پارس ناز پورتال

معرفی چند بازی فکری خوب

معرفی چند بازی فکری خوب

بازی فکری نه ‌تنها سرگرم کننده است بلکه ذهن شما را به چالش کشیده و موجب تقویت حافظه می‌شود. شاید تصور کنید که بازی‌های فکری فقط برای سرگرم کردن فرزندانتان هستند، درحالیکه مزیت‌های زیادی دارند که اگر از آنها مطلع شوید، همین الان شروع به خرید انواع بازی‌های فکری می‌کنید. در این مقاله می‌خواهیم  جدیدترین بازی‌های فکری را به شما معرفی کنیم.

معرفی چند بازی فکری خوب

مزیت‌های بازی فکری

قبل اینکه به معرفی چند بازی فکری بپردازیم، می‌خواهیم به مزیت‌های این سبک بازی‌ها اشاره کنیم. بازی‌های فکری علاوه بر اینکه بسیار سرگرم کننده هستند، تاثیر مثبتی هم در سلامت روان دارند. توجه داشته باشید برای اینکه در دوره میانسالی به آلزایمر و زوال عقلی مبتلا نشوید، باید از مغز خود کار بکشید. بازی‌های فکری باعث می‌شوند که برای حل بازی برنامه ریزی کرده و اطلاعاتی را به خاطر بسپارید تا بتوانید حریفان خود را شکست دهید. بازی فکری مزایای زیادی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

* تقویت حافظه

* افزایش سرعت تفکر

* بالا بردن مهارت‌های شناختی

* بالا بردن سطح تمرکز

* افزایش مهارت برنامه ریزی

 

معرفی بازی‌های فکری جذاب و چالش برانگیز

اگر به دنبال بازی فکری جذاب و چالش برانگیز برای فرزندانتان هستید با ما همراه باشید تا شما را با چندین بازی سرگرم کننده آشنا کنیم. این بازی‌ها علاوه بر اینکه بسیار جذاب هستند، فرزندان شما را ساعاتی از لپ تاپ و موبایل دور کرده و آنها را به چالش می کشند.

 

بازی فکری مافیا

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که بازی مافیا را از تلویزیون تماشا کرده و دوست داشتید بتوانید در این بازی شرکت کنید، باید این خبر خوب را به شما بدهیم که بازی فکری مافیا  براساس بازی اصلی ساخته شده است. اگر اهل رقابت هستید، حتما بازی مافیا را با دوستان خود انجام دهید.

 

توضیحات بازی مافیا

در این بازی فکری بازیکنان به دو دسته افراد مافیا و شهروندان عادی تقسیم می‌شوند.‌ هر کدام از بازیکنان دارای نقش‌های مختلفی هستند که براساس آن وظایفی را در طول بازی برعهده دارند. از نقش‌های موجود در گروه مافیا می‌توان مافیا ساده، پدرخوانده و تروریست و در گروه شهروندان راوی، پزشک، کارگاه و غیره  را نام برد.

 

بازی در دو بخش روز و شب انجام می‌شود. در بخش شب تمام شهروندان باید چشم‌های خود را ببندند و فقط مافیا می‌توانند بیدار بمانند و در آخر پدرخوانده دستور کشتن یک شهروند را می‌دهد. در بخش روز شهروندان باید با طرح سوالاتی افراد مافیا را در بازی پیدا کرده و حذف کنند. البته مافیا هم در این بازی سعی بر گمراه کردن شهروندان دارند و خودشان را شهروند معرفی می‌کنند.‌

معرفی چند بازی فکری خوب

بازی مافیا یکی از جذاب‌ترین بازی‌های گروهی است که به دلیل سبک بازی، افراد را وادار به صحبت و اظهارنظر می‌کند و به همین خاطر برای کودکانی که خجالتی هستند بسیار مفید است و موجب تقویت اعتماد به نفس آنها می‌شود. والدین عزیز می‌توانند این بازی را برای فرزندان خود خریداری کرده و در کنار آنها اوقات خوبی را سپری کنند.

 

بازی فکری کاستل

داستان این بازی فکری از این قرار است که شب هالویین است و اهالی قلعه قدیمی کاستل از جمله جناب کله کدو،  یک مومیایی و استاد گور به گور، به رسم هر سال قصد ترساندن مردم در این مراسم را دارند. اگر عاشق رقابت هستید، پیشنهاد می‌کنیم این بازی را انجام دهید.

 

توضیحات بازی

 بازی کاستل دارای نود کارت است که برای هر کدام از شخصیت‌های این بازی ۳۰ کارت وجود دارد. بر روی هر کارت عددی بین یک تا ۱۵ نوشته شده که در پایان هر دور، برنده بازی را تعیین می‌کند. ابتدا خوب کارت‌ها را هم بزنید و به هر بازیکن سه عدد کارت بدهید. البته حواستان باشد که بقیه بازیکنان، کارتهای شما را نبینند. سپس بقیه کارتها را وسط بگذارید.

 

بازی را می‌تواند کوچکترین فرد شروع کرده و‌ به دلخواه یکی از کارتها را در مقابل خود گذاشته و در جهت عقربه‌های ساعت، بقیه بازیکنان هم همین کار را انجام دهند. قواعد بازی به این صورت است که شما باید کارت‌ها را در 6 ستون کنار هم قرار دهید. کارت‌های همرنگ را می‌توانید روی هم یا  کنار هم بگذارید؛ مگر اینکه عدد روی کارت یکی باشد. به طور مثال  اگر یک کارت مومیایی سفید رنگ داشته باشید که عدد آن 7 باشد، یک کارت مومیایی 7 دیگر را نمی‌توانید کنار آن قرار دهید و حتما باید روی آن بگذارید. هرکس که زودتر موفق شود شش ستون خود را تشکیل دهد، بازی تمام می‌شود.

 

سپس نوبت شمارش امتیاز است. البته فقط عدد کارت‌هایی که روی کارتها قرار دارند را باید بشمارید و کاری به کارتهای زیری نداشته باشید. بعد از این چندین دور بازی کردید، کسی که زودتر به امتیاز ۱۵۰ رسید، برنده این بازی است. بخش جذاب این بازی آنجاست که شما می‌توانید کارت‌های بی ارزش خود را روی کارت‌های دیگران بگذارید و با کمی ذکاوت، حریفان خود را شکست دهید. پیشنهاد می‌کنیم این بازی فکری را در دورهمی خانوادگی یا دوستانه انجام داده و لذت ببرید.

 

بازی بازار 1295

داستان بازی بازار 1295، وضعیت بازار تهران را در سال ۱۲۹۵ نشان می‌دهد. بازار تهران قبل از این سال رونق زیادی نداشته ولی الان به لطف مهاجران رشد خوبی کرده و حالا نیاز به یک مدیر توانمند دارد. به همین دلیل مسابقه‌ای بین حجره داران برگزار می‌شود تا ببینند چه کسی بعد از یک هفته می‌تواند فروش بیشتری داشته باشد. در واقع هر کسی که درآمد بیشتری کسب کند، به عنوان بزرگ بازار تهران شناخته می‌شود. در این بازی شما به عنوان یکی از حجره داران بازار تهران، باید پنج روز به رقابت بپردازید تا با افزایش فروش خود، بتوانید به عنوان مدیر بازار معرفی شوید.

معرفی چند بازی فکری خوب

توضیحات بازی

ابتدا بازیکنان از یک کیسه پارچه‌ای، هفت عدد از اجناس را به صورت تصادفی بیرون می‌آورند. سپس سه تای آن را انتخاب کرده و بقیه را داخل کیسه می گذارند. سپس کیسه دوباره هم زده می‌شود و این کار یک بار دیگر تکرار می‌شود. در مرحله بعد بازیکنان می‌توانند اجناس خود را با یکدیگر معامله کنند.

 

این معامله می‌تواند به صورت تبادل کالا با کالا و یا کالا در برابر پول باشد. در پایان هر بازی اجناس فروخته نشده به سمت سفید مشکلی روی زمین قرار می‌گیرند و اگر در دور بعد بازی هم به فروش نرسند دیگر امکان خرید و فروش آنها در دور بعد وجود ندارد. این بازی شامل پنج دور است و هر بازیکنی که توانست در پایان، درآمد بیشتری به دست بیاورد برنده بازی است.

 

این بازی فکری کاملا ایرانی است و اصلا کپی نیست و یکی از جذاب‌ترین بازی‌ها ایرانی محسوب می‌شود. اگر فکر می‌کنید می‌توانید در این رقابت پیروز شده و بهترین تاجر بازار معرفی شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این بازی هیجان انگیز و رقابتی را با دوستان خود انجام دهید.

 

بازی‌های فکری زیادی وجود دارند که در این مقاله سعی کردیم تعدادی از جذاب‌ترین آنها را به شما معرفی کنیم. جهت خرید جدیدترین بازی فکری می‌توانید به سایت رنگ به رنگ سر بزنید. شما در فروشگاه اینترنتی رنگ به رنگ می‌توانید بهترین اسباب بازی و سرگرمی‌ها را با قیمت‌های مناسب برای کودکان خود خریداری کنید.