پارس ناز پورتال

جزایر قشم و کیش محبوب‌ترین مقاصد نوروز 1401

جزایر قشم و کیش محبوب‌ترین مقاصد نوروز 1401

از آنجایی که در حال سپری کردن روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به نوروز و سال جدید هستیم، حتما مایلید تا برای تعطیلات خود یک برنامه هیجان انگیز و به یادماندنی ترتیب دهید. همیشه با فرا رسیدن عید نوروز افراد بسیاری چمدان‌های خود را بسته و برای گذراندن دو هفته اوقات خوش عازم شهرها و حتی کشورهای مختلف می‌شوند.

 

معمولا اولین فاکتور هزینه سفر است. خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل بیشترین هزینه‌های سفرتان را شامل‌ می‌شود. البته سفر با تور به صرفه‌تر خواهد بود. خصوصا در نوروز که هم قیمت‌ها افزایش پیدا‌ می‌کند و هم ظرفیت هواپیما‌ها و هتل‌ها به سرعت پر‌ می‌شود.

 

بنابراین رزرو تور بهترین کار است. مقاصد داخلی قیمت‌های مناسب‌تری دارند. با تورهای داخلی‌ می‌توانید هم هزینه کمتری صرف کنید و هم حسابی خوش بگذرانید، فقط باید به موقع برای رزرو تور نوروز اقدام کنید تا از جا نمانید.

 

اگر شما هم دوست دارید که به بهانه این روزها کمی ‌‌از روزمرگی‌های خود فاصله بگیرید تا پس از اتمام عید نوروز با انرژی مضاعف مجددا در محیط کاری خود حاضر شوید، پیشنهاد می‌دهیم که هر چه سریع‌تر اقدام به رزرو بهترین تورهای نوروز کنید. شاید برایتان سوال پیش بیاید که بهترین تورهای نوروزی چه تورهایی هستند؟

 

در راستای پاسخ به چنین سوالی باید بگوییم که تورهای کیش و قشم از جمله بهترین تورهایی هستند که در نوروز می‌توانید تجربه کنید. رزرو تور نوروز برای این مقاصد خیلی طرفدار دارد و خیلی هم زود ظرفیت‌شان پر‌ می‌شود.

جزایر قشم و کیش محبوب‌ترین مقاصد نوروز 1401

تور کیش

اگر به دنبال یک سفر پرهیجان و خاطره انگیز هستید، بدون شک باید تور کیش را برای مسافرت نوروزی خود انتخاب کنید. البته اگر تا به حال تجربه سفر به این جزیره زیبا و دوست داشتنی را نداشته‌اید، بهتر است که قبل از رزرو تور نوروز و شروع سفر خود اطلاعاتی در خصوص آن به دست آورید.

 

آب و هوای کیش

اگر بخواهیم آب و هوای کیش را به طور کلی بررسی کنیم، باید بگوییم که این جزیره در مجموع دارای آب و هوای گرمی است. ناگفته نماند که علاوه بر گرما وجود رطوبت هم در این ناحیه احساس می‌شود. طبیعی است که کم بودن بارش باران و تبخیر آب‌های خلیج فارس دلایلی بر گرم و مرطوب بودن جزیره کیش بشمار می‌روند.

 

به همین خاطر بسیاری از افرادی که قصد سفر به جزیره کیش را دارند، برای فصل‌های خنک سال برنامه ریزی‌های خود را انجام می‌دهند. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که جزیره کیش سالانه در فصل‌های زمستان پذیرای گردشگران زیادی است.

 

با این حال چون در فصل بهار به دلیل وزش بادهای ملایم موسمی شرایط آب و هوایی کیش تا حدود زیادی متعادل شده و دیگر خبری از گرما و رطوبت شدید نیست. به همین دلیل رزرو تور نوروز برای کیش بسیار متقاضی دارد.

جزایر قشم و کیش محبوب‌ترین مقاصد نوروز 1401

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری کیش

کیش توریست پذیرترین جزیره کشورمان است، جای تعجبی باقی نمی‌ماند اگر بگوییم که برای بازدید از تمامی جاذبه‌های آن به بیشتر از دو یا سه روز زمان نیاز دارید. از آنجایی که جاذبه‌های جزیره کیش هم تاریخی بوده و هم تفریحی و گردشگری، افراد با هر سلیقه‌ای که داشته باشند، می‌توانند از سفر به این جزیره لذت ببرند.

 

تور کیش جاذبه‌های متنوعی دارد. کشتی یونانی یکی از معروف‌ترین آن‌ها است. اگر رویای تماشای یک غروب دل انگیز توام با آرامش را در کنار عزیزانتان دارید، حتما در تور کیش از کشتی یونانی که در سواحل غربی جزیره واقع شده است، بازدید نمایید.

 

این کشتی هنگام غروب خورشید بنا به موقعیت قرارگیری خود در ساحل چشم انداز زیبا و منحصر به فردی را برای افراد به ارمغان می‌آورد که تماشای آن خالی از لطف نیست.تا به حال شده به این موضوع فکر کنید که دنیای زیر آب با آن همه موجودات آبزی متفاوتی که دارد، چقدر زیبا و خارق العاده بوده و تنها غواصان قادر به لذت بردن از این زیبایی‌های به تصویر کشیده توسط خداوند هستند؟

 

خوشبختانه در تور کیش این فرصت را دارید تا دنیای زیر آب را کشف کنید. با غواصی و اسکوتر دریایی‌ می‌توانید سری به اعماق دریا بزنید. از طرفی اگر هم بخواهید‌ می‌توانید در آکواریوم کیش این دنیای شگفت انگیز را از پشت شیشه‌ها نگاه کنید.

 

همان طور که‌ می‌دانید کیش بیشتر از همه به تفریحات آبی‌اش شناخته‌ می‌شود. در تمام طول سال متقاضی برای این تفریحات بسیار زیاد است و یکی از جاذبه‌های مهم این جزیره به حساب‌ می‌آیند. به خاطر داشته باشید بعضی از این تفریحات را هنگام رزرو تور نوروز و قبل از سفر باید رزرو کنید.

 

از جمله دیگر جاذبه‌های گردشگری کیش می‌توان به مواردی همچون جزیره هندورابی، اسکله تفریحی، آب انبار دوقلو، شهر زیرزمینی کاریز، ساحل مرجانی و… اشاره کرد.

جزایر قشم و کیش محبوب‌ترین مقاصد نوروز 1401

تور قشم

تور قشم پس از تور کیش هر ساله مورد توجه گردشگران زیادی قرار می‌گیرد. قشم زیبایی‌های طبیعی بی نظیری دارد که در نوبه خود بی مانند هستند. با این حال کمی در زمینه گردشگری مهجور مانده است. این در حالی است که به جرات‌ می‌توان گفت تور قشم یکی از بهترین سفرهایی است که تا کنون داشته‌اید. رزرو تور نوروز به مقصد قشم یک سفر همه چیز تمام است. در تور قشم‌ می‌توانید از طبیعت بکر، جاذبه‌های منحصر به فرد، تفریحات آبی، مراکز خرید با قیمت مناسب استفاده کنید.

 

شرایط آب و هوایی قشم

از آنجایی که در تابستان با حداکثر دمای 38 درجه و در زمستان نیز با حداقل دمای 5/13 درجه در قشم مواجه هستیم، به نظر می‌رسد که از آذر ماه تا فروردین ماه با بهترین دوره از سال برای تور قشم است. چون در اواخر پاییز تا اوایل بهار هوا متعادل شده و در آن شاهد هوای خیلی گرم یا خیلی سرد نیستیم و به همین خاطر فرصت مناسبی را برای گشت و گذار و تفریح بدون دغدغه‌های آب و هوایی در اختیار خواهیم داشت.

 

با توجه به همین موضوع می‌توان دریافت که تعداد مسافرین قشم در زمستان و بهار به حداکثر میزان خود در طول سال رسیده و به محض گرم شدن هوا در تابستان آمار جذب گردشگران سیر نزولی پیدا می‌کند. البته لازم به ذکر است که تابستان فصل مناسبی برای افرادی است که هدفشان از سفر به قشم خرید از مراکز گوناگون آن و لذت بردن از شنا در دریا می‌باشد.

جزایر قشم و کیش محبوب‌ترین مقاصد نوروز 1401

جاذبه‌های گردشگری قشم

قشم بنا به موقعیت قرارگیری خود دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است که هر یک زیبایی مختص به خودشان را داشته و حتما تا جایی که زمان به شما اجازه می‌دهد، باید از همه آنها بازدید نمایید. دره ستارگان، جنگل حرا، قلعه پرتغالی‌ها، تنگه چاه کوه، غار خربس، غار نمکدان، دره سکوت و… از جمله جاذبه‌های طبیعی و منحصر به فرد قشم هستند که هر یک زیبایی آفرینش را به بهترین شکل به تصویر کشیده‌اند.

 

کلام آخر

با توجه به مطالب گفته شده در فوق باید بگوییم که کیش و قشم برای رزرو تور نوروز یکی از بهترین انتخاب‌ها هستند. چون در بهار هم آب و هوا در جزایر کیش و قشم متعادل و مطلوب بوده و هم اینکه وجود جاذبه‌های مختلف و متنوع گردشگری و طبیعی باعث می‌شود تا تجربه‌ای متفاوت از سفر نوروزی خود به دست آورید.

 

حال موضوع مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، پر شدن ظرفیت تورهای مسافرتی است. از آنجایی که همیشه تورهای نوروز مورد استقبال افراد زیادی واقع می‌شود، احتمال اینکه جا بمانید زیاد است. به همین خاطر باید در اولین فرصت اقدام به رزرو تور نوروز کرده و خیالتان را از این بابت راحت کنید.

 

معمولا رزرو تورهای نوروزی از اواسط زمستان شروع شده و تا پایان آن ادامه می‌یابد. توصیه ما به شما این است که برای خرید تورهای نوروزی حداقل از سه هفته قبل از شروع ایام تعطیلات پیگیری‌ها و اقدامات لازم را انجام دهید.