پارس ناز پورتال

آموزش تهیه ترشی لوبیا سبز خوشمزه

آموزش تهیه ترشی لوبیا سبز خوشمزه

آموزش تهیه ترشی لوبیا سبز خوشمزه 

ترشی لوبیا سبز خواص تغذیه ای بسیاری دارد و لذیذ و خوشمزه نیز هست. می توانید بعنوان یک دورچین غذای خوب از آن استفاده کنید. 

 

مواد لازم برای ترشی لوبیا سبز :

لوبیا سبز ۴۵۰ گرم
نمک ۱ قاشق غذاخوری + ۳ قاشق غذاخوری
سیر ۴ قاچ شده ۳ حبه
دانه فلفل سیاه ۲ قاشق چایخوری
فلفل قرمز خرد شده یک چهارم قاشق چایخوری
شوید خرد شده ۱ فنجان
سرکه ۱ و نیم فنجان
آب ۱ و نیم فنجان
شکر ۳ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز :

۳ لیتر آب را به همراه ۱ قاشق غذاخوری نمک به جوش بیاورید. لوبیا سبزها را که به اندازه ی شیشه ترشی برش زده اید را اضافه کرده ۱ دقیقه بجوشانید تا کمی نرم شوند.

 

آبکشی کرده و بلافاصله در ظرفی محتوی آب یخ بریزید و بگذارید بماند و خنک شود سپس آبکشی کرده و بگذارید خشک شوند.

 

در شیشه ی مورد نظرتان سیر، فلفل سیاه و فلفل قرمز را بریزید و سپس لوبیا سبز ها را به حالت ایستاده در شیشه بچینید به طوری که حدود ۱ سانت با لبه ی شیشه فاصله داشته باشند. می توانید سرد و ته لوبیاها را بزنید تا به اندازه ی مناسب در آیند و شیشه را پر کرده و کناری بگذارید.

 

شویدها را در پارچه پیچیده سر پارچه را محکم ببندید و در قابلمه ای کوچک بگذارید. آب، سرکه، شکر و ۵ قاشق غذاخوری نمک را به قابلمه اضافه کرده و روی حرارت بالا به جوش بیاورید و ۱۰ دقیقه شویدها را در این مخلوط بجوشانید سپس شویدها را از آب و سرکه کشیده و به جوشاندن ادامه دهید.

 

سرکه داغ را روی لوبیاها ریخته به طوری که رویشان را بپوشاند و بدون این که در شیشه را ببندید کناری بگذارید تا به دمای اتاق برسد. سپس در آن را ببندید و ۷ روز در یخچال نگهداری کنید تا آماده ی خوردن شود. بعد از باز کردن در شیشه ترشی تا یک ماه یا کمی بیشتر ماندگاری خواهد داشت.