پارس ناز پورتال

متن های زیبا درباره تبریک روز نیروی دریایی

متن های زیبا درباره تبریک روز نیروی دریایی

متن های زیبا درباره تبریک روز نیروی دریایی 

برترین و زیباترین متن ها درمورد تبریک روز نیروی دریایی در ایران کـه می‌توانید بخوانید و از آن ها برای تبریک گفتن این روز بهره گیری نمایید.

 

آبی, رنگ آرامش هست; رنگ آسمان و رنگ دریا.کنار ساحل کـه بایستی و بـه افق‌هـای دور دریا کـه نگاه کنی, میان آسمان و دریا فرقی نمی‌بینی.آبی آسمان, داخل دریا میشود و با آب‌هـای آبی‌تر دریا یکی میشود; آرام و بی‌دلواپسی.

 

کنار خلیج فارس ایستاده‌ام و همراه بچه‌هـای آبادان و خرمشهر ـ کـه هرروزشان با دریا آغاز میشود ـ قامت راسخ مردانی را می‌نگرم کـه آرامش همیشگی دریا و آسمان, مدیون حضور قدرت‌مندانه ایشان هست; مردانی کـه حتی امواج سرکش دریا, از شهامت آنان, آن‌گاه کـه سینه امواج را می‌شکافند و برای رویارویی با دشمن بـه پیش می‌تازند, افسانه‌ها ساخته‌اند.

 

از این سمت “تنگه هرمز” تا “دریای عمان”, از “جزیره هنگام”, تا “تنب کوچک و تنب بزرگ” و تا هرکجا کـه آب‌هـای بی‌کران الهی, مرزهای ایران اسلامی را ساخته‌اند, شیرمردان نیروی دریایی, سوار بر دعای ملت ایران, دیوارهای آهنینی ساخته‌اند کـه متجاوز, بـه هیچ روی از آن گذر نخوهد کرد.

 

حالا, تا زمانی کـه آب در دریای عمان و خلیج فارس جریان دارد و خورشید بر اعماق آن می‌تابد, ذکر و خاطره حماسه‌هـای دلیرمردان نیروی دریایی زنده خواهد بود و جهانیان, دلاوری‌هـای اینان را از ذکر نخواهد برد!

 

نیروی دریایی نیز, همچون سایر نیروها بحمدالله در آب هـای خلیج فارس و مرزهای آبی كشور در عرصه ی دفاع مقدس از كشور اسلامی مان چون نگینی درخشنده هست و بر عرشه ی كشتی سربلندي و صلابت خود راسخ ایستاده هست.

 

رویارویی آنان با نیروی دریایی دشمن و آن همه ی ی افتخارات رزم و رشادت و شهادت و نیز كنترل و بازرسی كشتی ها در خلیج فارس و تنگه ی هرمز و مهمتر از همه ی ی نبرد قهرمانانه آنان در مقابل متجاوزان و حضور جدی آنان در آب هـای بین المللی, علامت ی اقتدار و اعتبار این نیروی بزرگ و سرافراز هست و ملت ایران باید بـه چنین ارتش مؤمن و وفادار سربلندي كند.

 

این تبحر دریایی, این حضور راهبردی برای نیروهای دریایی و ناوگان‌هـای دریایی مـا, پیام آور عزت و بیداری ملت‌هاست.روز نیروی دریایی, روزی هست کـه دلاورمردان جسور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران, با کمترین امکانات و با ایثار جان, بزرگ ترین ضربه را بر پیکر نیروی دریایی ارتش بعث عراق وارد ساختند و شجاعانه از حقانیت و یک پارچگی سرزمینی ایران اسلامی دفاع کردند

 

نیروی دریایی آن وقتی کـه ضروری شد وارد بشود در دریا, حقاً کارهای بزرگ و برجسته‌ای را انجام داد.دریا دلان نیروی دریایی امید آنکه همه ی ی وقت دریایی بمانید و از هیچ چیز نهراسید .

 

سلام برشما کـه قلب‌هایتان دریای شجاعت‌و مردانگی و جان‌هایتان, کمینگاه شکار شرک هست و شرارت.سلام بر شـما! کـه همسفران آفتابید و همراهان ماهتاب! شب‌هایتان پر از شکوه هست و روزهایتان لبریز از حماسه. چشم‌هایتان دریایی خاموش هست و گام‌هایتان توفانی پر خروش.

 

سلام بر شـما! کـه دریا تبارید و دریانورد. ایستاده‌اید بر افق ماه مالامال از روشنی و چشم دوخته‌اید بـه فردای پر فروغ.سلام بر شـما! کـه برد نگاهتان, دورترین نقطه پایانِ دریاست و عمق تماشایتان بلندتر از بی‌قراری بیدهای مجنون و سروهای سر بـه زیر.سلام بر شـما کـه کوله‌بارتان جرأت هست و جسارت.

 

ایستاده‌ اید تا مین‌هـای مکر را کـه چون غبار بر چشم دریا خلیده‌اند, بزدایید و پیش برانید. ایستاده‌اید تا غیرت, پشت واژه ترس مخفی نشود و ایثار در پشت چهره تملّق, رنگ نبازد.سلام بر شـما دریا دلان کـه در هیچ کجای حادثه, جایتان خالی نیست; نه از مین‌هـای شناور می‌هراسید و نه از آشوب توفان‌ هایی کـه رام نگاه شمایند.پهنه نگاه نیل‌گون خلیج فارس و گستره نامتناهی خزر, مانوس با نگاه آبی شـما هست.