسایی نیازمندی‌های سلامت جامعه، تلاش دارد که باکیفیت‌ترین محصولات را به دست مصرف کننده برساند.شرکت نیکان فارمد با شعار سلامت روزانه، ثروت روزانه در تلاش است تا با کمک به حفظ سلامت افراد جامعه  به رشد و ترقی جامعه کمک کند.