پارس ناز پورتال

عکس های بازیگرانی که در ماه رمضان می‌ درخشند

مجموعه : اخبار سینما
عکس های بازیگرانی که در ماه رمضان می‌ درخشند

بازیگرانی که در ماه رمضان می‌ درخشند

بازیگرانی که با سریال‌هاي رمضانی، پا به عرصه هنر میگذارند یا شناخته شده‌اند و از نظرها دور مانده‌اند و یا اصلاً تا به حال ایفای نقشی نداشته‌اند، از این طریق می‌درخشند.چند سالى مى‌شود كه تماشاى سریال‌هاى ویژه ماه مبارك رمضان، تبدیل به یك عادت جمعى برای مردم شده هست.

 

صداوسیما هم با شناخت نسبى که از این علاقه‌مندى توسط آمارهای مرکز تحقیقاتش به دست آورده، هر سال تلاش مى‌كند تا بینندگان بیشترى را پاى این جعبه جادویی بنشاند. از همین رو شبكه‌هاى گوناگون بنا به رویکردها، سیاست‌ها و تعاریف خود مى‌كوشند با دقت به مسائل دینى و مذهبى و اخلاقى داستانی را بازگو كنند و ماه ضیافت خداوند را به كام مخاطبان خود شیرین‌تر كنند.

 

سابقه اکران سریال‌هاى ویژه ماه رمضان تقریباً به 2 دهه پیش باز مى‌گردد، درست زمانی که ماه رمضان با ایام نوروز تلاقی داشت و به علت همین تقارن، سریال‌هایي ساخته و اکران شد. «میهمان» ساخته خسرو ملكان و «نیمه مخفی ماه» ساخته مجید جعفرى، آثارى میباشند كه آغازگر مسیر سریال‌سازی در تلویزیون بودند و آثارى چون «گمگشته» ساخته رامبد جوان و «همراز» سامان مقدم، این روند را تثبیت كرد. روند شناخته شدن بازیگران از طریق سریال‌ها نیز از همان زمان پر رنگ‌تر شد که لادن طباطبایی، سعید تهرانی، اکرم محمدی، فرخ نعمتی و … مشابه‌اي از این بازیگران بودند.

 

هر سال برای ساخت و ساخت این آلبوم‌هاي تلویزیونی، بازیگرانی پا به عرصه می گذراند که یا شناخته شده‌اند و از نظرها دور مانده‌اند و یا اصلاً تا به حال نقشی ایفا نکرده‌اند، اما از آن‌جایی که در ماه مبارک رمضان، اعضای خانواده‌ها دور هم جمع میشوند و با هم به تماشای این سریال‌ها می نشینند، بازی در یکی از این سریال‌ها، نقشی اساسی در مشهور و مشهور شدن بازیگران آماتور دارد.

 

گواه این مدعا، «بهاره افشاری» و بازی او در آلبوم رمضانی «او یک فرشته بود» بود که با بازی منحصربفردش، پای شیطان را به تلویزیون باز کرد و حالا پس از گذشت 5 سال از آن تاریخ، یکی از بازیگران حرفه‌اي سینما و تلویزیون شده هست. باران کوثری، نخستین بازی‌اش در سریال را با «صاحبدلان» در ماه رمضان تجربه کرد و همین باعث شد به یک‌باره مخاطبانی فراگیرتر از مدیوم سینما پیدا کرد.

 

در این میان، نقش‌هاي به‌یاد‌‌ماندنی بسیار دیگری هم در طی این سال‌ها داشتیم که با شروع هر رمضان به یاد مردم می آیند و مردم شخصیت‌هاي بازیگران را با یادآوری آن نقش، به یاد می‌سپرند. و همین میشود نقطه شروع معروفیت برای بازیگرانی که مردم آن‌ها را دوست دارند.

 

امسال در سریال‌هاي ماه رمضانی، نیز بازیگرانی میباشند که تجربه‌هاي نخست خود را پشت سر میگذارند و همچون بازیگران غیرمعروف سال‌هاي قبل، برای شناخته شدن، قدم در این راه گذاشتند. تلویزیون، برترین رسانه برای شناساندن و معرفی چهره‌هاي اخیر و یا کم‌کار به عرصه بازیگری و سینما هست، به همین علت بازیگران جوانی که در آلبوم‌هاي تلویزیونی ایفای نقش میکنند، به مراتب اکثر از ایفای نقش‌شان در سینما، رشد میکنند.

عکس های بازیگرانی که در ماه رمضان می‌ درخشند

«مهرداد صدیقیان» بازیگر جوان سریال سقوط یک فرشته، مشابه‌اي از بازیگران کمتر شناخته‌شده‌اي هست که تا به حال در سریالی ایفای نقش نکرده، اما آثار سینمایی چون عصر جمعه «مونا زندی»، اتوبوس شب «کیومرث پوراحمد»، دیوار «محمدعلی طالبی» و حیران «شالیزه عارفپور» را در کارنامه‌اش دارد.

عکس های بازیگرانی که در ماه رمضان می‌ درخشند

«پریناز ایزدیار» از بازیگران تازه نفسی هست که نخستین تجربه بازی در سریال را تجربه میکند. او که نقشی متفاوت را در «پنج کیلومتر تا بهشت» ایفا می کند، تا به حال در هیچ سریال و فیلم سینمایی بازی نکرده هست.

عکس های بازیگرانی که در ماه رمضان می‌ درخشند

«مریم معصومی» بازیگر سریال «سه دونگ سه دونگ» متولد ۱۳۶۵ و فارغ‌التحصیل علوم سیاسی و همین طور عکاسی هست. دوره بازیگری و کارگردانی را در کلاس‌هاي استاد سمندریان گذرانده با تله فیلم «کادوی دربدر» نخستین تجربه بازیگریش را به دست آورد.

 

معصومی در اساس دیزاین هم فعالیت و همین طور تدوین فیلم را هم تجربه کرده هست. او در فیلم سینمایی «اخلاقتو مفید کن» نیز نقش بازی کرده، اما اثری که با آن در حال درخشش و شناخته شدن هست، همین سریال خنده دار سه دونگ سه دونگ هست.