پارس ناز پورتال

هر روز باقیمانده از تابستان یک فیلم ببینید

مجموعه : اخبار سینما
هر روز باقیمانده از تابستان یک فیلم ببینید

هر روز باقیمانده از تابستان یک فیلم ببینید 

در روزهای باقیمانده از تابستان و وداع با این فصل شما می توانید برای هر روز یک فیلم را به تماشا بنشینید که لیست ان ها را در زیر آورده ایم. به روزهای پایانی فصل گرم سال نزدیک می‌شویم اما برخلاف انتظارات بسیاری از فیلم‌ها نتوانستند آن‌طور که باید و شاید عمل کنند و سوالی که وجود دارد این است که در این فرصت باقی مانده چه فیلم‌هایی را در صدر لیست آثار جدیدی که قرار است تماشا کنیم قرار دهیم؟

 

پیش از هر چیز می‌بایست گفت در دنیای فیلم و سینما سلایق شخصی و خواست روحیات بیننده برای ارضا شدن از آن‌چه که دیده، شرط اول کار است اما به هر حال و بر اساس اقبال عمومی و فروش فیلم‌ها در گیشه طی سه ماه اخیر، سعی کرده‌ایم لیستی در این زمینه تهیه کنیم.

هر روز باقیمانده از تابستان یک فیلم ببینید

10- Jason Bourne

مجموعه فیلم‌های برگرفته از شخصیت جیسون بورن که چندسالی می‌شود سر از پرده نقره‌ای سینما در آورده، این‌بار با حال و هوایی جدید و ماجرایی جدید وارد عرصه سینما شده است. مت دیمون افسانه‌ای سری فیلم‌ها جیسون بورن، پس از افتضاحی که در سال اخیر رخ داد

 

به مجموعه Jason Bourne بازگشته و نوید یک فیلم قدرتمند و جذاب از سوی سازندگان آن را می‌دهد. این‌بار نیز مانند گذشته، جنبه اکشن و تعقیب و گریز موجود در فیلم به عنوان مهم‌ترین اصل حاضر در آن شناخته می‌شود.Jason Bourne افسانه‌ای این سری از فیلم‌ها در تابستان سال جاری

 

سر از سینمای هالیوود درآورده و مثل همیشه توجه طرفداران این سری را به خودش جلب کرده است. Jason Bourne یک فیلم متوسط، اما جذاب است.

هر روز باقیمانده از تابستان یک فیلم ببینید

9- انیمیشن The Secret Life of Pets

انیمیشنی که به کارگردانی Yarrow Cheney و Chris Renaud در اواخر تیر ماه سال جاری بر روی پرده سینما رفت. داستان این انیمیشن در مورد سگ خانگی به نام مکس است که در یک آپارتمان به همراه صاحبش زندگی خوشی دارد.

 

اما پس از مدتی سگ دیگری به نام دوک هم‌خانه مکس می‌شود که این مسئله برای حیوان خانگی قصه ما قابل قبول نیست. در ادامه داستان نیز بر اثر کشمکش‌های موجود میان این دو ماجراهای جالب و سرگرم کننده‌ای پدید می‌آیند.

 

فروش انیمیشن The Secret Life of Pets را می‌توان بسیار فراتر از انتظار دانست! زیرا با هزینه‌های معقول، درآمد حاصل از فروش قابل ملاحضه‌ 670 میلیون دلاری نسیب کمپانی Illumination Entertainment شد. در نتیجه اگر قصد دیدن یک اثر خوش رنگ و لعاب با دنیایی ساده و جذاب را دارید، حتمی به تماشای انیمیشن The Secret Life of Pets بنشینید.

هر روز باقیمانده از تابستان یک فیلم ببینید

8- The Legend of Tarzan

The Legend of Tarzan از آن دسته فیلم‌هایی بود که پس از مدت‌ها دستی به سر و روی کتاب‌های قدیمی و فیلم‌های این‌چنینی کشید. اگرچه پس از انتشار این فیلم شاهد بازخوردهای مثبت هواداران نبودیم، اما نمی‌توان ارزش فعلی و داستان زیبا اما کلیشه‌ای و جذاب دنیای تارزان را فراموش کرد.

 

تارزانی که مثل همیشه در دام مشکلات تازه‌ای در همان دنیای اسطوره‌ای خودش گرفتار شده و این‌بار از زاویه‌دید متفاوتی به آن نگاه خواهد شد. اقتباس جالبی که این‌بار به دست کمپانی برادران وارنر سر از گیشه سینما درآورد.و برخلاف آن‌چه که در سال 2004 دیدیم، تارزان وارد یک زندکی متمدن در شهر لندن‌ خواهد شد

 

و روند داستانی فیلم نیز از این طریق دنبال خواهد شد. The Legend of Tarzan ممکن است به اندازه داستان‌های قدیمی این شخصیت جذاب نباشد، اما به راحتی می‌تواند نگاه دوست‌‌داران این دسته از فیلم‌ها را به خودش جلب نماید.

هر روز باقیمانده از تابستان یک فیلم ببینید

7- فیلم Neighbors 2: Sorority Rising

یکی از آثار طنز پرفروشی که امسال عرضه شد فیلم Neighbors 2: Sorority Rising (همسایه‌ها 2: انجمن خواهری بر می‌خیزد) است. اثری که با وجود رنج بردن از همان مشکلات رایج این دسته از فیلم‌ها لااقل در درون خود حرف‌هایی برای گفتن دارد و اندکی با ذهن مخاطب بازی می‌کند.

 

مسائلی همچون مهر والدین به فرزند، تغییر نگرش نسل‌های مختلف به زندگی و تبعیض جنسیتی. داستان فیلم Neighbors 2 در مورد زوج جوانی به نام‌های مک (با بازی Seth Rogen) و کلی (با بازی Rose Byrne) است که پس از رهایی از ماجراها و مشکلات انجمن برادری و تدی (با بازی Zac Efron) گرفتار انجمن خواهری می‌شوند!

 

انجمنی که علارقم میل باطنیشان و برحسب اتفاق در حال نابودی تمامی ایده آل‌ها و تلاش‌های چند وقت اخیر این خانواده سه نفره برای خرید یک خانه تازه هستند. مک و کلی پس از فروش خانه خود با سند ضمانت‌دار موظف هستند تا 30 روز همان شرایطی که مشتری با آن خانه را خریدداری کرده است را حفظ نمایند؛ اما انجمن خواهری قرار است مانع از این کار شود!
هر روز باقیمانده از تابستان یک فیلم ببینیدباید گفت «همسایه‌ها 2: انجمن خواهری بر می‌خیزد» یک اثر قابل قبول در سبک طنز است. فیلمی که اگر با قسمت نخست که در سال 2014 مقایسه نشود راضی کننده‌تر به نظر می‌رسد. داستان فیلم همانطور که باید یک روایت سر راست، عجیب و خنده‌دار است که علارقم اکثر فیلم‌های طنز امروزی

 

در چند سکانس به موضوعات عمیق‌تری نیز می‌پردازد. به هر حال این اثر را می‌توان در زمره آثار طنز قابل قبول سال جاری قرار داد که برای گذراندن وقت و اندکی شاد شدن دیدنش به شما پیشنهاد می‌شود اما چندان انتظارتان را از همسایه‌ها 2 بالا نبرید!

 

6- X-Men: Apocalypse

می‌رسیم به یکی از موردانتظارترین فیلم‌های نیمه اول تابستانِ سال جاری. سری فیلم‌های مردان ایکس، از محدود فیلم‌های کمیک‌بوکی موجود در بازار هستند که هربار نسبت به نسخه‌های پیشین بازخوردهای بهتری را دریافت می‌کند.

 

فیلمی که این‌بار به کارگردانی برایان سینگر مراحل تولید را سپری کرده و سرانجام به پرده نقره‌ای سینما کشیده شده است. دشمن این قسمت از فیلم مردان‌ ایکس، موجودی به نام آپوکالیپس است که سرانجام از خواب بلند شده و به راحتی هرچه تمام‌تر، تبدیل به یکی از سرسخت‌ترین، وحشی‌ترین و جذاب‌ترین (!)

 

دشمنان حاضر در سری مردان ایکس می‌شود. همان‌طور که انتظار می‌رفت، X-Men: Apocalypse نیز تبدیل به یکی از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های تابستان امسال شد.

هر روز باقیمانده از تابستان یک فیلم ببینید5- فیلم Suicide Squad

اگر تا ماه قبل قرار بود لیستی از فیلم‌های مورد انتظار سال جاری تهیه کنیم، بی هیچ تردیدی جدیدترین اثر اکران شده از قهرمانان کامیک‌های DC در صدر این لیست یا حداقل رتبه‌های بالایی آن قرار می‌گرفت. اثری که با تریلرها، شخصیت‌ها و پوسترهای جنون‌آمیز و رنگارنگش نظر هر مخاطبی را به خود جلب می‌کردد،

 

دوست‌داران دنیای شخصیت‌های ابرقهرمانی که هیچ! اما برخلاف انتظارات این ساخته «دیوید آیر» David Ayer که 38مین تابستان از زندگی خود را سپری می‌کند، اصلا آن فیلمی نبود که دیوانه‌وار انتظارش را می‌کشیدیم.
هر روز باقیمانده از تابستان یک فیلم ببینیدیکی از اشکالات عمده این فیلم داستان آبکی آن است. شاید اکثر ما انتظار یک تعلیق پخته را از فیلم Suicide Squad را نداشتیم اما حداقل انتظارتمان بیشتر از وضع فعلی بود! همچنین «مارگو الیز رابی» (Margot Elise Robbie) که سال گذشته در فیلم «رکورد بزرگ» هنرنمایی کرد،

 

در Suicide Squad ایفای نقش هارلی کوئین را برعهده داشت اما علارقم ایفای قابل قبول نقشش در فیلم، نتوانست آن‌طور که شایسته است جنون این شخصیت فوق‌العاده محبوب را به عرصه ظهور برساند. اما با وجود این تفاسیر، فیلم Suicide Squad اثری است قابل قبول بوده که به واسطه شخصیت‌های دوست‌داشتنی‌اش و دنیای خشن اثر، تماشای آن در روزهای باقی مانده از تابستان واجب است!

 

4- انیمیشن Sausage Party

اگر به دنبال یک انیمیشن جذاب و غرق شدن در داستان‌های کودکانه و به‌دور از کلیشه‌ها هستید، پارتی سوسیسی بهترین گزینه در بین انیمیشن‌های موجود است. Sausage Party با موضوعی خارج از بُعد کلیشه پا به پرده‌ نقره‌ای سینما گذاشته و به راحتی می‌تواند قشر نوجوان جامعه را تحت تأثیر قرار دهد.

 

در میان انبوه انیمیشن‌هایی که اغلب تمامی سنین را شامل می‌شوند، Sausage Party با دریافت رده سنی R یک خاصیت و برتری مبهمی برای قشر نوجوان جامعه دارد. انیمیشنی که برخلاف سایر موارد موجود، با هدفی عجیب معرفی شد و زندگی سوسیس‌ها و اکثر میوه‌جات را هدف قرار داده است.

 

این انیمیشن بزرگ‌سالانه، زندگی و حقیقت حیات را از نگاه یک سوسیس (!) به نمایش می‌کشد که در جریان یک ماجراحویی و زندکی تعجب‌آور قرار می‌گیرد. تماشای این انیمیشن برای قشر نوجوان و جوان جامعه ضروری تلقی می‌شود.

هر روز باقیمانده از تابستان یک فیلم ببینید

3- انیمیشن Finding Dory

انیمیشن در جستوجوی دوری (Finding Dory) را می‌بایست موفق‌ترین و بهترین انیمیشن سال جاری تا به این لحظه دانست. حتی بالاتر از آثاری همچون The Secret Life of Pets یا Zootopia. انیمیشن بلندی که به نوعی نسخه فرعی برای در جستو جوی نمو (Finding Nemo) است که در سال 2003 منتشر و موفق به کسب جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند شد.

 

در جستوجوی دوری روایت‌گر داستان ماهی آبی قصه دنیای نمو است که یک سال پس از پیدا شدن نمو، در سواحل کالیفرنیا فراموشی دوری اوج گرفته و او به دنبال پیدا کردن خانواده خود در اقیانوس ره‌سپار سفری خطرناک می‌شود.
هر روز باقیمانده از تابستان یک فیلم ببینیدیکی از ویژگی‌های مثبت این انیمیشن مسلما به تصویر کشیدن همان تم و رنگ و لعاب اثر خوش‌ساخت پیشین است و خلق شخصیت‌های جدید به همراه آبزیانی که پیش از این می‌شناختیم سبب پدید آمدن حس خاطره‌انگیزی به هنگام تماشای این اثر می‌شود. برای انیمیشن در جستوجوی دوری چیزی در حدود 200 میلیون دلار هزینه شد

 

و درآمد حاصل از گیشه آن نیز نزدیک به 1 میلیارد دلار بوده است! باید گفت اگر قصد دیدن یک انیمیشن زیبا را دارید، بهتر است این ساخته پیکسار انتخاب اولتان باشد.

 

2- The Conjuring 2

ژانر ترسناک همواره به عنوان یکی از پرطرفدارترین سبک‌های موجود در سینمای جهان شناخته می‌شود. چندسالی است که این سبک، دچار کمبود فیلم‌های سطح بالا شده و جای خالی یک وحشت ناب در سینمای 2016 به شدت احساس می‌شود.

 

تا جایی که در تابستان امسال شاهد رونمایی از دومین قسمت از فیلم سینمایی احضار بودیم که با هدف ساختارشکی سر از گیشه سینما درآورد و از همان ابتدا توانست نگاه بسیاری از منتقدان حوزه سینما را به سمت خودش جلب کند. شاید در نگاه اول، فیلم The Conjuring 2 به اندازه نسخه اول قدرتمند ظاهر نشده باشد،

 

اما یقین داشته باشید که این فیلم نسبت به رقبای خود همچنان یک سر و گردن جذاب‌تر و پرمحتواتر است. The Conjuring 2 از آن دسته فیلم‌هایی است که در تاریکی شب‌ها، جهنمی از وجشت و استرس را برای شما پدید خواهد آورد.

هر روز باقیمانده از تابستان یک فیلم ببینید

1- فروشنده

فروشنده فیلمی است به کارگردانی و نویسندگی اصغر فرهادی موفق‌ترین کارگردان این روزهای سینمای ایران. فروشنده جدیدترین اثر این کارگردان بوده و در جشنواره کن 2016 خوش درخشید. همانطور که اشاره شد فیلم فروشنده، توانست موفقیت مناسبی در کن 2016 داشته باشد و «شهاب حسینی» نیز برای بازی در آن توانست جایزه بهترین بازیگر مرد را کسب کند.

 

فروشنده روایتگر داستان زوج جوانی است که در حال اجرای نمایشنامه مرگ فروشنده آرتور میلر هستند. که رابطهٔ آنها پس از نقل مکان به خانه‌ای که پیشتر زنی به نام آهو در آن ساکن بوده است، به خشونت کشیده می‌شود و علت آن نیز حرف و حدیث‌هایی است که پیرامون زندگی شخصیت آهو شنیده می‌شود.
هر روز باقیمانده از تابستان یک فیلم ببینیدهفته آینده فیلم فروشنده (10 شهریور 1395) در سینماهای ایران اکران خواهد شد که با توجه به میانگین امتیاز 76 برای این اثر و بازخوردهای خوبی که از آن دیده‌ایم یحتمل شاهد فیلم خوش‌ساخت دیگری از جانب اصغر فرهادی هستیم. همچنین 3 دسامبر 2016 مصادف با 13 آذر سال جاری نیز فیلم فروشنده در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد.