پارس ناز پورتال

بهترین روش درمان درد معده با روش طب سنتی

بهترین روش درمان درد معده با روش طب سنتی

بهترین روش درمان درد معده با روش طب سنتی 

طب سنتی برای هر درد و مریضی یک راه درمان معرفی نموده هست و برای تسکین دردهای معده نیز برترین روشهای درمانی را میتوان در طب سنتی یافت. معده درد یکی از مشکلاتی هست که تقریبا همۀ افراد در طول زندگی خود به آن دچار میشوند بنابراین آشنایی با دستورات طب سنتی به وی‍ژه زمانی که امکان دسترسی به دکتر وجود ندارد, سودمند هست.

 

مراحل هضم غذا در بدن
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد; هر نوع مواد خوراکی میل شده در قسمت‌هاي گوناگون بدن;

 

* چهار بار هضم می شوند
* مواد زائد آن ها دفع می شود
* و با کیفیت‌ترین قسمت غذا جذب بدن می شود.

 

هضم اول;
در دهان و معده هست که مواد زائد حاصل از این هضم به شکل مدفوع از روده خارج میشود بنابراین برای این که غذا در مراحل بعدی آسان‌تر هضم شود, افراد باید غذا را به خوبی بجوند.

 

هضم دوم;
در کبد هست, مواد زائد حاصل از این هضم به شکل ادرار و چرک از بدن خارج و مواد جذب‌ شده تبدیل به مو و ناخن میشوند.

 

هضم سوم;
در عروق رخداد می‌افتد و مواد جذب شده حاصل از این هضم تبدیل به خون می شوند.

 

هضم چهارم;
در سلول انجام می شود و مواد حاصل از این هضم به سمت اعضای جنسی حرکت میکند. این مواد برترین پروتئین برای ساخت مثل میباشند.

 

مدت زمان هضم غذا چقدر هست؟
مدت زمان هضم غذا بستگی به نوع ماده خوراکی مصرف شده دارد, ولی به طور کلی مواد خوراکی دو تا سه ساعت پس از میل شدن هضم میشوند.

 

متعارف ترین دشواری های گوارشی
* درد معده
* سوءهاضمه
* ترش‌کردن
* حالت تهوع صبحگاهی
* تلخی دهان
* احساس سنگینی معده
* بوی بد دهان
* هضم ناقص غذا‌ها

 

جلوگیري از بروز دشواری های گوارشی
افراد باید از انجام موارد ذیل امتناع کنند;

 

* پرخوری
* گفتگو کردن بین غذا
* تندتند غذا خوردن
* مصرف غذا‌هاي ساندویچی, سرخ‌شده
* نوشیدن مایعات چندان مثل دوغ, نوشابه و دلستر بین غذا

 

موثرترین درمان‌هاي خانگی برای معده درد
1. نمک; افراد باید پیش و پس از غذا کمی نمک بخورند. مصرف نمک گذشته از غذا به کاهش اسید معده و پس از آن به هضم و ضدعفونی کردن غذا کمک می کند.

 

2. آب سیب زمینی خام; کسانی که دچار معده درد و بالا بودن اسید معده میباشند میتوانند یک شماره سیب‌زمینی خام را رنده کنند و به مقدار نصف استکان آب آن را به آرامی بنوشند.

 

3. شیرین بیان; مصرف عصاره شیرین‌بیان 15 دقیقه گذشته از غذا با اندکی آب جوش ولرم برای تقویت معده, کاهش اسید معده و رفع دل‌درد و دل‌پیچه کارساز هست. هم‌چنین مبتلایان به رفلاکس برای رفع مشکلشان باید 15 دقیقه گذشته از غذا عصاره شیرین‌بیان به همراه اندکی آب جوش و پس از غذا یک استکان عرق بومادران بنوشند.

 

4. عرق زنیان; کسانی که به خصوص پس از مصرف غذا‌هاي سنگین و گوشتی دچار احساس سنگینی معده میشوند باید برای رفع این احساس اندکی عرق زنیان بنوشند.

 

5. سماق; مصرف سماق همراه با غذا‌هاي گوشتی ضروری هست.

 

6. سبزی ها; افراد باید همراه غذا از سبزی ها تازه بهره گیری کنند. مصرف سبزی ها تازه اضافه بر زهر‌زدایی بدن به بهتر شدن حرکات دودی روده و پیشگیری از بروز یبوست نیز کمک شایانی میکند.

 

7.دمنوش‌هاي بابونه, گل‌گاو‌زبان, سنبل الطیب, بادرنجبویه و افسنتین; مصرف ترکیب این دمنوش‌ها تاثیر بسزایی در تسکین اعصاب معده دارد. افراد برای تهیه این معجون باید مقدار مساوی از این گیاهان را با هم ترکیب و هرروز سه لیوان از آن را میل کنند.

 

8. دمنوش‌هاي زیره‌سبز, آویشن, نعناع, کاکوتی, رازیانه, شیرین‌بیان, زنیان و بومادران; بهره گیری از مخلوط این دمنوش‌ها سبب تقویت معده و دستگاه گوارش می شود. مصرف این ترکیب برای رفع سردی, ترشی و زخم معده, نفخ و دل‌درد کارساز هست. هم‌چنین زنان می توانند در ۲ تا سه روز اولیه عادت ماهیانه هرروز سه لیوان از این معجون را بنوشند.

 

9. ماساژ معده با روغن سیاه دانه یا مصطکی; موجب تقویت معده میشود.

 

10. پرهیز از پرخوری و روزه‌داری; نیز به دفع سموم از معده و روده کمک شایانی می کند.

 

11. ترکیب عرق‌ نعناع, عرق بارهنگ, گلاب و نبات; مبتلایان به دل‌درد, دل‌پیچه و نفخ برای رفع دشوار خود باید از ترکیب آب‌جوش به همراه عرق‌نعناع, عرق بارهنگ, گلاب و نبات بهره گیری کنند. افراد برای تهیه این مخلوط باید سه قاشق غذاخوری عرق‌نعناع, یک قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق مرباخوری بارهنگ را به یک لیوان آب‌جوش بیفزایند. نوشیدن این معجون برای افراد کم‌اشتها نیز خوب هست.