پارس ناز پورتال

علت ترک کف پا و راه های خانگی درمان آن

علت ترک کف پا و راه های خانگی درمان آن

دلیل ترک کف پا و راه های خانگی درمان آن 

ترک کف پا موجب بدظاهر شدن پاها خواهد شد، دلیل اصلی این مشکل خشکی پوست ناحیه کف پا می باشد که منجر به ترک می گردد. ترک کف پا عارضه شایعی هست که در صورت بی توجهی و عدم درمان می توانید به عفونت باکتریایی و درد شدید منجر شود، اما با چند راهکار خانگی و ساده می‌ توان ترک پا را در کمترین زمان ممکن درمان کرد.

 

با شروع فصل بهار و تابستان و بهره گیری از صندل و کفش رو باز، ترک کف پا شیوع بیشتری پیدا میکند. مهم‌ترین دلیل آن خشکی پوست کف پا هست. زیرا کف پا فاقد هرگونه غده چربی هست و همین امر باعث می‌‌شود مستعد خشکی باشد.خشکی کف پا می توانید به خونریزی و عفونت‌هاي باکتریایی منجر شود که به ویژه در بیماران دیابتی بسیار خطرناک هست.

 

خشکی پوست، بهره گیری از مواد شوینده شیمیایی، رژیم خوراکی، اضافه وزن، ایستادن چندان در طول روز، بی توجهی به بهداشت پا و سایر شرایط پزشکی مثل اگزما، پسوریازیس، دیابت و کم کاری غده تیرویید و بهره گیری از صندل میتواند خشکی پا را تشدید کند.

 

برترین درمان‌هاي خانگی برای ترک خوردگی کف پا

-بهره گیری از سنگ پا
سنگ پا یکی از روش‌هاي حذف پوست اضافه و مرده از کف پاست. برای اینکار کافی هست کف پا را چند دقیقه در وان آب ولرم قرار دهید، سپس با سنگ پا پوست مرده را حذف کنید.

 

-چرب کردن و مرطوب کردن پوست
بهره گیری از روغن زیتون، نارگیل و بادام برترین روش برای نرم کردن کف پاست. برای اینکار کافی هست شب گذشته از خواب پای خود را بشویید و سپس به روغن آغشته کنید و جوراب بپوشید و بخوابید. صبح شاهد نرمی کف پا خواهید بود.

 

– بهره گیری از سرکه
مخلوط سرکه سفید و آب ولرم یک روش مناسب برای اسکراب کف پا و از بین بردن لایه هاي مرده پوست هست.
از بین بردن ترک پا,برترین کرم ترک پامخلوط سرکه سفید و آب ولرم یک روش مناسب برای درمان ترک پا هست

 

-عسل
ترکیب آب ولرم و عسل یک معجون ضدعفونت باکتریایی مناسب برای ضد عفونی کردن کف پا و درمان ترک پاست. این روش سه بار در هفته پیشنهاد شده هست

 

-جوش شیرین
 به گزارش پارس ناز جوش شیرین باعث از بین رفتن التهاب کف پا می‌‌شود. کافی هست پا را به مدت 10 دقیقه در وان آب ولرم که در آن سه قاشق غذاخوری جوش شیرین حل شده هست قرار دهید و پس از آن از سنگ پا بهره گیری کنید.

 

-آرد برنج
ارد برنج، سرکه سیب و عسل را مخلوط کنید و کف پا را با این خمیر ماساژ دهید و پس از چند دقیقه بشویید. سه بار این عمل را در هفته تکرار کنید.

 

-سولفات منیزم
سولفات منیزیم باعث تحریک گردش خون در پاها می‌ شود. می توان اضافه بر نمک سولفات منیزیم، از عصاره نعناع نیز در یک وان آب ولرم بهره گیری کرد و دو بار در هفته پاها را با این مخلوط ماساژ داد. اینکار از بروز عفونت در پا پیش گیری می کند.

 

-لیمو
آب و پوست لیمو یک روش طبیعی بی نظیر برای نرمی کف پا هست.‌ می توان از ترکیب آب ولرم و لیمو برای نرمی کف پا بهره گیری کرد و پا را به مدت 10 دقیقه در این ترکیب ماساژ داد. یک راه دیگر آغشته کردن ترکیب وازلین و آب لیمو به کف پا، گذشته از خواب هست.

 

-موز
در این روش پیشنهاد شده هست موز کاملا رسیده را دررون مخلوط کن کاملا له کرده و به مدت 15 دقیقه روی ترک هاي پا قرار داد و سپس پا را با آب ولرم شست.

 

-پراکسید هیدروژن
پراکسید هیدروژن را با آب ولرم مخلوط کرده و پا را به مدت 30 دقیقه در این مخلوط قرار دهید و سپس از سنگ پا بهره گیری کنید.

 

-آلوئه ورا
آلوئه ورا به صورت طبیعی یک روش قوی برای نرمی و لطافت کف پا هست.