پارس ناز پورتال

با این 5 عادت سلامت قلب خود را کاملا تضمین کنید

با این 5 عادت سلامت قلب خود را کاملا تضمین کنید

با این 5 عادت سلامت قلب خود را کاملا تضمین کنید 

به شما راه کارهایی معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید سلامت قلب خود را به طور کامل تضمین کنید. می دانیم که قلب یکی از اندام های اصلی بدن است. یک مطالعه که در مجله کالج قلب و عروق آمریکا منتشر شد، نشان می‌دهد که شما بیشتر از آنچه فکر می‌کنید، می‌توانید بر سلامت قلبتان کنترل داشته باشید.

 

محققان نزدیک به ۷۰۰۰۰ زن را بمدت دو دهه تحت نظر قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که سه چهارم از حملات قلبی در زنان جوان قابل پیشگیری است حتی اگر دارای یک یا چند عامل خطر دیگر مانند کلسترول و فشار خون بالا و دیابت باشند، به شرطی که آنها این ۵ شیوه زندگی سالم را دنبال کنند. در واقع زنانی که تمام این ۵ شیوه سالم زندگی را رعایت کردند،

 

خطر حمله قلبی در آنها به میزان ۹۲٪ و خطر ایجاد یک عامل خطر برای بیماری قلبی ۶۶٪ کاهش یافت. اگر پیروی از همه این ۵ عادت، سخت بنظر می‌رسد نگران نباشید. آندریا کومیستک، نویسنده ارشد این تحقیق و استادیار اپیدمیولوژی و آمار زیستی در دانشگاه ایندیانا می‌گوید: رعایت یک، دو یا ۳ عادت از بین این عادات سبک زندگی نیز سودمند است.

 

به ۵ عادت زیر که می‌تواند قلبتان را نجات دهد، نگاهی بیندازید:

 

سیگار نکشیدن
آندریا می‌گوید که این مورد، مهمترین تغییری است که می‌توانید ایجاد کنید. علم بارها ثابت کرده که سیگار، خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی مانند حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد و هرچه زودتر سیگار را ترک کنید، زودتر از مزایای سلامتی بهره‌مند می‌شوید. تحقیقی که در مجله اپیدمیولوژی اروپا منتشر شد نشان می‌دهد که خطر ابتلا به بیماری در افرادی که سیگار را ترک می‌کنند، در عرض ۵ سال تا ۴۰٪ کاهش می‌یابد.

 

شاخص توده بدنی نرمال

چاقی در سال ۲۰۱۳ توسط انجمن پزشکی آمریکا بعنوان یک بیماری در نظر گرفته شد زیرا داشتن اضافه وزن ممکن است منجر به عواملی شود که به بروز بیماری قلبی کمک می‌کنند. این تنها یکی از دلایلی است که یک شاخص توده بدنی سالم در این لیست قرار دارد. اما همانطور که آندریا اشاره می‌کند،

 

ممکن است فردی با وجود اضافه وزن، از سلامت قلبی و عروقی برخوردار باشد. بنابراین اگر در حال مبارزه با اضافه وزنتان هستید اما خوب غذا می‌خورید و ورزش می‌کنید که هردو از فاکتورهای شیوه زندگی در این لیست هستند به پیشگیری از بیماری قلبی در خودتان، کمک زیادی کرده اید.

 

ابزار: سنجش شاخص توده بدنی

 

حداقل ۲.۵ ساعت ورزش در هفته
یک مطالعه که در سال ۲۰۱۴ در مجله “گردش خون” منتشر شد، نشان می‌دهد که اضافه کردن فعالیت روزانه به روال زندگیتان می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا ۴۰٪ کاهش دهد. فقط یادتان باشد که تمرینات را در چند ست انجام دهید تا کاملا به نفس نفس زدن بیفتید و از مزایای سلامتی ورزش بهره ببرید.

 

در هفته کمتر از ۷ ساعت تلویزیون تماشا کنید
مطمئنا از مطالعاتی که نشان می‌دهد نشستن طولانی مدت، میزان مرگ و میر شما را افزایش می‌دهد، غذا خوردن در جلوی تلویزیون منجر به پرخوری می‌شود و استفاده از وسایل الکترونیکی قبل از رفتن به تخت، باعث اختلال خواب می‌شود، مطلع هستید. با کاهش دادن زمانی که جلوی تلویزیون می‌نشینید، میتوانید زمان ورزش، فعالیت‌های اجتماعی و استراحت‌تان را افزایش دهید تمام این چیزها می‌توانند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کنند.

 

مصرف یک رژیم غذایی با کیفیت
آندریا توضیح می‌دهد آن دسته از شرکت کنندگان این تحقیق که دارای کمترین خطر بیماری قلبی بودند از یک رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات، غلات کامل، آجیل، حبوبات، ماهی و دارای مقدار کمی گوشت قرمز و فراوری شده و چربی‌های ترانس استفاده می‌کردند.