پارس ناز پورتال

چگونه اعتیاد شدید به کار کردن را درمان کنیم؟

چگونه اعتیاد شدید به کار کردن را درمان کنیم؟

چگونه اعتیاد شدید به کار کردن را درمان کنیم؟ 

شمار زیادی از افراد جامعه میباشند که مدام به کار کردن مشغول میباشند و اگر بیکار شوند انگار مریضی به سراغ انها آمده هست. کار بخش مهمی از هویت انسان هست. کارکردن فقط وسیله امرار معاش نیست بلکه اغلب مردم تمایل دارند تمام مسائل دیگر زندگی را طبق کارشان برنامه ریزی کنند. براساس نظرسنجی گالوپ در سال 2015، 40 درصد از آمریکایی ها بیشتر از 50 ساعت در هفته کار میکنند.

 

مخصوصا کارآفرینان به علت فشارهای مداوم ناشی از مدیریت یک کسب و کار، اغلب ساعت هاي زیادی را به کارکردن اختصاص می‌دهند. ساعت هاي کاری بالا «بدون در نظر گرفتن دلایل گوناگون آن مثل علاقه، ترس یا…» تاثیرات مخربی بر زندگی دارد.اگر شما فکر می‌کنید که ممکن هست معتاد به پرکاری باشید و میخواهید مجدد اولویت هایتان را ارزیابی کنید، این پیشنهاد هاي مشاوران فوربس را در نظر داشته باشید

 

1. با خود فکر کنید که آیا واقعا میخواهم تغییر کنم.

تعادل داشتن در زندگی فکر بسیار خوبی به نظر می‌رسد، همه ي دوست دارند تعادل زندگی شان را حفظ کنند اما حقیقت این هست که ما اغلب چیزهایی را می‌خواهیم که در نظر همه ي مفید هست اما آن‌قدر برایمان اهمیت ندارد که برایش تلاش کنیم. نخستین قدم برای کارآفرینان معتاد به پرکاری این هست که از خود پرسند: «آیا واقعا می‌خواهم در زندگی ام تعادل داشته باشم؟» و اگر پاسخ بله بود: «از چه چیزهایی می‌توانم برای رسیدن به تعادل صرف نظر کنم؟!»

 

2. برای تجدید قوا از دسترس خارج شوید

کارآفرینان عاشق کارشان میباشند و می‌دانند تبدیل ایده هایشان به واقعیت نیازمند زمان طولانی و کار چندان هست. با این حال آنها نباید هدف اصلی شان را فراموش کنند، اي میل ها، تماس ها و نگرانی هاي فراوان اینکار را بسیار سخت می‌کند. زمانی را به خودتان اختصاص دهید و از دسترس خارج شوید تا بتوانید به یاد بیاورید که هدف اصلی این کارها چه بوده هست.

 

3. توازن ایجاد کنید.

افراد زیادی با این دشوار مواجه میشوند و روش من بسیار ساده هست. اولویت هاي زندگی تان «خودتان، خانواده، استراحت، سلامتی، کار» را یادداشت کنید و مشاهده نمایید که بیشترین و کمترین وقت را به چه مواردی اختصاص داده اید. با اینکار شما می‌توانید برای کارهایی که وقت کمی اختصاص داده اید، راهی پیدا کنید.

 

4. زمان بندی کنید.

برای هر کاری، زمان خاصی در نظر بگیرید. به طور مثال فکر کنید که شما می‌خواهید 30 درصد وقتتان را به ترویج و گسترش اختصاص دهید. برای اینکار دو ساعت زمان در هر روز در نظر بگیرید. اکنون که فقط دو ساعت در روز برای ترویج و گسترش زمان دارید، چه کاری انجام خواهید داد؟ با زمان بندی دقیق شما میتوانید آرامش بیشتری داشته باشید و از وقتتان به برترین شکل بهره گیری کنید.

 

5. برنامه ریزی کنید.

برای کارآفرین شدن شما باید عاشق کارتان باشید. اغلب این علاقه چندان منجر به اعتیاد به پرکاری میشود. کارکردن چندان نه تنها برای شما زیان آور هست، بلکه باعث صدمه رساندن به کسب و کارتان میشود. با بهره گیری از این سه راه حل کمتر کار کنید و سود بیشتری ببرید: الف» جملاتی را بخوانید

 

که حاوی پیام هایي میباشند که میگویند: دراز کشیدن و اختصاص وقت به خانواده منجر به سوددهی بیشتر می‌شود. ب» زمانتان را مدیریت کنید. ج» با افرادی رفت و آمد کنید که تعادل کار و زندگی را حفظ کرده اند.

 

6. هر روز طوری کار کنید که انگار در تعطیلات هستید.

شما باید هم به کارتان علاقه داشته باشید، هم تعادل کار و زندگی تان را حفظ کنید. گذشته از انجام هر کاری از خودتان بپرسید: «اگر در تعطیلات بودم اینکار را چطور انجام می دادم؟» به موزیک مورد علاقه خود گوش بدهید، تای چی کار کنید. با اینکار موفقیت شما از راهی ساده تر و قابل بردباری تر به دست می‌آید

 

7. آدرنالین خود را بازرسی کنید.

کارآفرینان به ساعت هاي سودمند زیادی نیاز دارند اما استرس و خستگی ناشی از کار باعث کاهش سودمندی کار شما میشود. سلامتی مهمترین دارایی شماست، چهره و بدن شما نماینده اي برای کسب و کارتان هست. مراقب چیزهایی که باعث تحریک حس عصبانیت، پریشانی و خجالت شما میشود باشید. اگر این رخداد افتاد به سرعت از ابزارهایی مثل یک تبسم ساده یا ریلکس کردن بهره گیری کنید تا از ترشح چندان آدرنالین پیشگیري کنید.

 

8. به دلیل داشته باشید که چرا اینکار را شروع کردید.

من به کارآفرینان جوانی که به کار چندان اعتیاد پیدا کرده اند پیشنهاد میکنم به دلایلی که کارشان را نخست کرده اند فکر کنند. این دلایل می‌تواند خواستن وقت، پول و اختیارات بیشتر باشند. کسب و کارتان را آن طور که تصور می‌کردید مدیریت کنید. زیرا اگر اینکار را نکنید خسته و از کار افتاده خواهیدشد. وقت آزاد خود به خود به وجود نمی‌آید، این شما هستید که باید برای آن برنامه ریزی کنید.

 

9. انگیزه هایتان را ارزیابی کنید.

با بررسی ساعت هاي کاری خیلی از افراد متوجه میشویم که برچسب معتاد به پرکاری برای بیشتر آنها قابل بهره گیری هست. من از کارآفرینان میخواهم که ساعت هاي کاری شان را بررسی کنند و ببینند که این ساعت کاری طولانی ناشی از ترس از شکست هست یا علاقه؟ از کارشان انرژی می‌گیرند یا خسته میشوند؟

 

با در نظر گرفتن پاسخ این سئوال ها میتوانیم بفهمیم که آیا این فرد اعتیاد به پرکاری دارد یا به طور مثبتی در حال سرمایه گذاری در کسب و کارش هست.

 

10. اولویت هایتان را درجه بندی کنید.

شخص معتاد به پرکاری کسی هست که به زور کار می‌کند. اگر شما این طور هستید، برترین پیشنهاد من این هست که اولویت هاي زندگی تان را درجه بندی کنید. عاقلانه و به طور کارساز از وقتتان بهره گیری کنید. همۀ وقت} مطمئن شوید که کارتان را دوست دارید و به سلامت جسمی، روحی و احساسی تان دقت کنید. در این صورت من موفقیت شما را تضمین میکنم.