پارس ناز پورتال

تاثیر اینستاگرام در بازاریابی و فروش محصولات

تاثیر اینستاگرام در بازاریابی و فروش محصولات

تاثیر اینستاگرام در بازاریابی و فروش محصولات 

اینستاگرام می‌تواند ابزاری بسیار مناسب برای تبلیغات در اینترنت باشد،به خصوص اینکه در کشور ما مردم تمایل زیادی به بهره گیری از اینستاگرام دارند.آیا می دانستید که اینستاگرام در هر ماه بیش از 500 میلیون بازدیدکننده فعال دارد؟ چه بازاری میتواند کشش و پتانسیل بزرگ تری برای بازاریابی و فروش داشته باشد؟

 

امروزه به کارگیری شبکه هاي مجازی به منظور بازاریابی و فروش کارآمدتر در میان شرکت ها به امری متداول تبدیل شده هست. مدیران شرکت هاي ایرانی نیز که تا چندی پیش به طور کلی با این اقدامات مخالف بودند و آن را نوعی اتلاف وقت می دانستند، امروزه متوجه شده اند که عدم دقت به این ابزار به منزله از دست دادن بازاری بسیار بزرگ و پردرآمد هست.

تاثیر اینستاگرام در بازاریابی و فروش محصولات

با وجود اینکه اهمیت بهره گیری از این شبکه هاي مجازی به خوبی مشخص شده هست اما هنوز سازمان ها استراتژی مشخص برای اینکار ندارند و بدون برنامه عمل میکنند. برای مثال امروزه تعداد قابل توجهی از سازمان هاي ما صفحه اینستاگرام دارند اما نمیتوانند از این صفحه در جهت پیشبرد اهداف بازاریابی و فروش خود بهره گیری کنند.

 

در این متن سعی شده راهکارهایی به شما معرفی گردد که بتوانید به برترین شکل از پتانسیل بالای اینستاگرام به منظور افزایش بهره وری تلاش هاي بازاریابی و فروش خود بهره گیری کنید.

 

1. هر روز بین یک تا سه پست اینستاگرامی داشته باشید.

برترین راه برای به دست آوردن نتایج مثبت کسب و کاری از اینستاگرام این هست که حضور فعالی در این شبکه داشته باشید. گرچه تعداد پست ها بستگی به اهداف شما دارد اما میتوانیم در این اساس به مشابه هاي پیروز اشاره کنیم. حساب هاي کاربری اینستاگرامی که بیشترین دنبال کننده را دارند هر ماه حدود 95 پست اخیر به اشتراک می گذارند.

 

اگر میخواهید به بخش قابل توجهی از این بازار بزرگ دست پیدا کنید لازم هست حضور پررنگی در آن داشته باشید و اینکار میسر نمی‌شود مگر با قرار دادن پست هاي اینستاگرامی به اندازه کافی و به شکل منظم. در این اساس می‌توان به شرکت هوم پالیش «Homepolish» اشاره کرد. این شرکت هر روز 2 پست اخیر در صفحه خود قرار میدهد و به طور متوسط هرروز 2 هزار دنبال کننده اخیر به آن اضافه می‌شود.

 

بدترین کاری که در این اساس می‌توان انجام داد، خریدن دنبال کننده هست. این استراتژی تنها پول شما را هدر می‌دهد زیرا مخاطبانی که به این شکل به صفحه شما اضافه میشوند هیچ گاه با شما پیوند نمیخورند و در نتیجه کمکی به بازاریابی و فروش شما نمی‌کنند.
تاثیر اینستاگرام در بازاریابی و فروش محصولات2. الگوریتم اینستاگرام را درک کنید.

تابستان قبل اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر داد. این شبکه اجتماعی پست هایي را به شما نشان میدهد که فکر میکند شما بیشترین علاقه را به انها دارید. شاید از دید بنگاه هاي اقتصادی این تغییر، خطرناک باشد زیرا مصرف کننده هاي نهایی ابتدا پست هاي دوستان شان راکه بیشترین رابطه را با آن ها دارند می‌بینند اما خبر مفید این هست که کسب و کارها هنوز هم می‌توانند روی این الگوریتم نظارت داشته باشند.

 

اگر محتوایی که ساخت میکنیم از کیفیت بالایی برخوردار باشد، اصلا جای نگرانی نیست. بهره گیری از ویدئوهای زیبا، داستان هاي خواندنی، اشاره به اتفاقات و رویدادهای داغ، دقت به جنبه آموزشی پست ها و … میتوانند در افزایش تعداد دنبال کننده ها به شکل طبیعی کمک کنند.

 

3. به تصویر نوشته هاي خود دقت کنید.

از آنجا که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور هست، معمولا تمام تمرکز و دقت خود را روی گزینه تصویر میگذاریم و چون می‌خواهیم هر چه زودتر آن را منتشر کنیم، در گزینش تصویر نوشته مناسب دقت کمتری به خرج میدهیم. این در حالی هست که تصویر نوشته مفید می‌تواند باعث به وجود آمدن تصویر العمل هاي عاطفی شود و این یعنی پیوند عاطفی با برند.