پارس ناز پورتال

طرز تهیه بهترین ناگت مرغ رستورانی و خوشمره !

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه بهترین ناگت مرغ رستورانی و خوشمره !

طرز تهیه بهترین ناگت مرغ 

در اینبخش طرز تهیه بهترین ناگت مرغ رستورانی و خوشمزه در خانه را مرور می‌کنیم. امروز قصد داریم بـه 2 روش تهیه ناگن مرغ را آموزش دهیم. 1 بـه صورت سرخ کردنی و 2 پخت ناگت مرغ در فر. اینروزها بدلیل مشغله کاری بالا و کمبود وقت افراد ترجیح می‌دهند فست فود مصرف کنند. یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین فست فودها ناگت مرغ می‌باشد کـه در ادامه با روش تهیه این غذای عالی آشنا می‌شویم.

 

روش تهیه ناگت مرغ خانگی بدون فر

 

طرز تهیه بهترین ناگت مرغ رستورانی و خوشمره !

غذا‌هاي سوخاری با تردی خاص خود یکی از پرطرفدارترین غذا‌ها بین افراد هستند. از طرفی پخت این نوع غذا‌ها در اغلب اوقات زمان چندانی از شـما نخواهد گرفت؛ بنابر این انتخاب خوبی برای یک شام سریع و لذیذ هستند. یکی از انواع غذا‌هاي سرخ ‌شده ناگت‌ها هستند. ناگت گوشت، سبزیجات، میگو، سیب‌زمینی و… از انواع ناگت‌ها هستند. پخت این غذا بسیار ساده ودر کمتر از یک ساعت امکان ‌پذیر اسـت.

 

مواد لازم برای تهیه ناگت مرغ

۵۰۰ گرم سینه مرغ بدون استخوان

۱ شماره پیاز کوچک

چند حبه سیر

۱۵۰ گرم پنیر پیتزای رنده شده

۵۰ گرم آرد سوخاری

ادویه‌جات بـه مقدار لازم

زعفران

نمک و روغن سرخ کردنی بـه مقدار لازم

سس گوجه فرنگی

ناگت مرغ خانگی رابا خیال آسان بخورید

 

نحوه چرخ کردن مرغ‌ ها و اضافه کردن ادویه

پیش از هر چیز لازم اسـت مرغ‌ها کاملا چرخ شوند. برای اینکار میتوانید از غذاساز یا چرخ گوشت استفاده کنید. در گام بعدی سیر و پیاز را رنده کرده و ادویه‌جات، نمک و زعفران رابه آن‌ها اضافه کنید.

طرز تهیه بهترین ناگت مرغ رستورانی و خوشمره !

حال مرغ چرخ شده و ادویه‌جات رابا هم ترکیب کرده و مواد ترکیب شده رابه خوبی مخلوط کنید. اینکار را تا زمانی ادامه دهید کـه مرغ و ادویه‌جات بـه‌طورکامل با یک دیگر ترکیب شوند. در آخر هم مواد رابه مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید. قرار دادن مواد درون یخچال باعث میشود تا مواد بـه‌خوبی ترکیب شده و مانند یک بافت یکپارچه، آسان قالب‌گیری شوند.

 

اضافه کردن پنیر پیتزا به ناگت مرغ

بعد از گذشت نیم ساعت، ظرف را از یخچال بیرون آورده و پنیر پیتزا رابه آن اضافه کنید. سپس مواد رابه‌هم بزنید تا پنیر پیتزا اضافه شده با آن‌ها مخلوط شود. حال آرد سوخاری را درون یک ظرف ریخته و کنار دست خود قرار دهید سپس شروع بـه آماده کردن ناگت‌ها کنید.

طرز تهیه بهترین ناگت مرغ رستورانی و خوشمره !

اینکار را میتوانید بـه صورت دستی انجام داده یا از قالب استفاده کنید. برای سرعت بیشتر در کار بهتر اسـت قالب‌هاي مخصوص فلافل را امتحان کنید. در آخر هم هر یک از ناگت‌ها را در آرد سوخاری غلتانده ودر یک ظرف جداگانه قرار دهید.

 

نحوه سرخ کردن ناگت ‌ها

حال کـه همه ی چیز آماده اسـت، نوبت بـه سرخ کردن ناگت‌ها میرسد. ماهیتابه را روی اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن در آن بریزید. بگذارید روغن گرم شود. پس ازآن ناگت‌ها را مانند کتلت در ماهیتابه بچینید. تا زمان طلایی شدن ناگت‌ها بـه سرخ کردنشان ادامه دهید.

طرز تهیه بهترین ناگت مرغ رستورانی و خوشمره !

برای سرخ کردن ناگت‌ها یک روش دیگر هم وجوددارد: میتوانید آن‌ها را در روغن غوطه‌ور کنید. برای اینکار بـه مقدار زیادی روغن و یک ظرف با ارتفاع زیاد نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید اگر قصد دارید ناگت‌ها رابه این روش آماده کنید، بگذارید روغن بـه‌خوبی گرم شود؛ درغیراین‌صورت بـه محض این‌کـه ناگت‌ها را در رروغن می‌اندازید، از هم پاشیده شده و خرد می شوند.

 

سرو کردن ناگت مرغ خانگی

حال ناگت مرغ خانگی شـما آماده اسـت. می توانید آنرا همراه سس گوجه فرنگی یا هر سس دیگری میل کرده و لذت ببرید. هم چنین می توانید آن‌ها را داخل نان ساندویچ ریخته و میل کنید. البته برای تزیین بهتر و اضافه کردن طعم‌هاي مختلف بـه غذا، می ‌توانید گوجه فرنگی، خیارشور، قارچ، سیب‌زمینی سرخ کرده، فلفل دلمه‌اي، ذرت و… هم کنار ناگت میل کنید.

 

طرز تهیه ناگت ‌مرغ خانگی در فر رستورانی

 

طرز تهیه بهترین ناگت مرغ رستورانی و خوشمره !

ناگت مرغ خانگی با مواد واقعی درست شده اسـت بـه علاوه این ‌کـه بجای سرخ شدن با روغن، در فر درست می ‌شود بنابر این گزینه ‌اي سالم ‌تر اسـت. ناگت مرغ در فر یک میلیون بار بهتر ازآن چیزی ست کـه در رستوران می خورید و هم چنین سالمتر اسـت. این مدل با سینه مرغ ۱۰۰ درصد واقعی و بهداشتی بدون سرخ شدن درست میشود.

 

می ‌توانید قطعات مرغ را:

بـه اسانی با دست برداشته ودر سس مورد علاقه‌تان بزنید و خیال تان آسان اسـت کـه مغز آن کاملا پخته شده اسـت. آن ‌ها رابا سالاد مورد علاقه‌تان یا سیب زمینی سرخ کرده در فر همراه کنید تا یک ناهار خوشمزه داشته باشید.

 

مواد تشکیل دهنده ناگت مرغ خانگی

سینه مرغ بدون استخوان: سینه مرغ را پوست و استخوان گرفته و چربی‌هاي آنرا نیز کاملا با قیچی یا چاقوی تیز جدا کنید.
خرده نان سوخاری: برای درست کردن خرده نان سوخاری می توانید مغز نان‌سفید راکه استفاده نکردید و خشک شده در غذاساز بگذارید. روش دیگر این اسـت کـه مقداری نان‌سفید برش زده را برداشته و لبه‌هاي برشته آنرا جدا کرده و اسلایس کنید. هر برش نان تبدیل بـه ۴ اسلایس می شود.

طرز تهیه بهترین ناگت مرغ رستورانی و خوشمره !

قبل از اینکار فر رابا حرارت ۱۲۰ درجه سلسیوس گرم کنید. نان‌هاي برش زده را در غذاساز بریزید تا خرد شود. سپس این خرده نان‌ها را در ظرفی کاغذ گرفته در فر بگذارید. بگذارید بـه مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فر بماند. هر ۵ دقیقه یک‌بار آنرا بهم بزنید. برای پیشگیري از سوختن مرتبا آنرا بهم بزنید. بعد بگذارید کامل خنک شود. آنرا در ظرفی دردار ریخته و بـه مدت ۲ هفته نگه داری کنید. بـه مدت ۲ ماه می توان در فریزر نگه داشت.

 

روغن ‌زیتون:

روغن‌زیتون باعث افزایش رطوبت بـه نان شده و کمک می کند کـه رنگ آن‌ها قهوه‌اي شود.

 

پاپریکا، پودر سیر، آویشن و فلفل ‌قرمز:

این ادویه‌ها طعم خوبی بـه مرغ اضافه میکنند.

 

تخم ‌مرغ:

بعنوان یک چسب عمل می کند تا خرده نان بـه مرغ بچسبد.

 

مواد لازم جهت تهیه

سینه مرغ پوست و استخوان گرفته:

۷۰۰ گرم، تقسیم شده بـه قطعات مکعبی ۱ اینچی

خرده نان سوخاری: ۲ پیمانه

روغن‌زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

پاپریکا: ۱ قاشق چایخوری

پودر سیر: ۱ قاشق چایخوری

آویشن خشک: ۳/۴ قاشق چایخوری

فلفل ‌قرمز تند: ۱/۴ قاشق چایخوری «اختیاری»

نمک و فلفل سیاه: بـه اندازه لازم، فلفل تازه آسیاب شده باشد

تخم‌مرغ: ۲ شماره

 

دستور پخت ناگت مرغ در فر

فر را تا ۲۰۵ درجه سلسیوس گرم کنید. یک توری بزرگ شیرینی‌پزی را روی یک سینی فر ۱۸ در ۱۳ اینچی قرار داده، روی توری رابا اسپری آشپزی، اسپری کنید.

طرز تهیه بهترین ناگت مرغ رستورانی و خوشمره !

پودر خرده نان سوخاری را دریک سینی ریخته، روی آن روغن‌زیتون بریزید و با انگشتانتان بـه هم بمالید تا بـه اندازه یکسان از روغن خیس شود. آنرا توی سینی پخش کنید. آن رابه مدت ۳ تا ۵ دقیقه در فر بگذارید تا بـه میزان جزئی طلایی قهوه‌اي شوند.

طرز تهیه بهترین ناگت مرغ رستورانی و خوشمره !

آنرا از فر بردارید و با قاشق وسط سینی جمع کنید، پاپریکا، پودر سیر، فلفل‌قرمز و نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید تا مزه دار شود. با قاشق بهم بزنید. در کاسه‌اي، تخم‌مرغ‌ها رابا ۱/۴ قاشق چایخوری نمک و فلفل بهم بزنید. تکه‌هاي مرغ را داخل تخم‌مرغ بزنید سپس داخل ظرف خرده نان بگذارید.

طرز تهیه بهترین ناگت مرغ رستورانی و خوشمره !

نان‌ها را در عین حال کـه داخل خرده نان میزنید، فشار دهید تا خرده نان‌ها خوب بـه آن‌ها بچسبند.

طرز تهیه بهترین ناگت مرغ رستورانی و خوشمره !

تکه‌هاي مرغ را روی توری داخل سینی بگذارید. بین تکه‌هاي مرغ فاصله بگذارید.

طرز تهیه بهترین ناگت مرغ رستورانی و خوشمره !

در فر از پیش گرم شده بگذارید بپزید تا زمانی کـه وقتی دماسنج آشپزی را در آن فرو می کنید، ۱۶۵ درجه فارن هایت را نشان دهد و اینکار حدود ۱۵ تا ۱۹ دقیقه طول می کشد. آن‌ها را گرم سرو کنید.

 

نکات مهم در تهیه ناگت مرغ 

با چـه سسی می توان سرو کرد: سس خردل و عسل. سس باربکیو، سس هزار جزیره، سس چیلی شیرین، سس بلوچیز، سس کچاپ و کلا هر سسی کـه مورد علاقه شماست. افزودن پنیر پارمزان: بله برای افزودن بـه طعم آن می توان پنیر پارمزان را جای گزین ۱/۲ پیمانه خرده نان سوخاری کرد. اینکار را بعد از این‌کـه خرده نان را در فر سوخاری کردید و کمی خنک شد، انجام دهید.

طرز تهیه بهترین ناگت مرغ رستورانی و خوشمره !

می توانید بجای پاپریکا، آویشن و فلفل‌قرمز تند، ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری ادویه ایتالیایی اضافه کرد. سرخ کردن ناگت مرغ: میتوان این ناگت‌ها را سرخ کرد. برای اینکار ۱/۲ پیمانه روغن داخل ماهیتابه‌اي بزرگ بریزید و روی حرارت متوسط بـه بالا بگذارید. حدود ۴ تا ۵ دقیقه هر طرف آنرا بپزید. اگر بـه خامی مرغ حساس هستید میتوانید آنرا حدود بیست‌دقیقه از قبل بپزید. در غیر این‌صورت نیازی بـه پخت نیست.