پارس ناز پورتال

این مواد خوراکی از سرطان جلوگیری می کنند

مجموعه : رژیم و تغذیه
این مواد خوراکی از سرطان جلوگیری می کنند

این مواد خوراکی از سرطان جلوگیری می کنند 

با مواد خوراکی میتوان از ابتلا به سرطان پیش گیری نمود. تغذیه ارتباط مستقیم با ابتلا به سرطان هاي گوناگون دارد که باید نکات مربوط به آن رعایت شود. انجمن سرطان ایالات امریکا پیشنهاد می‌کند که شما نیاز به دریافت هرروز حداقل ۵ وعده میوه و سبزیجات، و دنبال کردن رژیم خوراکی سالم برای نظارت وزن و برای پیش گیری از ابتلا به سرطان دارید.

 

این در حالی هست که به گفته محققان، در کنار این پیشنهاد ها، مواد خوراکی بخصوصی میباشند که در برابر انواع سرطان ها از شما محافظت میکنند.

 

سیر: مطالعات متعدد نشان داده اند که مصرف سیر برای پیشگیری از انواع سرطان ها بخصوص سرطان هاي گوارشی مثل معده، مری، و روده بزرگ خوب هست. کارشناسان هنوز نمیدانند که مصرف چه مقدار سیر در روز برای پیشگیری از سرطان خوب هست ولی خوردن حداقل یک حبه از آن را پیشنهاد میکنند.

 

انواع توت ها: بعنوان یک درمان خوشمزه، توت ها خاصیت شگفت انگیز ضد سرطانی دارند. انواع توتها حاوی آنتی اکسیدان هاي قوی برای مبارزه با رادیکالهای آزادی میباشند که به سلول ها آسیب میرسانند. ترکیبات موجود در توت ها همین طور منجر به پیشگیري از رشد و گسترش سرطان ها می‌شود.

 

گوجه فرنگی: بعضی تحقیقات نشان داده که مصرف گوجه فرنگی منجر به محافظت از مردان در برابر ابتلا به سرطان پروستات میشود. گوجه فرنگی حاوی غلظت بالایی از یک آنتی اکسیدان موثر به نام لیکوپن هست که منجر به کاهش خطر ابتلا به انواع مریضی ها از جمله سرطان می‌شود.

 

سبزیجات: انواع سبزی ها از جمله کلم بروکلی، گل کلم، اسفناج و … خاصیت ضد سرطانی دارند. اجزای تشکیل دهنده این سبزیجات منجر به محافظت از سلول ها در برابر رادیکال هاي آزاد میشود. مصرف این سبزیجات همین طور رشد تومورها و گسترش سرطان را متوقف می‌کند.

 

چای سبز: این نوع چای حاوی آنتی اکسیدانی قوی به نام کاتچین هست که به روشهای گوناگون منجر به پیشگیری از سرطان میشود؛ از جمله حفاظت از سلول ها در برابر رادیکالهای آزاد. تحقیقات همین طور نشان داده که کاتچین باعث کوچک شدن تومور نیز میشود. در مقایسه با چای سیاه و سفید، چای سبز دارای بیشترین میزان کاتچین هست.

 

غلات سبوس دار: بر زمینه گزارش موسسه تحقیقات سرطان ایالات امریکا، غلات کامل حاوی اجزای بسیار زیادی برای مبارزه با سرطان هست؛ از جمله فیبر و آنتی اکسیدان ها. در یک مطالعه مشخص شد مصرف غلات به میزان چندان و هر روز، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش میدهد. بلغور جوی دو سر، جو، برنج قهوه اي و نان سبوس دار مشابه اي از غلات کامل میباشند.

 

زردچوبه: این ادویه نارنجی رنگ حاوی کورکومین هست و انجمن سرطان ایالات امریکا اعلام کرده که مصرف آن میتواند خطر ابتلا به سرطان ها را کاهش داده و رشد تومور را متوقف کند.

 

سبزیجات تیره رنگ: این سبزیجات منبع بسیار خوبی از بتاکاروتن و لوتین میباشند و بر زمینه گزارش موسسه تحقیقات سرطان ایالات امریکا، مصرف آنها منجر به جلوگیري از رشد بعضی از انواع سلول هاي سرطانی میشود.

 

انگور: مطالعات اخير نشان مي‌ دهد كه اين ميوه در پيشگيري از سرطان‌ هايي همچون سرطان پروستات، سرطان ريه، سرطان كبد و سرطان سينه موثر هست.