پارس ناز پورتال

حیرت انگیزترین ماجراجویان جهان (عکس)

حیرت انگیزترین ماجراجویان جهان (عکس)
انجام سفرهای عجیب به دور دنیا کم نیست و روزانه شاید افراد زیادی باشند که با استفاده از وسایل مختلف یا حتی پیاده سفری را به دور دنیا آغاز کنند. این افراد معمولا حاملان پیام صلح یا مامورین موسسات خیریه بین المللی هستند که به دور دنیا سفر کرده و با فرهنگ آن ها آشنا می شوند. در میان همه مسافران دور دنیا افرادی نیز هستند که دست به کارهای عجیب زده اند. درادامه با ماجراجویان شگفت انگیز دنیا بیشتر آشنا خواهیم شد:

** استیو فوست



"استو فوست" کسی است یک ماجراجوی امریکای که سال ها عمر خود را صرف پرواز با گلایدر، هواپیما وبالن کرد. او همچنین رکورد دار پرواز با این وسیله ها نیز هست. این مرد 5 بار برای دور زدن دنیا با بالن تلاش کرد که البته بار آخر به آرزوی خود رسید و توانست این کارا را در 14 روز و 19 ساعت 51 دقیقه انجام دهد. او در سال 2007 در حال پرواز با هوایپمای شخصی اش بود که دچار سانحه شده و سقوط کرد. در این حادثه او جانش را از دست داد ولی همچنان رکوردهای آن پابرجاست.

** آمیر کلینک



 آمیر کلینک یکی از ماجراچویان برزیلی مشهور دنیا است که تا به حال 7 کتاب از سفرهای پررمز و رازش را نوشته است. این مرد به عنوان اولین کسی شناخته می شود که با استفاده از یک قایق وبدون هیچ کمکی دور قطب جنوب را طی کرده است. او این سفر خود را در 79 روز به پایان رساند. این مرد یکبار نیز تنها با قایق پارویی فاصله میان دو قطب را پیمود. این سفر او نیز 642 روز طول کشید. او به عنوان یکی از بهترین و البته باتحربه ترین ماجراجویان دنیا شناخته می شود.

** ثور هیردال


 این مرد یکی از ماجراجویان به نام نروژی است که بیشتر شهرت خود را به خاطر گذرش از اقیانوس آرام دارد. این مرد در سال 1947 تنها با ساخت قایقی از نی دل را به اقیانوس زد و وارد آب های آزاد شد. او قصد داشت با عبور از اقیانوس نشان دهد که میتوان با مواد اولیه ساده نیز وسیله های کاربردی ساخت. او توانست مسیر 6900 کیلومتری خود را پس از 101 روز به پایان برساند. این مرد در سال 2002 جانش را از دست داد ولی نامش درکتاب ماجراجویان باقی ماند.

** جسی مارتین


 در سال 1999 جسی مارتین توانست نام خود را به عنوان جوان ترین ماجراجویی که به دور دنیا سفر کرده است به ثبت برساند. او در این سال تنها 18 سال داشت و بدون هیچ کمکی سفر خود را با یک قایق بادبانی آغاز کرد. این قایق 10 متری تنها چیزی بود که در تمام طول سفر به همراه داشت. او سفر 50 هزار کیلومتری خود را توانست در مدت 328 روز به پایان برساند ولی تنها گینس رکورد او را رسمیت بخشید و فدراسیون قایقرانی آن را نپذیرفت.

** ریچارد هانسن


 یکی از ورزشکاران پارالمپیکی کانادایی در سال 1985 سفری جالب را آغاز کرد تا با استفاده از ویلچر دور دنیا را طی کند. این مرد ابتدا کسی را به خود جذب نکرد اما پس از آن تصمیم گرفت تا با مصاحبه های جنجالی کارهای خیریه اش را گسترش دهد. او مسیر 40 هزارکیلومتری را به دور دنیا طی کرد و توانست پس از دو سال به مبدا خود بازگردد. او در این سفر 26میلیون دلار کمک های خیریه را برای بیمارانی که مشکلات پا و معلولیت داشتند جمع کند.

منبع:yjc.ir