پارس ناز پورتال

برای ساختن روابط دوستی تازه، چه کارهایی باید انجام داد؟

برای ساختن روابط دوستی تازه، چه کارهایی باید انجام داد؟

بنا به گزارش سایت ARABIA، روابط دوستی سالم و سازنده، برای سلامت روان، ایجاد انعطاف‌پذیری و گذراندن دوران سخت زندگی، حیاتی هستند. اما بسیاری از ما احساس می‌کنیم کسی را نداریم که در مواقع نیاز به او مراجعه کنیم.

 

راه‌های زیادی برای ایجاد دوستی‌های جدید و بهبود شبکه پشتیبانی شما وجود دارد. اگر کسانی را می‌شناسید که تنها یا منزوی هستند، ابتکار عمل را به دست بگیرید و به آنها کمک کنید.

 

روی مراقبت از خود سرمایه گذاری کنید

 

زندگی در زمان‌های سخت، می‌تواند هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی خسته کننده باشد. قرار گرفتن مداوم در حالت استرس شدید می‌تواند منجر به مشکلات جدی برای سلامتی شما شود. سیستم ایمنی و گوارشی شما را تحت تاثیر قرار دهد، خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد و منجر به فرسودگی شغلی، حالت خستگی عاطفی، فیزیکی و ذهنی شود.

 

از آنجایی که بدن و ذهن بسیار به هم مرتبط هستند، سرمایه‌گذاری در مراقبت از خود بخش مهمی از ایجاد انعطاف پذیری و گذر از زمان‌های استرس‌زا است. هنگامی که بدن شما قوی و سالم است، ذهن شما نیز احساس قدرت می‌کند.

 

اهمیت دادن به خود یعنی دوست داشتن خود

 

روانشناسان معتقدند شما نمی‌توانید از دیگران توقع داشته باشید شما را دوست داشته باشند، مگر اینکه نخست، خودتان خودتان را دوست بدارید. اهمیت دادن به خود، اولین قدم در مسیر دوست داشتن خود است.

 

توجه داشته باشید که دوست داشتن خود با خودشیفتگی متفاوت است. وقتی شما خودتان را دوست می‌دارید، یعنی معتقدید شایستگی یک رابطۀ خوب و زندگی آرام را دارم. پس همین امر باعث می‌شود وارد روابط سمی و ارتباط با کسانی که قصد تخریب یا تحقیرتان را دارند، نشوید.

 

ورزش کنید و تحرک داشته باشید

 

به اندازه کافی ورزش کنید. ورزش منظم نه تنها اندورفین قدرتمندی را در مغز آزاد می‌کند تا خلق و خوی شما را بهبود بخشد، بلکه می‌تواند به کاهش تنش در بدن و مقابله با علائم فیزیکی استرس کمک کند.

 

شما وقتی ورزش می‌کنید، نشاط و روحیۀ بالایی دارید و راحت‌تر می‌توانید یک رابطۀ جدید را شروع و مدیریت کنید. خواب شب شما منظم می‌شود، راحت‌تر می‌توانید با تنش‌ها کنار بیاید. وقتی با مشکلاتی روبرو می شوید، هیچ چیز مانند از دست دادن یک خواب خوب، انعطاف پذیری شما را از بین نمی‌برد.

 

کسی باشید که تا کنون نبوده‌اید

 

شاید شعاری به نظر برسد اما واقعیت این است که اگر پی در پی برای شروع یک رابطۀ دوستانه به مشکل برخورده‌اید، به این معناست که جایی از کار را اشتباه انجام می‌دهید. پس تغییر کنید. اشکال کار را پیدا کنید و عوضش کنید. نحوۀ تعامل ما با آدم‌ها می‌تواند جهان ما را زیباتر یا زشت‌تر کند. پس برای اینکه جزو گروه اول قرار بگیریم باید ویژگی‌‌های مخرب را تعدیل کنیم و به حداقل ممکن برسانیم.

 

استرس‌های روزانه را کنترل کنید

 

یکی از عوامل تنش‌زا بین زوج‌ها، استرس‌های بیرونی است. استرس‌هایی که از محیط کار یا خانواده وارد رابطه عاطفی می‌شود. پس برای آشنایی با آدم‌های جدید و ساختن یک ارتباط موثر باید نحوۀ کنترل استرس‌ها را بیاموزیم.

 

سطوح کلی استرس خود را مدیریت کنید. برداشتن گام‌هایی برای مدیریت استرس کلی‌تان می‌تواند فشاری را که بر زندگی شما وارد می‌کند، از بین ببرد، خلق و خوی شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند تا انعطاف‌پذیری لازم را برای تحمل فشار در این زمان ایجاد کنید.

 

لینک های مرتبط دانلود ARABIA App:

Arab Dating | Muslim Dating (iOS)

Arab Dating | Muslim Dating (Android)