پارس ناز پورتال

بخاری برای اتاق خواب

بخاری برای اتاق خواب

استفاده از بخاری برقی یکی از راه حل های ساده و آسان برای گرم کردن خانه و اتاق خواب در فصل سرد است. عموماً خانه ها از گاز شهری برای گرمایش استفاده می کنند، اما در برخی مناطق امکان دسترسی به گاز شهری وجود ندارد و یا به دلیل مخاطراتی از جمله مسمومیت و خفگی ناشی از گاز، استفاده از آن خیلی رایج نیست.

 

به همین دلیل، مردم به استفاده از بخاری برقی روی می آورند. اگر به دنبال بهترین گزینه برای گرم کردن اتاق خواب خود یا کودک تان هستید، در این مقاله از پارس ناز راهنمایی جامع و مفیدی در خصوص خرید بخاری برای اتاق خواب به شما ارائه خواهیم داد.

 

چرا باید از بخاری برقی برای گرمایش اتاق استفاده کنیم؟

 

با توجه به انتقادات شما درباره مصرف زیاد برق هیتر های برقی، خوشبختانه بخاری برقی های امروزی به سطح استاندارد بالاتری دست پیدا کرده اند و مصرف برق را به طور قابل توجهی کاهش می دهند. این وسایل موجودیت ها و مزایایی دارند که سبب محبوبیت در بین مردم جامعه شده اند. به عنوان مثال، مزایای زیر می تواند درباره بخاری های برقی ذکر شود:

 

  • نصب و راه اندازی آسان: بخاری های برقی نیاز به دودکش، شلنگ و مکان محدود ندارند و فقط با دسترسی به پریز برق، می توانید از گرمای آن ها بهره برداری کنید.

 

  • حمل و جا به جایی آسان: برخلاف بخاری های گازی و نفتی، بخاری های برقی خانگی بسیار سبک هستند و به راحتی قابل حمل و جا به جایی هستند.

 

  • تنوع در شکل و اندازه: معمولاً بخاری های گازی دارای ساختار مشابهی هستند، اما بخاری های برقی در انواع مختلفی مانند فن دار، تابشی، همرفتی و… و اندازه ها و وزن های متنوع تولید می شوند که شما را قادر به انتخاب بهتر می کند.

 

  • گرمای پاک: گرمایی که توسط بخاری های برقی تولید می شود کاملاً پاک و بدون آلودگی است و هیچ خطری از لحاظ مسمومیت با گاز مونو کسید کربن و سایر آلاینده ها وجود ندارد. بنابراین بخاری های برقی بهترین وسیله گرمایشی برای اتاق خواب است.

 

  • تعمیر و سرویس آسان: تعمیر و سرویس بخاری های برقی به سادگی و در عرض چند دقیقه قابل انجام است و به دلیل ساختار نسبتاً ساده آن ها، به ندرت با مشکل مواجه می شوند.

 

نکاتی که قبل از خرید بخاری برقی برای اتاق خواب باید آن ها را رعایت کنیم؟

 

طبیعتا انتخاب و خرید بخاری برقی کاری آسان خواهد بود، اما آیا محصول خریداری شده طول عمر کافی و کارایی مورد نظر را خواهد داشت؟ پس از مدتی کار دچار عیب خواهد شد یا خیر؟ یا اینکه در مورد میزان برق مصرفی آن اطلاع دارید؟ آیا از گارانتی مطمئنی بهره مند است؟

 

سوالاتی از این قبیل به شما کمک خواهد کرد تا در انتخاب محصول مورد نظر خود دقت کنید و به هر تولید کننده ای اعتماد نکنید، در ادامه به نکات مهمی اشاره خواهد شد:

 

1- به نوع بخاری برقی توجه کنید

معمولا بخاری های برقی در سه نوع تابشی، فن دار و شوفاژی تولید شده اند که با توجه به حجم اتاق و نوع کاربری، می توانید گزینه مناسبی را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر اتاق خواب بزرگی دارید، استفاده از بخاری فن دار بسیار مناسب خواهد بود؛ زیرا گرما را در قسمت های مختلف اتاق پخش کرده و سبب گرمایش کل اتاق خواهد شد.

 

اما بخاری های تابشی فقط قسمت جلویی را گرم خواهد کرد و برای اتاق های کوچک مناسب خواهد بود، همچنین اگر قصد گرم کردن یک قسمت از خانه را داشته باشید، بخاری تابشی مناسب خواهد بود.

 

بخاری های برقی همرفتی همانند شوفاژ هستند که نوعی روغن نسوز در آن جریان دارد، گرم شدن روغن و تحرکات آن درون مخزن، سبب گرم شدن اتاق خواب خواهد شد، این بخاری ها نیز برای اتاق های کوچک تا متوسط مناسب خواهد بود.

 

2- ظرفیت حرارتی بخاری را با حجم اتاق خود مقایسه کنید

 

معمولا بخاری های برقی در ظرفیت های 500، 1000، 2000، 3000 وات و بیشتر ساخته می شوند و طبیعتا هر چه ظرفیت بیشتری داشته باشد، فضای بیشتری را گرم خواهد کرد. به عنوان مثال یک بخاری 1000 واتی برای گرم کردن یک اتاق 10 متر مربعی مناسب خواهد بود، البته اکثر بخاری های برقی قابلیت تنظیم میزان گرمایش را دارد و در چنین مواردی حداکثر ظرفیت گرمایشی بخاری را باید در نظر بگیرید.

 

3- میزان برق مصرفی بخاری را در نظر بگیرید

 

حتما به نشان استاندارد بخاری و جدول میزان مصرف آن دقت کنید، بخاری های غیر استاندارد مصرف برق بالایی خواهند داشت، همچنین محصولاتی که دارای استاندارد اروپایی و ایزو هستند، عملکرد بهتر و مصرف برق پایین تری نیز خواهند داشت.

 

4- گارانتی واقعی و قابل اعتماد داشته باشد

 

برخی از بخاری های برقی فاقد گارانتی هستند و برخی نیز صرفا دارای گارانتی اسمی هستند که عملا هیچ کارایی نخواهند داشت، بنابراین حتما قبل از خرید در مورد کارخانه تولید کننده و یا گروه گارانتی کننده تحقیق کنید و از واقعی بودن گارانتی آن مطمئن شوید.

 

گارانتی واقعی به شما این امکان را خواهد داد که در صورت بروز هر گونه مشکلی برای محصول، به راحتی و بدون صرف هزینه های اضافی قادر به تعمیر و رفع ایرادات محصول خریداری شده باشید.

 

5- از فروشگاه های معتبر خریداری کنید

تا جای امکان سعی کنید از فروشگاه های آنلاین خود تولید کننده و یا نمایندگی های معتبر آن ها در شهر خودتان خریداری کنید، چرا که گارانتی دستگاه را برای شما فعال خواهند کرد، در صورت خرید از فروشگاه های متفرقه، ممکن است برای فعالسازی دچار مشکل شوید. یکی از بهترین فروشگاه ها برای خرید بخاری، اوجی کالا است.

چند مورد از بهترین برند های بخاری برای اتاق خواب

چند مورد از بهترین برند های بخاری برای اتاق خواب

 

  • بخاری برقی فن دار ژاپنی

این بخاری برقی فن دار دارای قدرت گرمایی بالایی به میزان 3000 وات در ساعت است و قابلیت گرم کردن یک اتاق به مساحت 20 تا 30 متر مربع را دارد. همچنین، این بخاری امکان تنظیم حرارت را به دلخواه فراهم می کند. می توانید قیمت بخاری ژاپنی را در سایت اوجی کالا مشاهده کنید.

 

  • بخاری تابشی

این بخاری به هیچ وجه سر و صدایی تولید نمی کند و برای اتاق خواب کودکان کاملاً مناسب است. علاوه بر این، تامین ایمنی افراد و جلوگیری از سوختگی دست بدون قصد و آسیب رسیدن به المنت ها، بر اثر میله های محافظ انجام خواهد شد.

 

 این بخاری قابلیت تنظیم جداگانه روشن و خاموش کردن المنت ها را داراست و حداکثر قدرت گرمایی آن برابر با 2000 وات است. علاوه بر این، توانایی گرم کردن یک اتاق به مساحت 20 تا 30 متر مربع را نیز داراست.

 

سخن پایانی

در این نوشته به یک راهنمای کلی برای خرید بهترین بخاری برقی برای اتاق خواب پرداخته شده است و همچنین تعدادی از هیتر های برقی استاندارد برای خرید معرفی شده اند. اگر از نکات مطرح شده در این مقاله استفاده کنید، قطعا خرید بهتری خواهید داشت. در صورتی که سوالی دارید، می توانید آن را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

سوالات متداول

1. چه ویژگی هایی باید در بخاری مناسب اتاق خواب وجود داشته باشد؟

 

بخشی از ویژگی های مهم بخاری مناسب اتاق خواب شامل حالت راحتی، سکوت در حالت عمل، کنترل دما، قابلیت برنامه ریزی زمانی و صرفه جویی در مصرف انرژی است.

 

2. آیا بخاری استخراج هوای خشک را از اتاق خواب به همراه گرمایش انجام می دهد؟

 

بخاری های برخی اتاق خواب قادرند هوای خشک را استخراج کنند، اما برخی بخاری های دیگر این قابلیت را ندارند. لذا قبل از خرید بخاری، بهتر است نیاز های خاص خود را بررسی کرده و مطمئن شویم که بخاری مورد نظر این ویژگی را دارد.

 

3. آیا بخاری های الکتریکی مناسب تر از بخاری های گازی برای اتاق خواب هستند؟

 

هر دو نوع بخاری (الکتریکی و گازی) ویژگی ها، مزایا و معایب خود را دارند. بخاری های الکتریکی بهترین گزینه برای اتاق خواب است، زیرا آن ها بی صدا هستند، هوا را خشک نمی کنند و دما را به راحتی کنترل می کنند. اما بخاری های گازی هم قابل استفاده هستند و در برخی موارد ممکن است مناسب تر باشند، به ویژه اگر شما در مناطقی با نیروی برق نامناسب زندگی می کنید.