پارس ناز پورتال

بازی و چالش نهنگ آبی چیست و چرا خطرناک است

مجموعه : مجله خبری روز
بازی و چالش نهنگ آبی چیست و چرا خطرناک است

بازی و چالش نهنگ آبی چیست

به گزارش پارس ناز نهنگ آبی بزرگ ترین موجود زنده روی زمین هست. بزرگ ترین نهنگ آبی که تا اکنون پیدا شده 108 فوت طول داشته این یعنی بزرگتر از سه اتوبوس مدرسه بزرگ و به اندازه یک هواپیما مسافربری اما این فقط مشخصات یک جانور هست و نمیخواهم درمورد این موضوع گفتگو کنم.

 

موضوع اصلی که مد نظرم هست بازی هست به اسم نهنگ آبی. انشاالله همه ي شما درمورد این بازی اطلاعات داشته باشید اما اگر چیزی نمیدانید جای نگرانی نیست امروز در سایت پارس ناز می‌خواهم سیر تا پیاز ماجرا را برایتان بگویم.

 

بازی یا چالش نهنگ آبی چیست؟

نهنگ آبی یک بازی روسیه اي هست که توسط فیلیپ بودیکین ساخته شده هست. این بازی سال 2013 در روسیه منتشر شد. بازی نهنگ آبی در زبان هاي گوناگون اسم هاي متفاوتی دارد اما در پارسی به آن نهنگ آبی می‌گوییم. در این بازی بازیکن باید 50 وظیفه اي راکه توسط ادمین به او گفته میشود را انجام دهد. بعد از انجام تمام 49 خواهش نوبت به آخرین آن ها می‌رسد که خودکشی هست!.

 

چالش نهنگ آبی چگونه کار می کند؟

در این بازی ادمین با بازیکن چت میکند یعنی اگر شما بحران نهنگ آبی را شروع کنید ادمین از طریق مسنجرهای گوناگون مثل فیسبوک, واتس اپ و … با شما مرتبط میشود. سپس بحران نخست میشود. ادمین روزی یک وظیفه به شما میدهد و سپس میخواهد با ارسال تصویر اثبات کنید که آن کار را کرده‌اید.

 

درباره ادمین نهنگ آبی

همان طور که گفتم او از کشور روسیه هست. 21 سالش هست. او دانشجوی روانشناسی بوده اما از دانشگاهی که درس می خوانده اخراج شده هست. درمورد تولید این بازی گفته: می‌خواهم این جامعه را از آشغال هاي زیستی پاک کنم.

بازی و چالش نهنگ آبی چیست و چرا خطرناک است

50 وظیفه اي که در بازی نهنگ آبی از شما خواسته می‌شود بیایید نگاهی بیندازیم به 50 وظیفه اي که از طرف ادمین صادر میشود و در نهایت منجر به خودکشی بازیگر می‌شود:

 

۱- با تیغ روی دست خود f57 بکش, یک تصویر برای ادمین ارسال کن.

 

۲- ساعت 4:20 دقیقه صبح از خواب بیدار شو و فیلمهای روانشناسانه و ترسناکی که ادمین برایت ارسال میکند را تماشا کن.

 

۳- با تیغ دست خود را در طول رگ ها ببر, اما نه خیلی عمیق که رگ پاره شود, فقط سه خراش, سپس تصویر بگیر و برای ادمین بفرست.

 

۴- یک نهنگ روی یک قطعه کاغذ بکش, عکسش را برای ادمین بفرست.

 

۵- اگر حاضر اي که تبدیل به یک نهنگ شوی روی پایت کلمه yes « بله » را با تیغ بکش, اگر نه چندین بار خودت را با تیغ مجروح کن « خودت را شکنجه کن ». تصویر را برای ادمین بفرست.

 

۶- یک وظیفه با یک رمز

 

۷- روی دستت با تیغ f40 بکش, عکسش را برای ادمین ارسال کن.

 

۸- در استاتوس «Vkontakte» « یک شبکه اجتماعی روسیه اي » بنویس #i_am_whale. « بنا به منطقه جغرافیایی و شبکه هاي مجازی که در آن عضوید این مورد تغییر می‌کند »

 

۹- باید بر ترست غلبه کنی

 

۱۰- ساعت 4 صبح از خواب بیدار شو و به یک پشتبام برو, هرچه بالاتر بهتر.

 

۱۱- با تیغ روی دستت یک نهنگ بکش, عکسش را برای ادمین ارسال کن.

 

۱۲- تمام روز فیلمهای وحشتناک و دیوانه وار تماشا کن.

 

۱۳- آهنگی راکه ادمین برایت می فرستد گوش کن.

 

۱۴- لبت را ببر.

 

۱۵- با یک سوزن چندین بار به دستت فرو کن.

 

۱۶- یک کار دردناک با خودت بکن, خودت را بیمار کن.

 

۱۷- به بالاترین پشت بامی که می تواني برو و کمی روی لبه آن بایست.

 

۱۸- به یک پل برو و روی لبه اش بایست.

 

۱۹- از یک جرثقیل بالا برو و یا دست کم تلاشت را بکن.

 

۲۰- ادمین چک می‌کند که قابل اعتماد هستی یا نه.

 

۲۱- با یک نهنگ دیگر « یک فرد دیگر که این بازی را انجام می‌دهد » در اسکایپ گفتگو کن.

 

۲۲- به یک پشتبام برو و لبه آن بنشین طوری که پاهایت آویزان باشد.

 

۲۳- یک وظیفه رمزدار دیگر.

 

۲۴- وظیفه محرمانه.

 

۲۵- با یک نهنگ « یک بازیکن دیگر » دیدار کن.

 

۲۶- ادمین تاریخ مرگت را می‌گوید و باید قبولش کنی.

 

۲۷- ساعت 4:20 دقیقه صبح از خواب بیدار شو و به نزدیکترین خط آهنی که موجود هست برو.

 

۲۸- تمام روز با هیچکس گفتگو نکن.

 

۲۹- قول بده که یک نهنگی

 

30- هر روز صبح ساعت 4:20 از خواب بیدار میشوی, ویدئوهای وحشتناک تماشا می‌کنی, به موسیقی که ادمین فرستاده گوش میکنی, یک بریدگی روی بدنت ایجاد می کني, با یک نهنگ « بازیکنی دیگر » گفتگو می‌کنی.

 

از این جا تا وظیفه 49 هر روز کار قربانی این بازی همین هست

.

.

.

.

۴۹- هر روز صبح ساعت ۴:۲۰ از خواب بیدار می شوي, ویدئوهای وحشتناک تماشا می کني, به موسیقی که ادمین فرستاده گوش می کني, یک بریدگی روی بدنت ایجاد می‌کنی, با یک نهنگ « بازیکنی دیگر » گفتگو می کني.

 

۵۰- از یک ساختمان بلند پایین بپر, نهنگت را بگیر.این بازی بی نظیر خطرناک هست طوری که در روسیه ۱۳۰ گزارش خودکشی از کودکان ابلاغ شده هست. تمام این کودکان از یک گروه اینترنتی بوده اند و این ۱۳۰ مورد خودکشی در طی تنها چند ماه رخداد افتاد.

 

بدبختانه این بازی نه تنها در روسیه بلکه در شمار زیادی از کشورهای جهان قربانی گرفته و جدیداً خبرها حاکی از آن هست که کودکان ایرانی نیز در خطر چنین بحران وحشتناکی قرار دارند.نهنگ آبی متوقف نشده و هم چنان موردهای بیشتری گزارش می‌شود

 

احتمالا خیلی ها با خود بگویند اکنون که ادمین این بازی بازداشت شده این بحران نیز دیگر به آخر رسیده. بدبختانه باید بگویم اشتباه فکر می‌کنید گروهی هم چنان این بازی خطرناک را ادامه می‌دهند پیوسته در حال ارسال لینک آن به افراد گوناگون میباشند.

 

چرا قربانی مجبور می‌شود کاملا فرمانبردار ادمین شود؟

اگر کوشش کنید لینک بازی را به صورت آنلاین پیدا کنید خواهید دید که به هیچ وجه چنین لینکی در دسترس نیست چون ادمین خودش بازرسی میکند که چه کسی به بازی دسترسی پیدا کند. گزارشات نشان داده ادمین قربانی خود را شناسایی می‌کند و برایشان یک لینک ارسال میکند که وقتی در تلفن همراه قربانی باز می‌شود تمام اطلاعات تلفن همراه آن ها را برای ادمین کپی میکند.

 

ادمین با سوالاتی ابتدا مطمئن میشود طفل و یا نوجوان قربانی از نظر روانی صدمه پذیر و تنها هست. سپس از او تعهد گرفته می‌شود که به دستورات ادمین عمل کند. بعد از این مرحله در صورت سرپیچی قربانی تهدید می‌شود و این تهدید با بهره گیری از اطلاعات محل زندگی و دیگر مواردی که ادمین از او به سرقت برده انجام می‌شود.

 

بنابراین قربانی از ترس تهدیدها به خواسته ها عمل میکند در صورتی که عمل نکردن به وظیفه ها هیچ مشکلی برای فرد ایجاد نخواهد کرد.مواظب فرزندان و هرکسی که فکر میکنید در خطر چنین بحران وحشتناکی قرار دارد باشید. با آگاهی رسانی جلوی خودکشی هاي احتمالی را میتوان گرفت.