پارس ناز پورتال

بررسی کامل خودرو پورشه کاین 2019 +عکس

بررسی کامل خودرو پورشه کاین 2019 +عکس

بررسی کامل خودرو پورشه کاین 2019 +عکس 

پورشه کاین بعنوان یک ابر ماشین همه ي دقت ها را به خود جلب نموده هست که محصولی هست برای ارائه در سال 2019 در دنیا. برای آنکه به جایگاه حقیقی کاین در بین مدلهای تولید شده پورشه پی ببریم, کافی هست به آمار فروش مدل کاین در پانزده سال جدید دقت کنیم. این خودروساز از سال 2002 تا به حال 770,000 دستگاه خودروی کاین را به فروش رسانده هست,

 

و شاید تا حدود سه سال آینده این میزان فروش را به یک میلیون دستگاه خواهد رساند. این در حالی هست که پورشه, یک میلیون دستگاه خودروی 911S را در طول 53 سال فروخته هست. پورشه که از ابتدای فعالیتش, اسم خود را بعنوان تولید کننده خودروهای اسپرت در اشتوتگارت کشور آلمان مطرح کرده بود, در قرن بیست و یکم تبدیل به سازنده خودروهای شاسی ارتفاع شده هست که در دنیا به محبوبیت زیادی رسیده اند.

بررسی کامل خودرو پورشه کاین 2019 +عکس

بی تردید پورشه قصد ندارد به راحتی این موفقیتی که در فروش مدل شاسی بلند خود به دست آورده هست را, از دست بدهد. به همین علت نسل سوم کاین, شباهت بسیار زیادی به مدل قبلی آن دارد. انحنای گلگیرهای جلوی این اتومبیل, فاصله ورودی هاي هوا, و ارتفاع سقف در مدل 2019 دست خوش تحول شده هست.

 

اگرچه پورشه از ایجاد تغییرات زیاد در کاین 2019 پرهیز کرده هست, اما تا حدی ارتفاع این ماشین کاهش یافته و عریض تر شده هست. با همه این اوصاف و با وجود آنکه پورشه قالب کلی کاین را تغییر نداده هست, اما مدل کاین 2019, خودرویی کاملا جدید هست؛ به گونه اي که احساس میکنید با پورشه 911 موتور جلو مواجه شده اید.

 

پورشه کاین 2019 بر زمینه پلتفرم MLB ساخته شده هست که با پلتفرم بیشتر مدلهای آئودی هم چون خودروی شاسی بلند Q7 مشترک هست. کاین در مدل جدید خود, طول محور چرخ ها را اثبات نگاه داشته هست که اندازه آن 289 سانتی متر هست, اما از ساختار آلومینیومی جدیدی بهره گیری نموده که باعث شده وزن آن به طور چشمگیری کاهش پیدا کند. موتور این ماشین به صورت طولی و دقیقا بالای محور جلو قرار گرفته هست.

 

در نتیجه نیروی پیشرانی که بوسیله موتور V8 این اتومبیل تولید میشود, 57 درصد از وزن ماشین را روی محور جلو متمرکز میکند. این تناسب, نمونه چیزی هست که در شمار زیادی از مدلهای آئودی نیز وجود دارد. از این ماشین مدل هایي با موتور V6 هم تولید می‌شود که گرچه فشار کمتری روی محور جلوی خود بردباری می‌کند. پورشه کاین 2019 از جعبه دنده اتوماتیک هشت مرحله اي بهره می‌گیرد که تولید ZF هست و همین طور

 

دیفرانسیل جلوی این اتومبیل نیز درون گیربکس آن و به صورت یکپارچه عمل می‌کند. با دقت به قول طراح پورشه, با سفارش پکیج اسپورت کرونو به قیمت 1130 دلار, و اضافه شدن عملکرد کنترلی به این ماشین, می‌توان زمان رسیدن سرعت از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را برای کاین 2019, به اندازه 0.3 ثانیه کاهش داد.

بررسی کامل خودرو پورشه کاین 2019 +عکس

پورشه کاین 2019 در سه نوع گوناگون از نظر توان خروجی ماشین, تولید و عرضه خواهد شد. این سه مدل به طور تقریبی 100 اسب بخار با یکدیگر ناسازگاری توان دارند و در نتیجه هر یک با افزایش توان, حدود یک ثانیه, عجله بهتری را نسبت به مدل رده پایین خود خواهند داشت.

 

فروش این اتومبیل از ماه جولای آینده نخست خواهد شد و قیمت پایه اي که برای آن در نظر گرفته شده هست 66,750 دلار خواهد بود. خصوصیت هاي فنی که برای کاین 2019 با قیمت پایه ارائه شده هست, شامل یک موتور توربو شارژدار 3 لیتری از نوع V6 خواهد بود که توان 340 اسب بخار را تولید کرده و گشتاور نیروی 450 نیوتن متر خواهد داشت.

 

این مشخصات, نمونه خصوصیت هاي فنی هست که در خودروهای سدان پورشه پانامرا و مدلهای S4 و S5 آئودی دیدن شده هست. نسل سوم کاین در سنجش با مدل قبلی این اتومبیل, دارای 40 اسب بخار توان خروجی بیشتر هست که برای حرکت این شاسی بلند دو تنی, نیروی بیشتری فراهم میکند.

 

موتور 3 لیتری سینگل توربوی این اتومبیل بسیار بی صدا و نیرومند هست و طبق برآورد کمپانی سازنده آن با سیستم لانچ کنترلی, میتواند در 5.6 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. بدون سیستم لانچ کنترلی این زمان به 5.9 ثانیه میرسد. تنها مشکلی که برای مدل پایه این اتومبیل می‌توان متصور شد, وجود دو مدل نیرومند تر از آن هست.

بررسی کامل خودرو پورشه کاین 2019 +عکس

با پرداخت 17,200 دلار بیشتر, نسبت به مدل پایه, پورشه, نسخه کاین S را میتواند به شما ارائه کند که از موتور 2.9 لیتری با توان 440 اسب بخار از نوع V6 بهره میبرد و میتواند در 4.9 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند «با سیستم لانچ کنترلی این میزان به 4.6 ثانیه میرسد».

 

این افزایش توان, و همین طور گشتاور نیروی 550 نیوتن متری در سنجش با مدل پایه کاین 2019, قابل ملاحظه هست. این مدل S, چالاکی بسیار بیشتری در سنجش با مدل پایه دارد, و موتور تویین توربوی شش سیلندر آن در دورهای بالاتر از 3000 rpm غرش بلندتر و قدرتمندانه تری سر می‌دهد.

 

با وجود صدایی که این موتور V6 از خود خارج میکند, به هیچ وجه در داخل کابین مزاحمتی برای سرنشینان ایجاد نمیشود و به این ترتیب عایق بندی مدل S کاملا در سطح خودروهای لوکس بازار هست.بالاترین مدل کاین, مدل توربو هست که از پاییز 2018 عرضه خواهد شد و 125,650 دلار قیمت خواهد داشت. این ماشین 550 اسب بخار توان دارد

 

که به اندازه 30 واحد بیشتر از مدل قبلی هست. این میزان توان, از موتور 4 لیتری V8 توربو شارژ, با گشتاور نیروی 768 نیوتن متر تولید میشود. مدل توربوی پورشه کاین 2019, تقریباً قدرتی به اندازه مدل توربو S در نسل قبلی دارد که دارای موتور توین توربوی 4.8 لیتری V8 با توان 570 اسب بخار بوده هست. زمان ثبت شده اي که در آن مدل توربو میتواند سرعت خود را از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت برساند, 3.7 ثانیه هست.

 

با دقت به این که گزارش هاي کمپانی پورشه در مورد محصولاتش معمولاً محافظه کارانه هست, این زمان ثبت شده, بسیار حیرت انگیز و ایده آل میباشد, به خصوص اگر در نظر داشته باشیم که مدل توربو S در نسل قبل, دارای عجله صفر تا صد 3.8 ثانیه بود. بی تردید در بین سه موتور پیشرانه که برای کاین 2019 قابل سفارش هست,

 

این موتور V8 برترین کارکرد را دارد. هم‌چنین عملکرد نرم پیشرانه و صدای غرشی که از اگزوز خارج میشود, نشان می‌دهد که در سنجش با مدلهای دیگر, با موتور بهتر و قدرمندتری مواجه هستیم. گرچه موتور V8 مرسدس AMG, در سنجش با این اتومبیل غرش بلندتر و شجاعانه تری دارد.

بررسی کامل خودرو پورشه کاین 2019 +عکس

آپشن ها و امکانات متعددی برای این خودروی شاسی بلند در نظر گرفته شده هست, که همین فرمایش موجب میشود که کاین 2019 یکی از کامل ترین و نوین ترین شاسی بلند هاي بازار لقب بگیرد. هر سه مدل کاین 2019 دارای سیستم دستور گیری چهار چرخ, آنتی رول بار فعال, و سیستم تعلیق

 

بادی با محفظه سه گانه, لاستیک پیرلی پی زیرو, و دیفرانسیل لغزش محدود با بازرسی الکتریکی و سیستم تقسیم گشتاور نیرو بر پایه ترمز میباشند, که گرچه مورد پایان تنها روی مدل S و مدل توربو موجود هست. از آنجا که شاسی هاي هر سه مدل کاین 2019 به یکدیگر بسیار شباهت دارند, عملکرد آنها در مسیرهای خارج از جاده و سفرهای آفرود تفاوت چندانی با هم ندارند.

 

مهندسان پورشه برای این ماشین, از سیستم حکم کمکی الکتریکی بهره گیری کرده اند, اما برخلاف بیشتر خودروسازان دیگر, این سیستم را بسیار مفید و ایده آل طراحی نموده اند. به این ترتیب راننده به خوبی می‌تواند بفهمد که تایرهای جلو در چه وضعیتی قرار گرفته اند و به دنبال آن عملکرد حکم

 

با دقت و به سرعت تحت هدایت قرار میگیرد. سیستم حکم الکتریکی پورشه به اندازه اي تیز و دقیق هست که اصلا متوجه نمی‌شوید با یک شاسی بلند دو تنی با طول 490 سانتی متر سر و کار دارید.

بررسی کامل خودرو پورشه کاین 2019 +عکس

پورشه برای نخستین بار در نسل سوم کاین, از سیستم تایر تناوبی بهره گیری کرده هست. مدل پایه و مدل S, دارای تایرهای جلو با ابعاد 255/55R-19 و تایرهای عقب با ابعاد 275/50R-19 میباشند. اما تایرهای مدل توربو به اندازه 2.5 سانتی متر پهن تر هستد و ابعادشان 285/40R-21 در محور جلو و 315/35R-21 در محور عقب می‌باشد.

 

چنانچه اشاره شد این اتومبیل دارای سیستم دستور گیری چهار چرخ هست. به این ترتیب در سرعت هاي پایین, چرخ هاي عقب اتومبیل در جهت خلاف چرخ هاي جلو میچرخد و زاویه پیدا می‌کند. این خصوصیت باعث می‌شود شعاع گردش اتومبیل کاهش پیدا کند و در نتیجه قدرت مانور آن به طور چشمگیری در فضاهای کوچک بهبود می‌یابد.

 

اما اگر سرعت ماشین افزایش پیدا کند, عملکرد سیستم دستور گیری متفاوت خواهد بود. در این حالت چرخ هاي عقب, همسو با چرخ هاي جلو گردش می‌کنند. با وجود جثه بزرگ این اتومبیل, کاین 2019 استقامت قابل ملاحظه اي دارد, به گونه ای که حتی می‌توانید با آن اقدام به دریفت زدن کنید,

 

اما قبل از اینکار باید سیستم استقامت پورشه راکه روی این اتومبیل تعبیه شده هست, خاموش کنید. این سیستم که توسط کمپانی پورشه طراحی شده هست, PSM اسم دارد و برای بازرسی استقامت اتومبیل مورد بهره گیری قرار میگیرد. برای فعال نمودن یا غیرفعال کردن آن, دکمه اي روی کنسول اصلی اتومبیل قرار گرفته هست

 

و با یکبار فشار دادن آن, اوضاع بازرسی استقامت در حالت اسپرت قرار می‌گیرد و اگر کمی بیشتر این دکمه را در حالت فشرده نگاه دارید, این سیستم به طور کامل خاموش می‌شود.هم‌چنین سیستم ترمز جدیدی هم برای کاین 2019 توسط پورشه طراحی شده هست که مزیت هاي قابل توجهی دارد.

 

روی دیسک هاي ترمز این ماشین لایه اي از تنگستن قرار میگیرد و به این ترتیب دیسک با لنت هاي ترمز, تماس بیشتر و اصطکاک بالاتری برقرار میکند. در نتیجه عملکرد این سیستم ترمز که مجهز به دیسک هاي PSCB هست, بهبود قابل ملاحظه اي یافته و عمر کارکرد آنها به میزان 30 درصد افزایش پیدا کرده می‌کند. PSCB نامی هست که پورشه روی این دیسک ها گذاشته هست و مخفف عبارت «ترمزهای با سطح پوششی» می‌باشد.

بررسی کامل خودرو پورشه کاین 2019 +عکس

پورشه این سیستم ترمز جدید را روی مدل توربو S به طور پیش فرض قرار داده هست اما برای آنکه این سیستم ترمز را به صورت سفارشی روی مدلهای پایه و توربو داشته باشید, باید مبلغ 3,490 دلار نیز به صورت جداگانه پرداخت کنید. خصوصیت بارز دیگری که سیستم ترمز پورشه کاین 2019 دارد, مربوط به کالیپرهای آن هست.

 

در محور جلوی این ماشین, کالیپرها از نوع ده پیستونی یک تکه میباشند و در محور عقب ماشین, به صورت 4 پیستونی طراحی شده اند. هم‌چنین می‌توان با پرداخت مبلغ 9,080 دلار, از سیستم ترمز سرامیکی-کربنی بهره گیری کرد که برای تمام مدل ها قابل سفارش می‌باشد. گرچه سیستم ترمز استاندارد این ماشین به اندازه کافی نیرومند و بهینه هست و تفاوتی چندانی میان این دو نوع سیستم نمی‌توان قائل شد.

 

هم چون سایر مدلهای پورشه, کلید استارت این ماشین در سمت چپ دستور قرار گرفته هست و اگر پیشتر با خودروهای پورشه رانندگی نکرده باشید, ممکن هست برای عادت کردن به آن کمی زمان نیاز داشته باشید. بیشتر بخش هاي داخلی کابین خودروی کاین2019 نمونه مدل جدید پانامرا طراحی شده هست. یک نمایشگر 12.3 اینچی روی کنسول تعبیه شده هست و کلید هاي کنار این نمایشگر از نوع لمسی میباشند.

 

به طور کل کلیدهای فیزیکی بسیار مقداری در اطراف دسته دنده وجود دارد و بیشتر دکمه هاي فیزیکی که در مدلهای قبلی وجود داشتند, جای خود را به کلیدهای لمسی داده اند.

بررسی کامل خودرو پورشه کاین 2019 +عکس

سیستم تهویه اتومبیل و مسیرهای ورودی هوا کاملا هوشمند طراحی شده اند که از طریق نمایشگر داخل کابین هم قابل بازرسی میباشند. به این ترتیب از طریق همین نمایشگر لمسی می‌توان خروجی هاي هوا را باز یا بسته کرد و اوضاع انها را بررسی نمود. به طور کل کار کردن با منوهای گوناگونی که روی نمایشگر لمسی اتومبیل در دسترس قرار گرفته اند, زیاد پیچیده نیست و برای آشنایی با کارکردهای آن کار دشواری نخواهید داشت.

 

صندلی هاي کاین 2019 کاملا اسپرت طراحی شده اند و با دقت به موقعیت و اندازه درهای عقب اتومبیل که تا حدی بزرگ میباشند, وارد شدن به کابین و نشستن روی صندلی ها به راحتی انجام می‌گیرد. فضای صندوق عقب این اتومبیل نسبت به مدلهای قبلی بزرگتر شده هست

 

و به این ترتیب فضای کاربردی بیشتری در اختیار خواهید داشت. پورشه برای نسخه هایي که در اروپا عرضه خواهد کرد, لاستیک زاپاس در نظر نگرفته هست, اما مدل هایي که در ایالات متحده ایالات امریکا به فروش خواهند رسید, هم چون قبل, دارای لاستیک زاپاس خواهند بود.

بررسی کامل خودرو پورشه کاین 2019 +عکس

در نهایت بایستی دلیل نشان کرد که علیرغم معرفی نسل جدید کاین توسط کمپانی پورشه, این اتومبیل خصوصیت هاي اصلی خود راکه شامل هندلینگ بسیار مناسب, قدرت بالا و اتاق لوکس و شیک می‌باشد, هم چنان حفظ کرده هست و یک خودروی شاسی بلند ایده آل را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

 

با وجود آنکه کاین رقبای حرفه اي و سرسختی هم چون مرسدس AMG, بی‌ ام‌ و, و رنج روور, را در تولید شاسی بلندهای لوکس در مقابل خود دارد, اما توانسته هست با مدل کاین و فروش پیروز این ماشین در طی سال ها جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کند. به این ترتیب میتوان به باور پیش بینی کرد که پورشه کاین 2019 هم چنان راه موفقیت خود را طی خواهد کرد و نگرانی چندانی از بابت رقبای موجود در بازار نخواهد داشت.