پارس ناز پورتال

حرز امام جواد علیه السلام چیست و منبع آن کجاست؟

حرز امام جواد علیه السلام چیست و منبع آن کجاست؟

حرز چیست ؟

حرز در اصل و لغت به معنای سپر و محافظ برای محافظت از انسان می باشد حرز انواع مختلف دارد که به فیزیکی و معنوی نیز می توان آن را تقسیم کرد ، مثلا یک سپر یا زره جنگی برای خود حرز به حساب می آید و از انسان محافظت می کند و در حد توان خود از گزند بالایا و مشکلات انسان را می رهاند ان شاء الله.

حرز امام جواد علیه السلام چیست و منبع آن کجاست؟

حرز امام جواد علیه السلام چیست؟

در روایات رسیده از سوی معصومین و اولیاء الهی حرز های مختلفی به عنوان د عا برای محفوظ ماندن از شر اجنه و شیاطین رسیده است که که به حرز معروف شده اند ، که بیشترین حرزی که سفارش شده است ، حرز امام جواد علیه السلام می باشد و بسیار توسط بزرگان دین نیز توصیه شده و سفارش شده است ، که البته استفاده از آن آدابی را نیز به همراه دارد که در ادامه این مطلب ان شاء الله اشاره خواهیم کرد.

آداب استفاده از این سپر معنوی و دعا چیست؟

اداب نگارش و استفاده آن در احادیث و روایات وارد شده است که مثلا در صورت امکان روی پوست آهو نوشته شده باشد ، با وضو باشد نگارنده و رو به قبله و ان شاء الله که در ساعات قمردرعقرب به بازو بسته نشوند برای اولین بار و بهتر است داخل نقره و به بازوی راست بسته شود ، البته که بهتر است این ها رعایت شود و سپس استفاده شود که ان شاء الله تاثیر بیشتر و فراوان تری از این حرز دیده شود.

حتما حرز باید به نام شخص باشد؟

حرز امام جواد علیه السلام برعکس بقیه حرز ها مثل حرز رزق امام علی علیه السلام توصیه نشده برای به نام بودن با اخباری که به دست ما رسیده امروزه خیلی از افراد بازاری موقع فروش حرز امام جواد علیه السلام به هم وطن های عزیزمون درخواست دارند که حرز باید به نام شخص و مادر و پدر شخص باشد.

ولی اینطور نیست در اصل روایتی که داریم از امام جواد علیه السلام به نام بودن توصیه نشده و امروزه شخصی حرز امام جواد علیه السلام را به نام تهیه کنه تاثیری در عملکردش ندارد که تاثیر حرز بیشاپتر باشد برای شخص صاحب حرز، حرزی که به نام باشد گویا بعدا نمیشه به شخص دیگری هدیه داد چون مخصوص همان شخصی هست که اسمشون داخل حرز نوشته شده است.

به نام زدن حرز برای افرادی که توصیه می‌کنند مشکلی ندارد می‌توانند هم حرز را به نامشان بزنند و برای این موضوع بعضی از افراد دو اسمی هستند باید اسمی که بیشتر صداشون میزنند رو ثبت کنند برای به نام زدن، برای به نام زدن میشه با خودکار یا خود نویس هم میشه نوشت و نیازی به قلم و جوهر دست ساز مسلمان نیست و مشکلی در تاثیر گذاری حرز نخواهد داشت.

نحوه خرید حرز امام جواد علیه السلام از عطاری آنلاین اسرارالشفاء

جهت خرید اینترنتی و آنلاین این حرز گرانب ها و تاثیر گذاری می توانید از سایت عطاری آنلاین اسرارالشفاء اقدام به خرید و تهیه کنید و فقط کافی است در مرورگر خود ادرس سی صد چهل دات ای ار ( www.340.ir ) را وارد کرده و از میان مدل ها و تنوع های موجود که برای شما باز می شود انتخاب کنید .

تا با استفاده از پست جمهوری اسلامی ایران به سرعت و راحت مرسوله و خرید شما به دست شما برسد و بتوانید از آن بهره مند شوید . در این سایت البته بسیار کالاهای مورد نیاز و خوب دیگر از جمله مواد غذایی ارگانیک و طبیعی و یا انواع روغن ها و ترکیبات گیاهان داروی نیز موجود می باشد که دیدن و استفاده از آنها خالی از لطف نیست ان شاء الله.

حرز امام جواد علیه السلام چیست و منبع آن کجاست؟

اصل روایت حرز امام جواد علیه السلام که خاطره ای از حکیمه خاتون عمه امام حسن عسگری ازام فضل همسر امام جواد علیه السلام نقل می کند، روزی نشسته بودم که زن جوانی وارد شدو گفت من زن همسرت هستم. غیرت زنانه غیر قابل تحملی مرا فراگرفت.

وقتی آن زن رفت نزد پدرم مأمون رفتم و داستان را در حالی که مست لایعقل بود بدو گفتم شمشیری برداشت و راهی خانه حضرت شد و گفت به خدا او را می کشم. از کار خود پشیمان شدم و به دنبال او رفتم تا این که پدرم بر ایشان وارد شد و چنان با شمشیر بر او زد که بدنش پاره پاره شد صبح نزد پدرم رفتم و به او گفتم:

می دانی دیشب ابن الرضا را کشتی پدرم از روی ناباوری غلام خود را صدا زد و بعد از آنکه او هم حرف مرا تأیید کردوی را به خانه امام فرستاد تااز حضرت خبر بگیرد. غلام برگشت و مژده سلامتی امام را به پدرم داد. سپس مأمون به دیدار امام رفت وپس از صحبت فراوان حضرت بهپدرم فرمودند:

نزد من دعایی است که با آن خودت را از بدی ها وبلایا حفظ کن همچنان که دیشب مرا از شر تو نگاه داشت و اگر لشکرهای روم وترک را ملاقات کنی و همگی به همراه جمیع اهل زمین علیه تو جمع شوند به تو بدی نرسدو از همه آنها ایمن باشی.

سیدبن طاووس در ادامه می گوید: روایت است که مأمون به برکت این حرز با روم جنگید و در همه جنگها پیروز شد و هیچگاه این حرز را از خود دور نمی خواست. همراه دارنده این حرز امام جواد علیه السلام ان شاءالله همیشه از تاثیرات و خواص بی نظیر بهره مند میشه…

خواص حرز امام جواد علیه السلام

افزایش رزق و روزی

افزایش سلامت ایمنی شخص

افزایش مهر و محبت بین خانواده و دوستان

دفع جن

دفع بلا

دفع فقر

و…..