پارس ناز پورتال

موضوع جالب رضا عطاران و حامد بهداد

مجموعه : اخبار سینما
موضوع جالب رضا عطاران و حامد بهداد

حامد بهداد به واسطه رامبد جوان و پیشنهاد او به همایون اسعدیان وارد سینما شد. او برای فیلم «آخر بازی» رل خود را به بهداد داد، قبل از آن بهداد در دفتر تبلیغاتی رامبد کار می کرد و ضمن تحصیل در رشته تئاتر آچار فرانسه این دفتر تبلیغاتی بود.

۱۰ نکته درباره حامد بهداد

۱ حامد بهداد به واسطه رامبد جوان و پیشنهاد او به همایون اسعدیان وارد سینما شد. او برای فیلم «آخر بازی» رل خود را به بهداد داد، قبل از آن بهداد در دفتر تبلیغاتی رامبد کار می کرد و ضمن تحصیل در رشته تئاتر آچار فرانسه این دفتر تبلیغاتی بود.

۲ حامد در تهران به دنیا آمده اما در نیشابور بزرگ شده که این مهاجرت به دلیل شرایط شغلی پدرش پیش آمده است. بهداد به نیشابور و مردمش تعصب خاصی دارد و همیشه از ویژگی های آنها تعریف و تمجید می کند.

۳ با حضور در نیشابور مدل رفتاری او و لباس پوشیدنش نسبت به همسن و سال هایش کلا تغییر می کند. رفتار پدر و مادرش هم با او تغییر می کند و او اولین کتک را از پدرش در این شهر خورد که برایش خاطره انگیز است!

۴ پدر حامد ورشکسته می شود و خانواده بهداد مجبور می شوند به مشهد مراجعت کنند. پدر او اهل شعر و شاعری است و خانواده اش هم اهل مسابقه مشاعره بودند.

۵ فردی که بیشترین تاثیر را روی زندگی حامد گذاشته سیدمحسن شهرنازدار است که حامد تمام اطلاعات شفاهی اش را با او چک می کند. حامد هرازگاهی به خراسان و سراغ او می رود، شهرنازدار روزنامه نگار بوده و در زمینه موسیقی و معماری کتاب هایی نوشته است.

۶ حامد گفته در دوران دانشجویی و زمانی که تئاتر می خوانده فقر شدیدی را تحمل کرده و سختی زیادی کشیده است.

۷ بهداد حدود ۲ سال پیش به کانادا رفت و قصد داشت برای تحصیل در این کشور اقامت کند اما بحث بازی در فیلم آدمکش که پیش آمد، باعث برگشت او شد.

۸ بهداد از ۹ سالگی تئاتر بازی کرده و عاشق بازیگری است. او به مارلون براند عشق می ورزد و این را مخفی هم نکرده که دوست دارد ادای او را دربیاورد. حامد گفته حتما روزی اسکار می گیرد و نوبل و اسکار برایش مهم است.

۹ بهداد گفته برای بازی در یکی از فیلم های تئوآنجلو پلوس، فیلمساز شهیر و فقید یونانی به او پیشنهاد شده اما ریسک نکرده و این پیشنهاد را رد کرده است. او پیشنهاد بازی در فیلم «درباره الی» را هم رد کرد!

۱۰ بهداد که امسال ۴۰ساله خواهد شد هنوز ازدواج نکرده است. او از عشق تعریفی فلسفی دارد و می گوید با وجود اعتقاد به زندگی مشترک همسر یک سوپراستار شدن دشواری های زیادی دارد. خودش گفته دوست دارد ازدواج کند و بچه دار شود اما الان شرایطش مناسب نیست!

۱۰ نکته درباره رضا عطاران

۱ عطاران ۲ تا ۳ هفته بعد از ممنوع الکار شدن در سیما ازدواج می کند و در آن زمان مجبور می شود برای امرار معاش دست به کارهای جالبی بزند. از جمله اینکه با فردی دفتر پخش مواد غذایی دایر می کند و با یک وانت زامیاد آبی رنگ به سوپرمارکت ها رفته و مربا، چیپس، پفک و… پخش می کرده است!

۲ عطاران از آن دست اهالی هنر است که علاقه زیادی به فوتبال و هواداری از تیم های سرخابی ندارد. جالب اینکه او به دلیل نوستالژی کودکی اش از فوتبال هایی که دیده تیم های ملی برزیل و هلند را توامان دوست دارد.

۳ او جزو بازیگران و کارگردانانی است که زیاد سیگار می کشد. خودش می گوید برای

۲ سال سیگار را ترک کرده اما نتوانسته ادامه دهد و دوباره شروع به کشیدن کرد.

۴ رضا عطاران کلا با کتاب خواندن بیگانه است زیرا مثل خیلی از مردم فرصتش را ندارد. خودش گفته اهل ای میل، اینترنت و فیس بوک هم نیست. او می خواهد موبایل را هم کنار بگذارد تا کلا از دنیای تکنولوژی دور باشد.

۵ رضا برخلاف بسیاری از ستاره ها نه ماشین دارد نه دلبسته این چهار چرخ پرزرق و برق است. او پیش از این ۵،۴ ماشین داشته که هیچ کدام را دوست نداشته است.

۶ برخلاف اینکه خیلی ها فکر می کنند رضا آدم بذله گویی است خودش گفته اصلا بلد نیست جوک تعریف کند و طوری جوک تعریف می کند که هیچ کس خنده اش نمی گیرد.

۷ عطاران در یک خانواده نسبتا پرجمعیت رشد کرده و ۴ برادر و خواهر دارد که هیچ کدام مثل او در کارهای هنری فعالیت نمی کنند. رضا با وجود اینکه سال هاست ازدواج کرده ابتدا با همسرش توافق کرده بود صاحب فرزند نشود تا اینکه ۵،۴ سال قبل صاحب یک دختر شد.

۸ پدر رضا از ابتدا هیچ علاقه ای به شغل او نداشت. آقای عطاران بزرگ کارمند دفتر ترمینال اتوبوسرانی مشهد بوده و زمانی که رضا در نوجوانی برای گروهی از دوستانش اجرای خانگی داشته از راه می رسد و همه مهمان ها را بیرون می ریزد.

۹ مدتی گفته شد عطاران با مدیری قهر است اما خودش گفته به دلیل نوع کارهای مدیری و کاراکترهایش دوست ندارد در کارهای او بازی کند. البته عطاران گفته از خدایش است مدیری در کارهای او بازی کند. این زوج بعد از سال ها از حضور در برنامه ساعت خوش در سریال قلب یخی با یکدیگر همبازی شدند.

۱۰ عطاران سال ۱۳۷۳ در ۲۶سالگی ازدواج کرد. فریده فرامرزی همسر اوست که ابتدا کار تئاتر انجام می داده، در فیلم هایی مثل صندلی خالی هم بازی کرده و کاندیدای دریافت جایزه هم شده اما امروزه بیشتر کار تدوین انجام می دهد.