پارس ناز پورتال

استفاده از فضای آنلاین برای رونق تجارت

استفاده از فضای آنلاین برای رونق تجارت

استفاده از فضای آنلاین برای رونق تجارت 

وقتی صحبت پیشرفت و رشد یک کسب و کار در میان باشد استفاده از فضای آنلاین می تواند بهترین گزینه باشد تا این امر حقیقت یابد. تولید و عرضه محتوای دیجیتال ، بهترین راهکار برای آن دسته از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SME) است که می‌خواهند با استفاده از بستر فضای آنلاین به تجارت خود رونق ببخشند.

 

به گزارش [ibazaryabi.com]به نقل از وب‌سایت Business Reporter، شرکت سپ (SAP) چندی پیش در همین خصوص از 100 خرده‌فروش نظرسنجی به عمل آورد و طی آن دریافت که رقم قابل‌توجهی از این افراد (79 درصد) معتقدند فناوری و رسانه‌های اجتماعی، آن‌ها را در غلبه بر چالش‌های کسب‌وکار یاری رسانده است.

 

همه 100 خرده‌فروش حاضر در این نظرسنجی، حداقل از یک پلتفرم رسانه اجتماعی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می‌کردند.این را می‌توان شاهدی دیگر بر اهمیت محتوای دیجیتال برای بازاریابی آنلاین با استفاده از شبکه‌های اجتماعی تلقی کرد.

 

از دیگر یافته‌های پژوهش SAP این است که 30 درصد پاسخ‌دهندگان، سرمایه‌گذاری در فناوری برای افزایش فروش آنلاین را «ضروری و بنیادین» خوانده و 40 درصد هم مهم‌ترین دلیل استفاده از فناوری را «برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی جدید» عنوان کرده‌اند.
استفاده از فضای آنلاین برای رونق تجارتبه گزارش پارس ناز اگرچه در این نظرسنجی، فقط 13 درصد شرکت‌کنندگان، دلیل بهبود فناوری و افزایش فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را «بهبود تجربه مشتری» عنوان کرده‌اند ولی EJ Jackson یکی از مدیران SAP Anywhere می‌گوید در مبحث رشد کسب‌وکارها، ارائه یک تجربه عالی به مشتری حرف نخست را می‌زند.

 

وی معتقد است فناوری‌های نوین می‌توانند در این خصوص واقعاً به کمک شرکت‌ها بیایید و خرده‌فروشان را قادر سازند تا علاوه بر این‌که تصویری کامل از کسب‌وکار خود به دست می‌آورند، تک‌تک تعاملات مشتریان‌ خودشان را نیز به زیر ذره‌بین ببرند.

 

بر اساس این گزارش، اگرچه نتایج مثبت استفاده از شبکه‌های اجتماعی در امر کسب‌وکار می‌تواند بسیار چشمگیر باشد ولی برخی استارت و SMEها (23 درصد شرکت‌های حاضر در نظرسنجی) به دلایل مالی قادر نیستند یا تمایل ندارند از این فضا به‌خوبی بهره ببرند.

 

21 درصد این کسب‌وکارها نیز در اظهارنظری عجیب، بیان داشته‌اند که تمرکز بر بهبود فناوری ممکن است آن‌ها را از پرداختن به اهداف اصلی سازمانشان بازدارد.17 درصد هم نسبت به توسعه سیستم‌های فناورانه شرکت خود و حضور پررنگ در شبکه‌های اجتماعی در شک و تردید هستند زیرا به‌زعم آن‌ها، این کار می‌تواند خطرات امنیتی آنلاین به همراه داشته باشد.