پارس ناز پورتال

طرز تهیه دسر ژله و انار

طرز تهیه دسر ژله و انار

مواد لازم :
خامه صبحانه= 700 گرم
پودر ژلاتین= 3 قاشق چای‌خوری
شكر= 100 گرم
وانیل= یك هشتم قاشق چایخوری
پودر ژله‌ی انار= 50 گرم
آب= 1 پیمانه
انار دانه شده= به مقدار دلخواه

3 قاشق سوپ‌خوری از خامه صبحانه را داخل ظرف كوچكی ریخته و پودر ژلاتین را روی آن پاشیده و كنار بگذارید تا حالت اسفنجی شود. بقیه خامه صبحانه را داخل ظرف مناسبی ریخته و با شكر مخلوط كرده و روی شعله ملایم قرار داده تا شكر حل شود و خامه به جوش آید بعد از چند جوش،‌ مواد را از روی شعله برداشته و بلافاصله ژلاتین اسفنجی شده را اضافه كنید. قالبی كه میان آن خالی است را انتخاب كرده و كاملاً‌ با روغن مایع چرب كرده و مواد را داخل آن ریخته و به مدت 3 تا 4 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا كاملاً‌ بسته شود. سپس قالب را داخل آب گرم فرو برده و دسر را به ظرف مورد نظر منتقل كنید.

پودر ژله را در نصف لیوان آب گرم حل كرده و سپس نصف لیوان آب سرد را به آن اضافه كنید و كنار بگذارید تا كاملاً‌ خنك شود (درصورت حل نشدن ذرات پودر ژله، می‌توانید ظرف ژله را روی بخار آب قرار دهید تا ذرات بافی‌مانده روی بخار آب حل شوند). داخل حفره دسر را با انار دانه شده پر كرده و روی آن را ژله انار خنك شده پر كنید و در یخچال بگذارید تا ژله داخل دسر هم ببندد و بعد سرو كنید.
این دسر را داخل لیوان نیز می‌توانید آماده كنید به این صورت كه تا نیمه لیوان را با ژله خامه‌ای پركرده و داخل یخچال قرار داده تا نیم‌بند شود سپس انار دانه شده و ژله خنك شده را روی آن ریخته و مجدداً‌ داخل یخچال قرار دهید تا كاملاً بسته شود.