پارس ناز پورتال

اهمیت جایگاه جمع بندی در ایام عید نوروز 1403

اهمیت جایگاه جمع بندی در ایام عید نوروز 1403

اهمیت جایگاه جمع بندی در ایام عید نوروز 1403

 

ایام عید همواره به عنوان بهترین فرصت مطالعاتی برای مرور درس ها و نقاط ضعف داوطلبان شناخته می شود. شیوه جمع بندی دروس در عید نوروز برای هر کدام از داوطلبان متفاوت است و هر کدام از آن ها باید برنامه جمع بندی متفاوتی را برای خود داشته باشند.

 

در مجموع ما در گاماس 20 در ایام نوروز با چند گروه از داوطلبان کنکوری برای جمع بندی عید روبرو هستیم. اولین دسته دانش آموزانی هستند که از دوران تعطیلات عیدنوروز به عنوان سکویی جهت پرش و کسب موفقیت های بیشتر در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها بهره می گیرند.

 

دومین دسته اشخاص و دانش آموزانی هستند که تصور می کنند در صورت از دست دادن ایام نوروز امکان و فرصت به دست آوردن نتیجه خوب و مطلوبی را در کنکور سراسری ندارند.

 

اهمیت داشتن برنامه ی اصولی در زمان جمع بندی

 

از آنجایی که دانش آموزان زمان آزاد زیادی دارند، اگر برنامه ای دقیق و اصولی نداشته باشند؛ ممکن است که دچار چند برنامه گی شوند. به این صورت که مباحث مختلف را مطالعه کنند، اما در هیچکدام به تسلط ایده آل و کافی دست نیابند.

 

بهترین تکنیک جمع بندی کنکور درعید نوروز 1403 بر اساس سطح علمی داوطلبان

 

1.تکنیک جمع بندی عید برای دانش آموزان قوی

 

در این مرحله به دانش آموزان قوی توصیه اکید می شود که ابتدا :

 

1.یک بار به مرور خلاصه ها بپردازند

 

2.اگر در درسی ضعف دارند، مجددا جزواتشان را به طور کامل مطالعه کنند.

 

3. به تست های هایلایت و نشانه دار خود رجوع کنند و آنها را مورد بررسی قرار دهند .

 

4. در آخر، کتاب تست جدیدی را شروع کنند که این کتاب باید یک پله سنگین تر و سخت تر از منابع قبلی باشد که مشاور کنکور حرفه ای باید از سطح بندی این منابع آگاه باشد.

 

2.تکنیک جمع بندی عید برای دانش آموزان ضعیف تا متوسط

 

برای این گروه از دانش آموزانی در دوران جمع بندی عید، توصیه می شود با مشورت گرفتن از مشاورین برتر کنکور، یک سری از درس ها را حذف کنند و لزومی وجود ندارد که همه درس ها مطالعه شوند.

 

فقط مطالعه دقیق برای تعدادی از درس ها در فرصت مطالعاتی عید می تواند به نتیجه قابل توجهی منجر شود.این دانش آموزان می توانند در ایام عید به کتب و جزوات و منابع معرفی شده از طرف مشاوران تحصیلی رجوع بکنند و با یک برنامه مشخص برای نتیجه مناسب در کنکور هدایت شوند.

 

تکنیک ها ونحوه ی جمع بندی در دوران عید نوروز1403

 

1.پیش از شروع حتما برنامه داشته باشید.

قبل از شروع این دوران مهم و پر اهمیت باید بدانیدکه چه درس هایی را با چه نظمی و چه برنامه ای پیش ببرید. لازم است داوطلبان برای خود مشخص کنندکه نیاز است چه درسهایی را باید در این مدت مرور وجمع بندی کنند و کدام فصلها نیاز به مرور بیشتر دارند تا در اولویت قرار بگیرند.

 

همچنین تعیین کنند که برای هر درسی چه تستهایی وچه تعداد تستی لازم است که انجام دهند.باید بدانیدکه مرورتان بعد از تست زنی باشد یا قبل از آن و زمان رفع اشکالاتتان در چه تایمی صورت بگیرد با در نظر گرفتن همهی این موارد در آخر یک برنامه کلی برای تمام این ایام تعطیل پی ریزی کنید.

 

2.روش های مرور دروس اختصاصی را بشناسید

برای درس‌های اختصاصی بعد از مرور مباحثی که د رآن اشکال دارید، ابتدا تست بزنید و بعد تستها را به دقت تحلیل کنید و نکات لازم را یادداشت کنید. علاوه بر مرور خلاصه‌ هایی که قبلا تهیه کردید، به سراغ تست ‌های کنکورهای آزمایشی گذشته، از موسسات مختلف، و تست‌های علامت دار خودتان بروید البته فراموش نکنید که اولویت را به تست‌ های کنکورهای سراسری سال‌های گذشته بدهید.

 

3.تحلیل را دست کم نگیرید

بسیاری از داوطلبان، بعد از این که تست کار می کنند پاسخ تست ها را درست و دقیق تحلیل نمی کنند. این درحالی است که تست زدن پنجاه درصد راه است اگر کسی میخواهد از تست زدن نتیجه ی خوبی بگیرد بایستی حتما تستهای غلط، نزده و حتی درست خود را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد و نکته ی آموزشی که تا آن لحظه ندانسته و از طریق آن تست بدان رسیده حتما در حاشیه کتاب یا داشت کند تا در مرور بعدی فراموش نشود.

 

4.از زمان های اضافه بیشترین استفاده را بکنید

 

داوطلبان لازم است تا در طول روز، تمام کارهاتی خود یاد داشت کنند تا متوجه این شوند که زمانهای تلف شده و مردهی آنها کجا بوده که جلو آن را بگیرند. زمان بین تایم های مطالعاتی وتایم خواب را با مطالب درسی پرکنید تا ذهن کاملا به درس خواندن عادت کند و از آن لذت ببرد.

 

نکات طلایی برای جمع بندی دروس در دوران عید نوروز

 

1.داوطلبان ، بایستی بدانید و آگاه باشید که درایام عید قرار نیست کل درس ها را به صورت کامل و عمیق مطالعه کنید چون واضح است که همچین وقتی ندارید. متاسفانه خیلی از داوطلبای کنکور با این تصورات کمال گرایانه بخش زیادی از فرصت های مطالعاتی خود را در این ایام از دست می دهند.

 

برای خود مشخص کنین که قرار نیست کل مباحث را مطالعه کنید بلکه در این ایام می‌خواهید که نقاط ضعف خودرا تقویت کنید تا در ادامه مسیر بتوانید با دید بهتری حرکت کنید و باور داشته باشید که از این دوران بهترین استفاده را میکنید.

 

2.یک برنامه ی انعطاف پذیر برای خود تنظیم کنیدو حتما در بین پارت های مطالعه، استراحت کنید. از مطالعه ی فشرده درس ها دوری کنید تا بتوانید همیشه پر انرژی به درس خواندن خود ادامه بدهید.

 

3. مباحث پرتکرار کنکور را بشناسید. به خصوص سوالات پرتکرار درس هایی که ضریب بیشتری دارند و سعی کنید تعداد تست‌های بیشتری را در این مباحث کار کنید.

 

 4.به خود انگیزه و امید بدهید که حتما موفق می شوید. وقتی که بقیه به فکر درس خواندن نیستند شما در حال تلاش هستید پس دلیلی برای عدم موفقیت و پیشرفت شما وجود نخواهد داشت.

 

اهمیت جمع بندی کنکور تجربی در ایام عید

 

دوره جمع‌بندی برای داوطلبان تجربی اهمیت بیشتری دارد. زیرا رقابت در این گروه بسیار سخت بوده و اغلب داوطلبان برای رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی با هم رقابت می‌کنند. اگر نتوانید درس‌ها را با دقت مطالعه کنید و ودر ایام عید زمان کافی به مرور اختصاص ندهید مطمئناً شانس کمتری برای پیروزی در این رقابت خواهید داشت.

 

عامل دیگری که نباید از آن غافل شوید جمع بندی کنکور است. مرور مجدد در این دوره به تثبیت چندین برابری مطالب در ذهن داوطلب کمک می‌کند. افرادی که استرس زیادی تحمل می‌کنند یا به محیطی آرام برای مطالعه دسترسی ندارند باید بیش از سایر داوطلبان به جمع‌بندی اهمیت دهند.

 

شیوه ی جمع بندی درایام عید کنکور انسانی

 

با توجه به اینکه آزمون امسال در دو نوبت برگزار می‌شود و حجم کتاب‌ها کمتر شده، داوطلبان در اردیبهشت کنکور دارند بایستی ایام تعطیلات را به جمع‌بندی مطالب مطالعه شده و نکات کنکوری اختصاص دهند.

 

داوطلبانی که با برنامه‌ریزی دقیق، تسلط خوبی به دروس پیدا کرده‌اند این شانس را دارند که در در این دوره مطالب کنکوری را مرور کنند. اما توصیه ما به شما این است که پس از مطالعه تمام مباحث و اطمینان از تسلط به همه بخش‌ها، دوره جمع‌بندی را آغاز کنید.

 

شیوه ی جمع بندی درایام عید کنکور ریاضی

 

این دوره به نظم‌دهی و تثبیت مطالب در ذهن داوطلب کمک می‌کند. داوطلبان گروه ریاضی به سه دسته قوی، متوسط و ضعیف تقسیم می‌شوند که دستورالعمل مناسب برای مرور مطالب در هر دسته متفاوت است.

 

داوطلبان ضعیف باید در این دوره بیشتر برمطالعه مباحث پرتکرار در کنکور متمرکز شوند. داوطلبان متوسط باید نقاط قوت خود را بشناسند و دراین دوره برای ارتقای ان تلاش کنند.دانش‌آموزان قوی‌تر باید به تکرار و تمرین تمام فرمول‌ها بپردازند.

 

سخن آخر

جمع بندی کنکور مهم‌ترین دوره برای داوطلبان شرکت در آزمون سراسری است. این دوره به تثبیت مطالب در ذهن کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم دوران طلایی عید نوروز را برای این جمع بندی سرنوشت ساز از دست ندهید و بیشترین بهرهکشی را ازآن داشته باشید. بنابراین هر داوطلبی باید با توجه به عملکرد خود در بخش مطالعه و مرور برای جمع‌بندی برنامه‌ریزی کنید.