پارس ناز پورتال

تقویت انگیزه درونی در مدت 10 دقیقه

تقویت انگیزه درونی در مدت 10 دقیقه

تقویت انگیزه درونی در مدت 10 دقیقه 

به شما روش هایي را معرفی می‌کنیم که با بهره گیری از آنها می توانید انگیزه درونی خود را تنها در مدت 10 دقیقه بالا ببرید. 

 

شما هم دوست دارید غوغا به‌پا کنید، این‌طور نیست؟

یک مدیرعامل شوید، یک نوبنیاد فوق‌العاده پیروز راه بیندازید؛ یا یک کتاب پرفروش بنویسید.ولی آیا تابه‌حال چنین لحظه‌هایي را داشته‌اید؟ چه زمانی در دستیابی به اهداف‌تان تردید دارید؟ چه زمانی حیران هستید که آیا اینکار ارزشش را دارد؟ آیا تمام سخت‌کوشی و فداکاری‌ لازم را برایش انجام می دهید؟

 

شما هم مشکل بقیه را دارید!هر کارآفرین موفقی راکه می‌شناسم لحظات خودتردیدی را تجربه کرده هست.ولی شما می دانید آن آدم‌ها چه کاری را واقعا به خوبی انجام میدهند؟

 

آنها روش‌هاي خاص خودشان را برای غلبه بر تردیدها دارند. آنها به سرعت خودشان را از شر خودتردیدی خلاص میکنند و دوباره به عرصه‌ي مبارزه برمی‌گردند. زیرا آنها می دانند تنها مانع‌ بین آنها و دستیابی به اهداف‌شان، باورهای بازدارنده و محدودکننده‌شان هست. و اگر بخواهند به اهداف‌شان دست یابند، حتی نباید یک لحظه را هم از دست بدهند.

 

چه می شود اگر شما همین کار را بکنید؟ چه می‌شد اگر شما هم می‌توانستید به سرعت لحظات خودتردیدی را کنار بگذارید و برای ادامه‌ي کارتان انگیزه‌تان را نوسازی کنید؟

 

در این جا ۱۰ روش افزایش انگیزه در ۱۰ دقیقه آمده هست:

 

۱- جابز را به جاب یا شغل خود بیاورید

اواین روش افزایش انگیزه مشاهده افراد انگیزه بخش هست. تماشای گفت و گو‌ي تلویزیونی استیو جابز مانند یک کنسرت راک انرژی‌زا هست. این گفت و گو به هرکدام از ما القا می کند که تمام جهان را ببلعیم.چه کسی به شما انگیزه می دهد؟ مارک کوبان؟ جک ولچ؟ تعدادی از این ویدئوها یا صداهای ضبط شده‌ي گفت و گو‌هاي آنها را در تلفن همراه خود ذخیره کنید. ۱۰ دقیقه گوش سپردن به کلام‌شان تمام آن چیزی هست که شما را از تردید به بازی برمی‌گرداند.

 

۲- تکاپو کنید

بدن ما تأثیر فوق‌العاده‌اي روی مود یا روحیات‌مان می گذارد. انجام شنای سوئدی یا یک راند سریع بوکس سایه‌اي در طول روز، موجب افزایش سطح آدرنالین خون‌مان می شود.به آموزش بوکس برای زدن چند ضربه‌ي مشت نیازی ندارید. فقط لازم هست به انگیزه‌تان برای جنگیدن التماس کنید. جنگجوی درون‌تان را آزاد کنید و شدیدا با چالش‌هاي پیش‌روی‌تان برخورد کنید.

 

۳- آهنگ قدرت

آیا آهنگ خاصی وجود دارد که بتواند به طور معجزه‌آسایی روحیه¬تان را بالا ببرد؟ آیا یک “آهنگ قدرت” دارید که بتوانید با آن به خودتان تکانی بدهید؟ به موسیقی فیلم‌هاي راکی و سوپرمن یا هرچیزی که بتواند شما را به تحرک وادارد گوش دهید. آلبوم‌اي از آهنگ‌هاي قدرت را همه ي وقت در تلفن همراه خود داشته باشید تا هروقت خواستید به آنها گوش دهید.

 

۴- کمی انرژی قرض بگیرید!

انگیزش، مسری هست. فقط کافی هست تلفن را بردارید و با یکی از دوستان یا همکاران‌تان که به خوبی کار میکند تماس برقرار کنید. ۱۰ دقیقه شنیدن داستان‌هاي موفقیت‌اش طول میکشد، سپس موبایل را بگذارید و به کار برگردید.اگر آنها میتوانند کاری انجام دهند چرا شما نتوانید؟

 

۵- فیلم را به عقب ببرید و فلش‌بک بزنید

آیا موفقیت‌هاي قبل را فراموش کرده‌اید؟ آیا چالش‌هاي سخت پشت سرتان در قبل را از یاد برده‌اید؟به موفقیت‌هاي قبل فکر کنید و به قبل بروید. می توانید فقط آنها را در ذهن‌تان مجسم کنید یا بنویسید. تهیه‌ي فهرستی از موفقیت‌ها و نقاط عطف زندگی‌تان در رایانه‌تان ایده‌ي خوبی هست تا هر از گاه بتوانید به آن نگاه کنید.

 

۶- یک فیلم خیالی در ذهن‌تان بسازید

چرا این‌همه ي کار میکنید؟ پایان این سفر چه پاداشی در انتظارتان هست؟۱۰ دقیقه چشمان‌تان را ببندید و پاداش‌هایي را در ذهن خود مجسم کنید که در انتظارتان هست. در یک فیلم ذهنی که آینده را تجسم میکند نقش بازی کنید و در آن به پاداش اهداف‌تان برسید. هرچه این فیلم ذهنی جزییات بیشتری داشته باشد، انگیزه‌ي بیشتری را احساس خواهید کرد.

 

۷- کارخانه‌ي ایده‌پردازی بسازید

زمانی که احساس رخوت و سکون می کنید، برترین راه برای انگیزه گرفتن ایده‌پردازی هست. ایده‌هاي‌تان می توانند به مشکلات جاری‌تان مربوط باشند یا میتوانند به یک راهبرد کسب و کار مربوط باشند. تنها کافی هست هر ایده‌اي راکه به ذهن‌تان میرسد در مدت ۱۰ دقیقه یادداشت کنید.

 

نکته‌ي مثبت این تمرین صرفا دستیابی یک راه‌حل دائمی برای کارهای‌تان نیست. بلکه این اقدام حکم انرژی دهنده به شما را دارد و باعث میشود تا به یاد بیاورید میلیون‌ها امکان در دنیای بیرون وجود دارد. فقط به دلیل داشته باشید شما راهی به سوی دستیابی به اهداف‌تان می‌شناسید و فرقی نمی کند که این راه چه باشد.

 

۸ – به سرعت پیروز شوید

هنگامی که چیزهای عجیب دور و برتان را میگیرند، به سرعت به پیروزی برسید. از روی لیست کارهای‌تان وظایف نیازمند زمان کوتاه و سریع را انجام دهید. حتی اگر کاری نباشد که در درجه‌ي اول اهمیت قرار دارد.چگونه اینکار انجام میشود؟ با ایجاد حس پیشرفت در خودتان. اگر حس رخوت و سکون دارید، یک جرقه‌ي کوچک از این دست همان چیزی هست که به آن نیاز دارید تا دوباره باتری‌هاي انگیزه‌تان افزایش شود.

 

۹- از دید اشعه‌ي ایکس بهره گیری کنید

این روش میتواند برای افزایش انگیزه معجزه‌ کند.هم اکنون یک نگاه به اطراف‌تان بیندازید. آیا کسب و کاری پیروز میبینید؟یک خودکار، یک میز، یک تلفن، یک رایانه، یک ساختمان. هرکدام از این چیزها توسط شرکتی ساخته شده‌اند که وقتی شروع کرده‌اند واقعا کوچک بوده‌اند. شرکت‌هایي که حالا پیروز میباشند و رشد می کنند.

 

در واقع، به هر کجا که بنگرید، نشانه‌هایي از موفقیت را میتوانید مشاهده نمایید. گاهی این نشانه‌ها توسط افرادی ساخته میشوند که از شما کم‌هوش‌تر بوده‌اند یا با منابع محدودتری نسبت به شما کار خود را شروع کرده‌اند.این سؤال ساده را از خودتان بپرسید: اگر آنها پیروز میباشند، چرا من نباشم؟چه چیز مانع شما خواهد بود؟ «درسته، هیچی»

 

۱۰ – اهداف BHAG بلندمدت خود را یادداشت کنید

احتمالاً شما اهداف SMART خودتان را دارید، اما آیا اهداف BHAG بلندمدت هم دارید؟ «توضیح مترجم: عبارت SMART مخفف اهداف ویژه « S[1]»، قابل اندازه‌گیری«[۲]M »، دست یافتنی« A[3] »، مربوط« [۴]R»و با محدودیت زمانی « [۵]T » هست که در ۱۹۸۱ توسط جورج تی.دوران در مجله بررسیهای مدیریت مطرح شد و عبارت BHAG مخفف اهداف[۶] تنومند [۷]B، پشمالوH[8]، و بی‌پروا[۹]A» هست که برای نخستین بار توسط کالینز و پوراس در ۱۹۹۴ مطرح شد».

 

اهداف BHAG شما باید متناسب با حدود توان‌تان باشد. آنها اهداف بلندمدتی میباشند که شما را به چالش می کشند تا از منطقه‌ي امن‌تان بیرون بیایید. اهداف BHAG را با حروف بزرگ بنویسید و کاغذ را در جایی قرار دهید که بتوانید در طول روز چندین بار آنها را مشاهده نمایید.

 

رو به جلو حرکت کنید

اکثر مردم به شما و رویاهای‌تان باور ندارند، مشکلی نیست. حتی ایرادی ندارد که گاهی دچار تردید هم بشوید.اما انچه مشکل‌ساز هست، این هست که در لحظات خودتردیدی و یاس رو به جلو حرکت نکنید. این همان وجه‌تمایز افراد پیروز و مردم عادی هست. آنها به راه خودشان ادامه میدهند و برایشان فرقی ندارد چه پیش خواهد آمد.

 

کدام‌یک از این ۱۰ روش افزایش انگیزه را برای شکوفایی سریع انگیزه به کار میگیرید؟ به چه روش‌هاي دیگری میتوانید فکر کنید؟