پارس ناز پورتال

عمل جراحی شکم برای لاغر شدن آری یا نه؟

عمل جراحی شکم برای لاغر شدن آری یا نه؟

عمل جراحی شکم برای لاغر شدن آری یا نه؟ 

تبلیغات زیادی در رابطه با جراحی شکم به منظور لاغر شدن به چشم ما می خورد و این کار در سطح شهر بسیار انجام می گردد.اما آیا کار درستی است؟ خیلی از خانم ها به دلیل چاقی و افزایش وزن مکرر و نیز بدفرمی در ناحیه شکم و پهلو شکایت می کنند.بسیاری از خانم ها زمانی که باردار می شوند و زایمان انجام می دهند با کاهش وزن دچار شلی و افتادگی و چربی در شکم و پهلو می شوند.

 

این افراد تناسب اندام خود را از دست می دهند و به دنبال آن اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و مشکلاتی برای آن ها بوجود خواهد آمد .در این موارد افراد می توانند عمل های جراحی ابدومینوپلاستی و یا لیپوابدومینوپلاستی را انجام دهند و از اندام زیبای خود لذت ببرند.

 

عمل ابدومینوپلاستی

عمل ابدومینوپلاستی دو روش دارد :
۱٫روش کلاسیک
۲٫روش پیشرفته (لیپوابدومینوپلاستی)

 

این عمل جراحی برای افراد بالای هجده سال قابل اجرا می باشد .خانم ها به دلیل زایمان و نیز شلی شکم و یا کاهش شدید وزن و از رژیم های غذایی سگین استفاده کرده اند و یا از عمل هایی نظیر کم کردن وزن کوچک کردن یا بای پس معده یا روده استفاده کرده اند و دچار شلی و لاغری شکم شده اند و در بعضی موارد چاقی بیش از حد موجب چربی شکم و پوست اضافه شکم شده است.

 

این افراد می توانند عمل جراحی زیبایی شکم را انجام دهند .یکی از نکات مهم در جراحی زیبایی شکم وجود دارد این است که قبل از عما فرد به وزن ایده آل رسیده باشد و بعد از آن عمل جراحی انجام دهد به دلیل اینکه اگر بعد از عمل وزن زیادی کم کند به طور مجدد پوست شل و شکم افتاده می شود پس باید وزن فرد ثابت بوده و تصمیم به لاغری مجدد نداشته باشد.

 

برای عمل جراحی ابدومینوپلاستی حداکثر کاهش وزن چقدر است

عمل جراحی ابدومینوپلاستی و لیپو ابدومینوپلاستی برای کم کردن وزن نیست و این عمل جراحی برای کم کردن سایز و نیز تناسب اندام انجام می شود و بیشترین وزنی که فرد از دست می دهد سه تا چهار کیلو می باشد.

 

آیا عمل جراحی ابدومینوپلاستی با عمل سزارین امکان پذیر است

خیر بعضی از پزشکان توصیه می کنند  که بعد از عمل سزارین افراد می توانند عمل ابدومینوپلاستی را انجام دهند .این عمل به سه دلیل نباید انجام شود :

 

در دوران حاملگی یکسری تغییرات در لگن و رحم بوجود می آید که باعث بزرگ شدن این اندام ها  و پر خون شدن آن ها شده است که چند هفته طول می کشد که به حالت طبیعی خود بازگردند و باید تا بازگشتن به حالت طبیعی عمل را به تعویق انداخت.

 

در عمل جراحی سزارین به دلیل اینکه حفره شکم و لگن باز می شود این عمل نیمه آلوده به میکروب های داخل شکم می باشد و از طرفی عمل جراحی زیبایی شکم عملی است که از لحاظ میکروبی تمیز می باشد و در این مورد نباید ریسک کرد .و در آخرین مورد چطور ممکن است که عمل جراحی زیبایی خود را به دست یک جراح سزارین سپرد.

 

آیا می توان بعد از عمل ابدومینوپلاستی باردار شد

بله .اما اگر تصمیم دارید که سریع باردار شوید بهتر است عمل جراحی را به بعد از بارداری دوم انجام دهید .

 

قبل و بعد از عمل ابدومینوپلاستی چه مواردی را باید رعایت کرد

قبل از عمل جراحی مصرف سیگار را به مدت سه هفته قطع کنید و در صورتی که از داروهایی مصرف می کنید که خون شما را رقیق می کنند پزشک خود را در جریان بگذارید..بیمارن دیابتی به دلیل اینکه ریسک عفونت دارند باید پزشک خود را مطلع کنند این عمل با بیهوشی عمومی انجام می شود که مدت زمانی که عمل جراحی طول می کشد

 

بستگی به چاقی بیمار و مهارت پزشک و تقریبا بین دو تا چهار ساعت طول می کشد و بیمار یک روز در بیمارستان می ماند و بین پنج تا هفت روز باید در منزل استراحت کنند و بعد از یک هفته می توانند به فعالیت های روزانه خود بپردازند و از گن های مخصوص استفاده کند در هفته اول راه رفتن برای بیمار الزامی می باشد و برای دوری از آمبولی عروقی باید مرتب ساق پاها ماساژ داده شود .

 

عمل های ابدومینوپلاستی و لیپوابدومینوپلاستی چه فرقی دارد

در ابدومینوپلاستی با یک برش سراسری در قسمت تحتانی شکم پوست و چربی زیر جلدی از روی عضلات جدار شکم بلند شده و تا لبه دنده ها کاملا آزاد می شود . البته ناف با پدیکل عروقی زیرین حفظ می شوند و دوباره در فلپ بالایی بازسازی می شود . به طور معمول پوست و چربی قسمت زیرین ناف برداشته می شود و در صورت لزوم پهلوها لیپوساکشن می شود .

 

اما در روش لیپوابدومینوپلاستی از لیپوساکشن و لیزر لیپولیز در قسمت فلپ وسطی شکم استفاده می شود . در نتیجه آزاد سازی فلپ  (چربی و پوست ) تا لبه دنده ها نخواهد بود و متعاقب آن عوارض عمل جراحی و درد و ناراحتی بعد از عمل بسیار کمتر بوده و نتایج زیبایی آن به دلیل نازک شدن قسمت بالایی ناف بسیار بیشتر از ابدومینوپلاستی به تنهایی خواهد بود.

 

در این روش آسیب به عروق و اعصاب شکم بسیار کمتر بوده و حس قسمت تحتانی شکم بهتر حفظ می شود .عوارضی مانند تجمع مایع (سروما) خونریزی و عفونت بسیار کمتر بوده و مدت زمانی که لازم است بیمار خمیده راه برود کمتر خواهد بود .

 

و امکان بروز برجستگی های گوش سگی در طرفین زخم خیلی کمتر خواهد بود و نتایج آن بیشتر است . در هر دو روش در صورتی که شلی جدار و عضلات شکم وجود داشته باشد ترمیم کامل عضلات انجام می شود .

 

آیا بدون جابجا کردن ناف عمل جراحی ابدومینوپلاستی امکان پذیر است

بله .این روش که مینی ابدومینوپلاستی نامیده می شود افرادی که طول قسمت بالای ناف مناسبی دارند و در قسمت پایین ناف شل و افتاده می باشد این کار قابل اجراست .در این عمل طول برش خیلی کوچکتر از ابدومینوپلاستی کامل می باشد

 

و در این مورد می توان از لیپوساکشن و لیپولیزر به طور همزمان استفاده کرد که به آن مینی لیپو ابدومینوپلاستی گفته می شود و بیمار سریع تر به فعالیت های روزانه برمی گردد و درد بعد از عمل کم خواهد بود .