پارس ناز پورتال

جلوی کهنه شدن لباس را بگیرید

جلوی کهنه شدن لباس را بگیرید

جلوی کهنه شدن لباس را بگیرید 

اگر لباس خود را خیلی دوست دارید و نمی خواهید به این زودی ها کهنه شود باید نکاتی را رعایت کنید.نکات مربوط به نگهداری و شستشوی لباس. چطور و با چه شيوه اي از لباس هاي خود نگه داري کنيم و آنها را بشوييم که خراب نشوند و بافت آنها دير از بين بروند ؟ آيا تا کنون به اين موضوع برخورد کرده ايد که بعد از دو يا سه بار شستن يک لباس ، بافت آن از بين مي رود …

 

آيا تا کنون به اين موضوع برخورد کرده ايد که بعد از دو يا سه بار شستن يک لباس رنگ و روي خود را از دست مي دهد.!براي جلوگيري از اين امر چه تدابيري مي توان انديشيد؟

 

چطور و با چه شيوه اي از لباس هاي خود نگه داري کنيم و آنها را بشوييم که خراب نشوند و بافت آنها دير از بين بروند ؟ آيا تا کنون به اين موضوع برخورد کرده ايد که بعد از دو يا سه بار شستن يک لباس ، بافت آن از بين مي رود ، شل مي شود و يا اينکه رنگ و روي روز اول خود را از دست مي دهند ، اما اين موضوع براي لباس هايي که در دومين و يا سومين دفعه ي شست و شوي به اين حالت در مي آيند

 

برايتان باور نکردني است و عجيب به نظر مي رسد ، يکي از دلايل اين است که شما ، شايد نحوه ي درست شست وشويي اين لباس را نمي دانستيد ، البته به غير از لباس هايي که خودشان واقعا جنس خوبي ندارند و بعد از دو بار شست و شوي از بين مي روند.

 

در اينجا چندين توضيه اساسي براي تمامي لباس ها با جنس هاي مختلف جهت شست وشوي ، نحوه ي نگه داري و اتو آورده شده است ، تا با مطالعه ي آنها بتوانيد دوام بيشتري به لباس هاي خود ببخشيد :

 

1. به نکاتي که بر روي اتيکت هاي لباسي که خريداري مي کنيد وجود دارند ، دقت بفرماييد ، اگر طرز صحيح خواندن اين اتيکت ها را نمي دانيد ، در همين بخش ما برايتان مقاله اي را با عنوان خواندن صحيح اتيکت هاي که بر روي لباس وجود دارند ، آورده ايم و مي توانيد به مقاله ذکر شده مراجعه فرماييد تا به راه صحيح شستن لباس هايتان پي بريد.

 

2. به دماي که ماشين لباس شويي براي شستن لباس ها به شما مي دهد دقت بفرماييد و در همان درجه قرار دهيد ، درجه ي شستن لباس ها را خيلي بالا ندهيد و هم چنين مدت زماني طولاني را براي شستن لباس ندهيد زيرا فقط بافت لباس هايتان سريع از بين مي رود.

 

3.لباس هاي با رنگ هاي تيره و روشن را با هم در ماشين لباس شويي نياندازيد و يا اينکه با هم در يک تشت خيس نکنيد.

 

4. لباس هاي را که مي خواهيد براي اولين بار بشوييد را نيز از بقيه لباس ها جدا گذاشته و جداگانه آنها را بشوييد.

 

5. حتما قبل از اينکه لباس ها را در داخل ماشين لباس شويي قرار دهيد ،جيب ها ي لباس ها را نگاه کنيد و مطمئن شويد که جيب هاي همه لباس ها خالي هستند .

 

6. به حجمي که ماشين لباسشوييتان دارد دقت بفرماييد ، و بيشتر از مقداري که قدرت آن را دارد لباس به داخل ماشين نريزيد . زيرا ماشين لباسشوييتان سنگين شده و قادر نخواهد بود که همه ي لباس ها را با قدرت بشوييد و همين طور باعث مي شود که لباس هايتان چروک شود و مجبور شويد ، زمان زيادي را به اتو کردن لباس ها بپردازيد .

 

7. لباس هاي که جنس هاي مختلفي نيز دارند را هم بايد جدا کنيد و جدا جدا در داخل ماشين لباس شويي قرار دهيد براي مثال : پليور و يا تي شرت را بايد جدا از هم شست تا بافت لباس ها دير تر از بين برود ، زيرا يکي جنس تقريبا ظريف دارد اما پليور داراي جنسي ضمخت تر مي باشد پس مدت زمان شست و شوي آنها و هم چنين مدت زمان خشک شدن شان نيز متقاوت است .

 

8. و براي اينکه مطوئن شويد که لباس تان رنگ مي دهد يا نه ، ما به شما يک راه حل ارايه مي دهيم : لباسي را که براي اولين بار مي خواهيد بشوييد و يا اينکه نمي دانيد آيا اين لباس رنگ مي دهد يا نه ؟ بهتر است اين لباس را بين دو پارچه ي سفيد قرار دهيد ، و بعد آنها را در آب بياندازيد و ببينيد که آيا اين لباس به پارچه هاي سفيد رنگ مي دهد يا نه ! با اين تست به راحتي مي توانيد بفهميد که آيا لباس شما رنگ مي دهد يا نه ؟؟

 

9. براي اينکه از لباس زير خود مواظبت کنيد و مدت دوام آن را استحکام ببخشيد توصيه مي شود ، که لباس زيرتان را خودتان بشوييد و تا جايي که ممکن است لباس زيرتان را با ساير لبا س ها به داخل ماشين نيندازيد ، زيرا از لحاظ بهداشتي مشکل دارد .

 

10.اگر لباستان را با دست مي خواهيد بشوييد ، هيچ گاه پودر لباس شستن را مستقيم بر روي لباس نريزيد ، زيرا بافت لباستان را از بين مي برد و علاوه بر آن لباس خوب تميز نمي شود . براي اينکه لباس را بشوييد ، بايد پودر را در آب حل کنيد ، و بعد لباس را در آن بيندازيد .

 

خشک کردن: حال که نحوه ي لباس شستن را کاملا توضيح داديم اکنون به نحو ي خشک کردن و چلاندن آنها مي پردازيم :

 

1. اگر لباسي را با دست مي شوييد ، آنرا زياد نچلانيد زيرا چروک مي شود و بايد آن را اتو کنيد و زحمت تان زياد تر مي شود .

 

2. لباس را اگر مي خواهيد با دست بشوييد در داخل دست شويي بشوريد ، زيرا به ناحيه ي ستون فقراتتان فشار نمي آورد چون ايستاده ايد و در حال شستن هستيد پس در نتيجه کمرتان اذيت نميشود .

 

3. اگر لباس را در داخل ماشين لباس شويي قرار مي دهيد ، بلافاصله بعد از اينکه شستن ماشين لباس شويي به اتمام رسيد ، در همان زمان و بلافاصله لباس ها را بر روي رخت آويز قرار دهيد ، زيرا اگر لباس ها به مدت زيادي در ماشين لباس شويي باقي بماند ، باعث مي شود که لباس ها قارچ بزنند و علاوه بر آن چروک نيز بشوند .

 

4. لباس هاي از جنس نخ و پشم را به تنهايي خشک کنيد و از اينکه با لباس هاي ديگر هم زمان خشک شود بايد جلوگيري کند .

 

5. اگر لباس هاي خود را بر روي رخت آويز و در بيرون از خانه ، در تراس خانه تان مي آويزيد تا خشک شود ، دقت داشته باشيد که نور خورشيد مستقيم بر روي لباس هاي تان نبابد زيرا رنگ لباس هايتان را از بين خواهد برد و آنها را بي رنگ و رو خواهد کرد .

 

6. براي اينکه لباس تان را اتو کنيد در ابتدا يک پارچه ي ديگر را روي آن بيندازيد و بعد اتو کنيد زيرا از برق افتادن و همين طور از اينکه رنگ لباس تان زود از بين رود ، جلوگيري مي کند .

 

7. هنگام اتو کردن حتما به دستوري که بر روي اتيکت آورده شده و دماي مناسبي را جهت اتو کردن به شما داده است دقت بفرماييد .

 

8. هنگامي که مي خواهيد اتو کشي کنيد ، اگر پارچه مورد نظر شما پارچه ي ظريفي است ، از اتوي همراه با بخار آب براي اتو کشي اين لباس خودداري بفرماييد .

 

9. خشک کردن لباس ها توسط ماشين لباس شويي ، باعث صدمه زدن به بافت لباس هايتان مي شود تا آنجا که ممکن است سعي کنيد لباس هايتان را به طور طبيعي خشک کنيد .