پارس ناز پورتال

موهای فر و مجعد و مراقبت از آنها

مجموعه : نکات سلامت مو
موهای فر و مجعد و مراقبت از آنها

موهای فر و مجعد و مراقبت از آنها 

کسانی که موهای فر و مجعد دارند,با ما همراه باشید تا نکات طلایی و مفید را برای سلامت موی شما بیان کنیم. 

 

شخصی با موهای فر ، حتما حداقل یکبار در زندگی خود این جمله را از شخصی که موهای صافی دارد شنیده است : ” موهای شما خیلی زیباست ، کاش موهای من هم فر بود ! ” این جمله شاید در حد یک تعارف باشد ، اما به طور کلی حفظ و نگهداری از موهای فر ، جوری که زیبا و درخشان جلوه کند ،

 

مشکل تر از آنچه که دیگران فکر می کنند است. خبر خوب اینکه راه های ساده ای ، برای داشتن موهای مجعد زیبا ، در هر روز هفته ، وجود دارد. این نکات به شما کمک می کنند تا موهای درخشان و موج های زیبا ی روی آن حفظ شوند.

 

از قسمت های پایین مو شانه زدن را شروع کنید.

شانه کردن قسمت های پایینی موها ، از در هم و بر هم و ژولیده شدن آنها جلوگیری می کند. از گرفتن دسته ای از موها ، شانه زدن از بالا به پایین و باز کردن راه شانه به زور خودداری نمایید.

 

همیشه نوک موها را قیچی بزنید

موخوره همیشه جلوه ی موهای شما را خراب می کند. اگر می خواهید موهای سالم و فنری زیبایی داشته باشید ، هر شش تا هشت هفته پیش آرایشگر خود بروید.

 

از محصولات حاوی مواد مغذی برای موهای خود استفاده کنید

محصولات که خواسته های شما در رابطه با موهایتان را برآورده می کنند با یکدیگر ترکیب نمایید. این محصولات می توانند شامل سرم ، موس ، روغن نارگیل و ژل حالت دهنده ی مو شوند. همه ی این محصولات به شما در داشتن موهای حالت دار و زیبا ، به دور از خشکی و شکنندگی ، کمک می کنند.

 

از شانه ی دندانه دار درشت برای باز کردن گره های مو استفاده نمایید

موهای مجعد در قسمت هایی که گره دارد بسیار شکننده است و هر دانه از فر مو مبدا این آسیب پذیری خواهد بود. استفاده از یک شانه ی دندانه درشت بهترین راه برای باز کردن فر ها از یک دیگر ، بدون از بین بردن شکل طبیعی آنها است . استفاده از برس را به کل فراموش کنید. ( نکته ی شماره ی یک را نیز به خاطر بسپارید. )

 

از حالت دهنده ها روی قسمت های انتهایی مو استفاده نمایید

وقتی موهایتان موقعیتی خشک و بی حالت را تجربه می کند ، کاری که نباید انجام دهید استفاده از محصولاتی است که وزن موها را به سمت پایین می کشند. فقط با نوک انگشتان مقدار کمی از کرم و یا روغن حالت دهنده ی خود برداشته و به قسمت انتهایی موها بزنید. این کار به موهای شما رطوبت بخشیده و فر موها را طبیعی نشان می دهد .

 

از تکنیک ” آناناس ” برای حفظ استایل موها در طول شب استفاده کنید

آناناس تکنیکی است که در آن موها به آرامی یکجا ، روی بالاترین نقطه ی سر جمع می شوند . معمولا این کار را قبل از خواب انجام می دهند. این کار به حفظ زیبایی موها و همچنین حجم آنها در طول شب کمک می کند.