پارس ناز پورتال

روش های مفید برای یادگیری سریع و هوشمندانه

روش های مفید برای یادگیری سریع و هوشمندانه

روش های مفید برای یادگیری سریع و هوشمندانه 

همه ي ما میخواهیم در اساس یادگیری سریع باشیم، در کمترین زمان چیزهای زیادی فرا گیریم، چه در کلاس درس و چه در محیط کاری.همه ي ما انسان ها از بدو تولد میل به یادگیری داریم اما برخی از ما اشتیاق یادگیری را کم کم از دست میدهیم. زمانی که برترین بودن با تکیه بر نمرات امتحانی سنجیده میشود شور و اشتیاق یادگیری از بین میرود.

 

بنابراین همۀ به دانسته هاي خود اکتفا می‌کنند و به خودشان زحمت یاد گرفتن چیزهای اخیر را نمی‌دهند. راز انسان هاي پیروز این هست که به روش سیستماتیک و نتیجه بخش یاد میگیرند و به علاوه بهتر و سریع تر از دیگران یاد میگیرند.همۀ انسان ها می‌توانند پیروز باشند. انها فقط نمیدانند که باید چیزهایی که برای موفقیت لازم هست

 

با خود داشته باشند. انسان هاي پیروز برای عادت هاي شان قوانین و استانداردهایی را تعیین میکنند چون عادت ها تعیین کننده ۹۵ درصد از رفتار میباشند. در نتیجه به یک شیوه منحصر به فرد یادگیری میرسند. این قوانین باعث می‌شود که انسان هاي پیروز متفاوت عمل کنند و سبک یادگیری آنها سریع تر و بهتر شود. این قوانین ۶ مورد میباشند که به یادگیری سریع تر کمک میکنند.

 

آنها اطلاعات را حفظ نمیکنند بلکه الگوها را به هم متصل میکنند

انسان ها قادر به تولید الگوها و ارتباطات میباشند. کامپیوترها می‌توانند به نسبت یک میلیون در ثانیه محاسبات را انجام دهند. ما می‌توانیم رابطه ها و الگوها را بسازیم سپس میتوانیم اطلاعات را حفظ کنیم. انسان هاي پیروز اینکار را انجام نمیدهند. یادگیری از طریق رابطه ها یادگیری هر چیزی را آسان می‌کند.

 

در فرآیند یادگیری رابطه برقرار کردن بین ایده ها بسیار مهم هست. یادگیری سریع معجزه و جادو نیست بلکه فرآیندی هست که در آن تشخیص می‌دهید چه چیزی را مفید یاد گرفته اید و آن را تکرار میکنید. انسان هاي پیروز در دام حفظ کردن نمی افتند و با رابطه دادن الگوها سریع تر و بهتر یاد می‌گیرند.

 

هنگام یادگیری چند کار را با هم انجام نمی‌دهند
یکی از چیزهای که انسان هاي این دوره را راضی میکند چند تکلیفی هست. دوره اي سرشار از نوتیفیکیشن هاي دائمی و اپلیکیشن هاي گوشی. مسیج ها و ایمیل ها در ظاهر بی ضرر میباشند اما تمرکز فرد را هنگام یادگیری به هم می ریزد. صفحه کامپیوتر خودتان را در نظر بگیرید.

 

وقتی ۱۵ صفحه در مرورگرتان باز باشد سرعت کامپیوتر ضعیف میشود و باعث میشود عملکردهای کامپیوتر دیر اجرا شود. انسان هاي پیروز هنگام یادگیری تلفن همراه را در حالت هواپیما قرار میدهند تا چیزی حواس شان را پرت نکند.

 

مفاهیم سخت را با تکرار یاد می‌گیرند
مهارت پیدا کردن در هر چیزی نیاز به تکرار دارد. برای یادگیری برخی مهارت ها باید در انجام مکرر انها پافشاری داشته باشید. و این باعث می‌شود فرد کم کم زمان بدون فکر کردن بتواند آن مهارت را به خوبی انجام دهد. به عبارتی اتوماتیک وار انجام می‌شود. این راز انسان هاي پیروز در یادگیری بهتر و سریع تر هست.

 

بنابراین نتیجه میگیریم که اجرای درست کارها در نتیجه تکرار هست نه استعداد ذاتی و انسان هاي پیروز می‌دانند که تکرار باعث یادگیری سریع تر می‌شود.

 

با کارشناسان برای اندوختن وقت و تلاش مشورت میکنند
انسان هاي پیروز برای یادگیری چیزی با کمک گرفتن از کسانی که آن را آموخته اند در زمان و تلاش صرفه جویی میکنند. برای اینکه سریع تر به مهارت برسید بهتر هست که با افرادی که در این اساس مهارت دارند مشورت کنید. انسان هاي پیروز افرادی که در اساس مورد نظر به مهارت رسیده اند را می یابند

 

و مانند انها عمل میکنند تا به نتیجه یکسانی برسند. “تجربه برترین معلم هست” خیلی ها تصورشان از این جمله شکست ها و موفقیت هاي شخصی هست اما انسان هاي پیروز بر اساس این جمله روییادگیری از دیگران تمرکز می‌کنند تا بهتر و سریع تر یاد بگیرند.

 

از قانون ۸۰/۲۰ بهره گیری میکنند
 به گزارش پارس ناز انسان هاي پیروز همه ي تکالیف را بازسازی می‌کنند و آنها را تقسیم بندی میکنند تا قسمت هاي مهم آن را پیدا کرده و روی آن اکثر تمرکز کرده و اکثر تمرین کنند. انها از اصل پارتو بهره گیری می‌کنند. اصل پارتو می‌گوید با ۲۰ درصد تلاش به ۸۰ درصد نتیجه می‌رسیم. بنابراین هدف این هست

 

که ۲۰ درصد از ابزارهای یادگیری که ما را به ۸۰ درصد نتیجه می‌رساند را جداسازی کنیم. انسان هاي پیروز بر اساس این قاعده مهم‌ترین مهارت ها را یاد میگیرند تا بیشترین تاثیر را بگیرند.

 

همه ي وقت ذهن دانش آموزی دارند
انسان هاي پیروز هیچ وقت در هیچ اساس اي خودشان را متخصص نمی‌دانند. چون با این تصور خودشان را کامل میبینند و تمایلی به یادگیری از خودشان نشان نمی‌دهند. انسان هاي پیروز همۀ وقت} تشنه یادگیری میباشند و همین ذهن دانش آموزی آنهاست که باعث میشود هیچ زمانی از یادگیری دست بر ندارند.