پارس ناز پورتال

کاربرد موفقیت آمیز زبان بدن در محل کار

کاربرد موفقیت آمیز زبان بدن در محل کار

کاربرد موفقیت آمیز زبان بدن در محل کار 

زبان بدن برای تاثیرگذاری روی دیگران در مکان هاي گوناگون کاربرد دارد. زبان بدن می تواند منجر به ترقی افراد و نشان دادن نمای بهتر از شخصیت انها می شود. نتایج یک مطالعه نشان داده هست که مدیریت دفتر کار ۵۵٪ از طریق رابطه مؤثر با زبان بدن، ۳۸٪ از طریق لحن صدا و تنها ۷٪ کلماتی میباشند که بیان میشوند، این نتایج نشان می دهند که باید نسبت به زبان بدن و رفتاری که پیش می گیریم با خبر باشیم.

 

در این‌جا ۷ ترفند روانشناسی زبان بدن برای موفقیت در محل کار و بهبود حالت‌هاي بدنتان به شما معرفی میکنیم.

 

۱. اوضاع بدنی گزینه کنید که خودباوری‌تان را نشان دهد.

پژوهش انجام شده توسط مدرسه‌ی کسب و کار هاروارد و کلمبیا نشان می دهد که قرار دادن بدن تان در اوضاع باز با “قدرت بالا” – مثل سرپا ایستادن با شانه‌هاي عقب‌داده شده، بازتر ایستادن یا بازکردن دست‌هاي‌تان – تستسترون را افزایش میدهد، تستسترون هورمونی هست که به قدرت و خودباوری مرتبط هست. این حالت‌ها هم‌چنین سطوح کورتیزول را، که به‌عنوان هورمون استرس شناخته می شود، کاهش می دهد.

 

گذشته از یک جلسه‌ی مهم کوشش کنید در سرویس بهداشتی یا هر جای دیگری که برای‌تان مناسب هست بایستید، دستان‌تان را باز کنید و چند دقیقه‌اي صاف بایستید. ولی مراقب باشید سرگرم شکلک درآوردن در آینه نشوید که هرچه رشته‌اید پنبه می‌شد.

 

۲. از “علامت‌هاي پیروی و فرمانبرداری“ بهره گیری نکنید

با ورود یک رئیس اخیر یا معرفی یک توسعه بالقوه، همه ی‌ی ما کمی به فکر تایید گرفتن از مافوق‌مان می‌افتیم، و هیچ چیز جز رفتار ما این مورد را از بین نمی برد.سرتان را کج کنید. بدن کارول کنزی گومن نویسنده‌ی زبان میگوید، کج کردن سر، نشان‌دهنده‌ی همدردی و گوش‌دادن فعال هست ولی “هم‌چنین به‌صورت ناخودآگاه به‌عنوان علامت پیروی و فرمانبری نیز برداشت میشود”.

 

به‌همین ترتیب، او این‌گونه مینویسد که سرتکان دادن می تواند تشویق و مشغولیت شما نسبت به موضوع را نشان دهد حال آن‌که می توانید نقص مدیریت و قدرت را نیز بیان کند.به‌عبارت دیگر، تلاش کنید و هر دو را در کمترین اندازه‌ی ممکن نگه دارید، حتی اگر با مدیرعامل‌تان گفتگو میکنید. و تحت هیچ شرایطی انگشت شصت هر دو دست‌تان را برای کسی بالا نبرید.

 

۳. هنگام ارائه‌هاي‌تان اثبات نایستید.

بازداشتن همکاران از رؤیاپردازی‌هاي هرروز‌شان درمورد‌ی مثلاً شام‌شان، سخت‌ترین بحران شما در زمان ارائه‌ها هست. در این‌جاست که زبان بدن واقعا میتواند به کمک شما بیاید. از نظر فیزیکی نادیده گرفتن فردی که در حرکت هست در سنجش با فردی که اثبات ایستاده‌هست دشوارتر هست.

 

زمانی که ارائه‌اي دارید کوشش کنید از حالت‌هاي گوناگون سر، بدن و دستان‌تان بهره گیری کنید «تونی بلر در این اساس بینظیر عمل میکرد». از فضایی که در آن قرار دارید بهره گیری کنید: به‌عنوان مثال اگر اسلایدی را می خوانید که سه نکته را بیان می کند، برای در میان گذاشتن هر یک از این نکات کمی جاي‌تان را تغییر دهید.

 

۴. کف دستان‌تان را نشان دهید

در روزگاران قدیم مردم برای این‌که نشان دهند اسلحه‌اي همراه ندارند کف دستان‌شان را نشان می‌دادند. حالا نیز نشان دادن کف دستان هنوز هم علامت‌ی صداقت و آسان بودن با طرف مقابل هست.پتی وود، متخصص زبان بدن می گوید: “وقتی کف دستان‌تان رو به بالا باشد، نشان‌دهنده‌ی صداقت هست.

 

سیستم احساسی مغز این علامت‌ی مثبت را دریافت می کند و موجب آرامش شنونده می شود”.این مورد در مان انجام گفت و گو بسیار مهم هست. فقط اطمینان حاصل کنید که آشکارا عرق نمی کنید.

 

۵. همۀ وقت نخستین یا آخرین باشید.

مردم همه ی وقت از نخستین و آخرین چیزی که رخداد می‌افتد خاطره‌ی روشنی در ذهن دارند، درحالی‌که عکس آن‌چه در بین رخ میدهد تیره و تار هست.از این‌رو اگر میخواهید کار جدیدی انجام دهید کوشش کنید یا نخستین نفری باشید که از در وارد یا خارج میشوید یا نفر پایان.

 

۶. هر دو پاي‌تان را روی زمین نگه‌دارید.

احتمالاً بتوان گفت دیدنی‌ترین ترفند روانشناسی زبان بدن برای موفقیت در محل کار این نکته‌هست.اگرچه پا روی پا انداختن در مرد‌ها کمتر از زن‌ها رخ میدهد، حقیقتا علت عصب‌شناسی برای آن وجود دارد که بهتر هست نسبت به آن مطلع باشید: قراردادن هر دو پا روی زمین به این معنی هست که شما می توانید به سادگی بین جنبه‌هاي خلاقانه و منطقی مغزتان حرکت کنید.

 

وود میگوید: “این امکان وجود ندارد که، ولی پاسخ دادن به سؤالات بسیار پیچیده ممکن نیست مگر آن‌که هر دو پای‌تان روی زمین قرار داشته‌باشد.”“این مورد با قابلیت شما در حرکت به عقب و جلو بین سیستم احساسی مغز و نئوکورتکس رابطه دارد”.

 

۷. کنار دشمن‌تان بنشینید.

برخلاف رویارویی‌ی چهره به چهره در نشست‌هاي خبری بوکسورها و در دولت بریتانیا، مشاجره با کسی که کنار شما نشسته هست و هر دو به یک سو نگاه می کنید، تقریباً غیرممکن هست.اگر احساس میکنید ممکن هست با مخالفت کسی در یک جلسه مواجه شوید، آگاهانه عمل کنید و عامدانه درست در کنار او بنشینید. نزدیک بودن به فرد باعث می شود در بیان پرخاش و عدم موافقتش با شما احساس خوبی نداشته‌باشد، و کار برای‌تان آسان‌تر میشود.