پارس ناز پورتال

خواص میوه تازه برای درمان کم خونی

خواص میوه تازه برای درمان کم خونی

وقتی بلند می‌شوید سرتان گیج می‌رود یا نفستان تنگ می‌شود؟ پوستتان رنگ پریده است و بیشتر اوقات احساس خستگی می‌کنید؟ داشتن این علائم می‌تواند بیانگر آن باشد که شما مبتلا به کم خونی هستید. کم خونی دلایل زیادی دارد و شایع‌ترین آنها کمبود عنصر آهن در بدن است.

 

در نتیجه، شما باید غذاهایی را مصرف کنید که جبران کمبود آهن در بدنتان را می‌کنند و این عنصر مهم را به بدنتان برسانید. برای همین، اگر علاقه به تهیه این نوع میوه‌ها داشتید، می‌توانید به سایت میوه و تره بار آنلاین سان میوه مراجعه کنید. اما پیش از اینکه ما برای شما میوه‌های مفید برای کم خونی را توضیح دهیم، اجازه دهید که کمی در مورد خواص خوردن میوه تازه برای کم خونی بگوییم.

 

خواص خوردن میوه تازه برای کم خونی

یادتان می‌آید که گفتیم دلیل اصلی کم خونی نبود آهن کافی در بدن است؟ شاید شما بپرسید که چرا آهن انقدر برای خون‌سازی مهم است؟ در پاسخ باید گفت که بدن ما برای ساخت گلبول‌های قرمز خون از پروتئینی به نام هموگلوبین استفاده می‌کند و عنصر اصلی تشکیل دهنده هموگلوبین هم آهن است.

 

در نتیجه، اگر آهن خون بدن ما کم باشد، پروتئین هوموگلوبین هم به میزان کمی تولید می‌شود. به این صورت، بدن ما هم خون کافی برای خود نمی‌سازد. برای همین، ما باید برنامه غذایمان را طوری تغییر دهیم که سرشار از آهن باشد.

 

خوشبختانه، در بسیاری از میوه‌ها آهن وجود دارد و ویتامین ث هم به جذب آهن کمک می‌کند. بنابراین، ما در ادامه این میوه‌ها را برای‌تان مثال خواهیم زد. اگر هم شما مایل به خرید و قیمت میوه تازه هستید، می‌توانید به سایت سان میوه مراجعه کنید.

خواص خوردن میوه تازه برای کم خونی

زردآلو خشک

زردآلو دوست دارید؟ چه خوب! اگر عاشق زردآلو هستید، می‌توانید میوه خشک شده آن را نوش جان کنید. در زردآلو خشک مقدار زیادی آهن وجود دارد و این به خاطر فرایند خشک کردن میوه است. وقتی که میوه‌ها خشک می‌شوند آبشان گرفته و غلظت مواد معدنی در آن‌ها زیاد می‌شود.

 

برای مثال، اگر شما در روز حدود ۲۴۰ گرم زردآلو خشک را مصرف کنید ۱۳۰ میلی‌گرم آهن را به بدنتان می‌رسانید که مصرف آن تا حد زیادی آهن روزانه‌تان را تامین می‌کند. البته حواستان باشد که زیاد زردآلو را مصرف نکنید، چون مصرف زیاد آن قند زیادی را وارد بدنتان می‌کند و ممکن است باعث اضافه وزنتان شود. بنابراین، اگر به خرید و قیمت میوه خشک اسلایس زردآلو علاقه دارید، به سایت سان میوه مراجعه کنید.

خرید و قیمت میوه خشک اسلایس

آووکادو

اگر به دنبال سوپر میوه‌ای هستید که مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی مثل آهن، اسیدهای چرب اشباع نشده و فیبر باشد، با آووکادو انتخاب درستی کرده‌اید. در هر ۱۰۰ گرم از آووکادو حدوداً ۰.۹ میلی گرم آهن وجود دارد که باعث می‌شود که یکی از بهترین میوه‌ها برای رژیم کم خونی باشد.

 

کشمش

از قدیم تا به حال می‌گویند که فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه! در مورد کشمش هم همین ضرب المثل صدق می‌کند. با وجود اینکه کشمش یا انگور خشک شده میوه کوچکی است، اما مواد غذایی بسیار مفیدی در آن وجود دارند که آهن هم جزو آنهاست.

 

خوردن روزانه کشمش می‌تواند مقدار قابل توجهی آهن را به بدنتان برساند. برای مثال، شما با خوردن ۱۰۰ گرم کشمش در روز می‌توانید 1.8 میلی‌گرم آهن را به بدنتان برسانید. از این بهتر هم این است که خوردن کشمش خیلی راحت است و شما می‌توانید آن را به عنوان یک میان وعده یا در کنار غذا، عصرانه یا در سالادتان هم مصرف کنید.

 

جک فروت

اگر به دنبال میوه‌هایی هستید که فیبر زیادی در خود دارند، جک فروت یا نان صحرایی میوه خوبی برای شما است. اما علاوه بر فیبر زیاد، در جک فروت هم آهن به مقدار چشمگیری وجود دارد. برای مثال، شما با خوردن ۱۰۰ گرم جک فروت می‌توانید ۰.۹ میلی‌گرم آهن را وارد بدنتان کنید. همچنین، فیبر جک فروت هم می‌تواند حس سیری به شما بدهد و به کنترل وزنتان هم کمک کند.

 

سیب صحرایی

آیا شما عاشق سیب هستید و می‌خواهید که مزه تکه‌های ترد آن را زیر دندان‌هایتان بچشید؟ در این صورت، از امتحان کردن سیب صحرایی پشیمان نخواهید شد! در سیب صحرایی مقدار زیادی مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان مفید برای بدن و از همه مهمتر آهن زیاد وجود دارند.

 

برای مثال، در ۱۰۰ گرم از سیب صحرایی ۲.۷ میلی‌گرم آهن وجود دارد که باعث می‌شود خوردن این میوه هم برای کم خونی و هم برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان خیلی مفید باشد.

 

سالاک

سالاک هم مثل برخی از میوه‌های درون این فهرست میوه بومی ایران نیست و یک میوه وارداتی است. با این وجود، سالاک یکی از بهترین میوه‌ها و جزو اولین انتخاب‌های میوه برای جبران کمبود آهن بدن است.

 

دلیل آن هم این است که آهن سالاک بسیار زیاد است و در هر ۱۰۰ گرم از آن ۴.۲ میلی‌گرم آهن وجود دارد. پس همانطور که مشاهده می‌کنید، این میزان آهن بسیار زیاد است. در نتیجه، خوردن این میوه در روز برای کسانی که کم خونی شدیدی دارند توصیه می‌شود.

 

خرما

حالا که ما به آخر فهرست بهترین میوه‌ها برای کم خونی رسیدیم، بیایید از خواص خرما، این میوه بهشتی که نام آن حتی در قرآن هم ذکر شده غافل نشویم! دلیل اینکه خرما یک میوه مهم محسوب می‌شود این است که در خزما مواد غذایی مهمی مثل آهن و فولات وجود دارند که هر دوی آنها برای خونسازی بدن بسیار مهم هستند.

 

در نتیجه، اگر شما مشکل کم خونی دارید، می‌توانید خرما را روزانه بخورید که خوردن ۲۴ گرم آن در روز می‌تواند 0.2 میلی‌گرم آهن را به بدنتان برساند.