پارس ناز پورتال

شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید

شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید

شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید 

برای یافتن شغل می توانیم به دنبال علاقه های خود در زمینه های مختلف برویم و در کاری که دوست داریم مشغول شویم. به دنبال شغل رویایی خود هستید؟ ابتدا می خواهم تبریک بگویم که دنبال شغل مورد علاقه خود هستید. ما بهترین سال های عمر خود را به کار می گذرانیم،

 

به همین دلیل مهم است که شغلی پیداکنیم تا قادرمان کند از تمام نیرویمان استفاده کنیم، و روی دنیای اطرافمان تاثیری خاص بگذاریم.در این مقاله می خواهم درباره اینکه چگونه می توانید به این رویا برسید صحبت کنم، پس خوب خود را آماده کنید چون این توصیه ها مانند همه چیزهایی که تا به حال خوانده بودید نیست.

 

۱- زندگی خود را ساده کنید

وقتی می خواهید شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید اولین کاری که باید انجام دهید این است که خود را از شر چیزهایی که در زندگی تان دوست ندارید خلاص کنید. چرا؟ چون وقتی خود را ازموارد غیر ضروری راحت می کنید زمان و فضا برای انجام آنچه دوست دارید بدست خواهید آورد. زندگی خود را سامان دهی کنید.

 

از فعالیت های غیر ضروری و زمان بر خلاص شوید. با موثر تر بودن مقدار زمانی که روی کارهای بی معنا می گذارید را کاهش دهید. فضای زندگی خود را با حذف آنچه ارزشی به شما اضافه نمی کند ساده کنید تا رسیدن به رویایی که دارید آسان شود.

 

۲- روی ذهنیت خود کار کنید

برای پیدا کردن شغل رویایی خود، باید باور کنید که واقعا رسیدن به شغل مورد علاقه تان ممکن است.

بین این موارد چیزی شبیه به خودتان نمی بینید؟

 

کار، کارِ دیگه، قرار نیست که خوش بگذره.

 

بله، برای فلانی و فلانی ممکنه که به کار دلخواهشان برسند، اما نه من، چون من ( جای خالی را خودتان پر کنید )

 

خانواده ام، دوستانم، همسرم و … کاری که به آن علاقه دارم را دوست ندارند، پس حتما برایم خوب نیست. فکر کنم بهتر است همین کاری که می کنم را ادامه دهم.

 

ذهنیت برای پیدا کردن و انجام کاری که دوست دارید حیاتی است. وقتی قادر باشید که بزرگ فکر کنید، و زندگی خود را سرشار از پتانسیل و احتمالات ببینید، می توانید شغلتان را به آنچه می خواهید تغییر دهید. اگر می خواهید شغل رویایی تان را پیدا کنید باید باور داشته باشید که این شغل واقعا وجود دارد ( و یا اینکه می توانید بسازیدش ) توانش را دارید پیدایش کنید و در آن موفق باشید.

 

اگر در اعماق قلب خود به این فکر کنید که کار، کار است، و داشتن شغلی رویایی فقط یک کلیشه است، باید به شدت روی ذهنیت خود کار کنید.

 

۳- از پا ننشینید

در تحقیقات اخیر که شامل ۱۴۲ کشور دنیا می شود مشخص شد ۸۷ درصد از مردم درگیر کار تخصصی خود نیستند.۸۷ درصد! این واقعا یک تراژدی است. این آمار نشان می دهد عده زیادی از کسانی که اطرافتان هستند نمی توانند در رابطه با شغلتان توصیه ای خوب داشته باشند.

 

باید به دنبال آن ۱۳ درصدی بگردید که واقعا سر کار خودشان هستند و از آنها یاد بگیرید. افرادی را پیدا کنید که واقعا کارشان را دوست دارند، درباره شان مطالعه کنید، ملاقاتشان کنید، و سعی کنید روشی که پیش گرفته اند را بیاموزید.از پا ننشینید، می توانید شغلی که دوست دارید را پیدا و انجامش دهید، فقط مهم این است که به جستجو ادامه دهید.

 

۴- زندگی رویایی خود را در نظر بگیرید

یکی از سریعترین راه ها برای هدایت خود به سمت فاجعه این است که شغلی را بدون در نظر گرفتن تاثیرش روی کل زندگی تان دنبال کنید. زندگی رویایی تان چیست؟ دوست دارید با افراد زیادی کار کنید یا افراد کم؟ شاید هم تنها؟ دوست دارید برای یک کمپانی بزرگ کار کنید، یا یک کمپانی کوچک؟

 

و یا شیاد کمپانی خودتان؟ دوست دارید قادر باشید از هر جایی کار کنید، و یا دوست دارید کارتان محلی مشخص داشته باشد؟ برنامه ای انعطاف پذیر می خواهید یا ساعات کاری مشخص؟در کل دوست دارید زندگی تان چه شکلی باشد؟ شاید همین حالا جواب تمام این سوالات را ندانید، و اشکالی هم ندارد.

 

شروع به نوشتن آنچه از زندگی رویایی تان می دانید بکنید. وقتی شروع به دانستن درباره خودتان می کنید جزئیات این زندگی بیشتر و بیشتر می شود.دوست دارم زندگی بسازید که در آن هوس یک گردش به دلتان نماند. از شما میخواهم شغلی انتخاب کنید که با زندگی ایده آلتان جور باشد، طوری که هم برای کار وقت داشته باشید هم زندگی شخصی خودتان.

 

۵- قدرت و اشتیاق خود را کشف کنید

قدرت ذاتی تان چیست؟ قدرت با مهارت فرق می کند و وقتی درک قوی از نقاط قوت ذاتی خود داشته باشید، می توانید روی مسیرهای شغلی بالقوه ای تمرکز کنید که به شما اجازه بدهند این قدرت ها را به حداکثر برسانید. در طول کشف قدرت خود، پیدا کردن علاقه نیز بسیار کمک کننده است.

 

وقتی کاملا مشتاق چیزی باشید، می تواند این هیجان را به شما منتقل کند که صبح شنبه از جایتان بلند شوید و آماده یک هفته کاری کامل باشید. اگر هنوز مطمئن نیستید که به چه چیزی علاقه دارید، تمرکزتان را روی آن چیزهایی که توجهتان را بیشتر جلب می کند افزایش دهید.

 

۶- یک حرکت بزرگ بکنید

اگر واقعا دوست دارید به شغل رویایی خود برسید، باید حرکتی بزرگ انجام دهید، حتی اگر در مسیر دست انداز داشته باشید. می خواهید کسی باشید که برای تحقق یافتن رویاهایش می جنگد یا کسی که به سادگی تسلیم می شود؟ شدت علاقه تان به کاری که عاشقش هستید چه مقدار است؟ اگر می خواهید بدستش بیاورید پس وارد عمل شوید، بارها و بارها تلاش کنید، شکست هم نباید جلویتان را بگیرد.