پارس ناز پورتال

نوزادی که با سوختگی متولد شد +تصاویر ..!

نوزادی که با سوختگی متولد شد +تصاویر ..!

انند تمام نوزادان جدید، برودی کورتیس با نهایت ملایمت نگهداری می‌شود، اما این نگهداری برای وی نوع دیگری دارد چرا که تقریبا هیچ پوستی در بدن این کودک رشد نکرده‌ است.

به گزارش ایسنا، «برودی» در زمان تولد تقریبا هیچ پوستی نداشته و پزشکان ایالت ایندیانا شرایط وی را بیماری سندروم بارت توصیف کرده‌اند.

این سندروم یک اختلال ژنتیکی است که تنها یک کودک در میان یک میلیون را تحت تاثیر قرار داده و با مشخصاتی مانند فقدان مادرزادی بخشی از پوست، پیدرمولیز بولوسا، ضایعات مخاط دهان و ناخنهای دیستروفیک شناسایی می‌شود.

به گفته والدین این کودک، وی در زمان تولد مانند انسانی با سوختگی درجه سه به نظر می‌رسید.

برودی اکنون پس از ۲۷ روز نگهداری در بیمارستان به خانه بازگشته اما هنوز تنها در مناطقی مانند بازوها و پاها از پوست برخوردار است. از این رو والدین این کودک باید او را تمام مدت باندپیچی کنند تا از عفونت در امان باشد.

نوزادی که با سوختگی متولد شد +تصاویر ..!

پوستی که در حال حاضر در بدن این کودک به وجود آمده بسیار نازک و شکننده بوده و به آسانی ساییده می‌شود. همچنین تاول‌هایی در دهان و زبان این کودک وجود دارد که بخشی از این سندروم ژنتیکی به شمار می‌روند.

متاسفانه هیچ درمان موثری برای این بیماری وجود نداشته و تمام کاری که پزشکان در حال حاضر می‌توانند انجام دهند،‌ باندپیچی زخمهای وی برای جلوگیری از عفونت است.

نوزادی که با سوختگی متولد شد +تصاویر ..!

 

 

 

 

البته والدین برودی امید به بهبود کودک خود داشته و اظهار کرده‌اند که پوست کودکشان در حال رشد است.

به گفته دکتر جونی اوتو، رئیس دپارتمان پوست دانشگاه توماس جفرسون در پنسیلولانیا، شدت اختلالات نوع سندروم بارت بسیار متغیر است.

 

 

 

 

نوزادی که با سوختگی متولد شد +تصاویر ..!
 

در برخی از اشکال آن، کودک مبتلا چند روز تا چند هفته بعد به دلیل عدم شکل‌گرفتن پوست می‌میرد. در برخی دیگر نیز عفونت بالا منجر به سوءتغذیه و بعضا نوعی سرطان سلولی فلسی می‌شود. در نمونه‌های ملایمتر نیز، کودک در بازوها و پاهای خود با تاول و ساییدگی روبرو خواهد بود.