پارس ناز پورتال

لوازم آرایشی را هرچند وقت یکبار عوض کنیم؟

لوازم آرایشی را هرچند وقت یکبار عوض کنیم؟

لوازم آرایشی را هرچند وقت یکبار عوض کنیم؟ 

لوازم آرایشی بانو ها معمولاً برای مدت زمان زیادی نزد آنها می ماند, امروز به شما درمورد نگه داری لوازم آرایشی پیشنهاد هایي ارائه میکنیم. 

 

ریمل:
آیا می دانید چند وقت یک بار باید ریمل خود را عوض کنید؟ هر چهار ماه باید این تغییر صورت گیرد. اکثر افراد این نکته را رعایت نمی کنند و حتی ریمل خود را با رفقا نیز به اشتراک میگذارند. مطالعه‌اي که در سال ۲۰۱۴ انجام شد نشان میدهد که ۷۰ درصد زنانی که از ریمل به مدت طولانی بهره گیری می کنند,

 

باعث گردهمایی باکتری‌ها میشوند و همین فرمایش منجر میشود فرد در معرض عفونت‌هاي شدید قرار گیرد. بنابراین شما باید از ریمل قدیمی خود دل بکنید و به سراغ یک ریمل تازه بروید. این محصول دارای عمر بسیار کوتاهی هست. چشمان شما نواحی بسیار حساسی میباشند بنابراین نباید با بهره گیری کردن

 

از ریمل‌هاي تاریخ قبل آن را به خطر بیندازید. اگر با یک عفونت حاد هم چون ورم ملتحمه روبرو شدید, باید بهره گیری کردن از ریمل را فورا متوقف کنید و از یک دکتر متخصص کمک بگیرید.

 

رژ لب:
این مسئله ممکن هست بسیار جدی شود زیرا اگر از رژ لب به مقدار چندان بهره گیری نشود به مدت طولانی در کیف آرایشی فرد باقی میماند. نگه داشتن رژ لب در فریزر میتواند شکستن پارابن و روغن‌هاي ضروری موجود در آن را کندتر کند. با اینحال تمامی محصولاتی که دارای نگهدارنده میباشند نیز در طولانی مدت میتوانند باعث اسیب به بدن شوند. اگر رژ لب شما تغییر رنگ داده باشد یا بوی بدی از آن ساطع شود باید به فکر تغییر آن بیفتید.

 

برس آرایشی:
از آنجایی که این برس‌ها در سرتاسر صورت مورد بهره گیری قرار میگیرند ممکن هست حامل میکروب‌هاي زیادی باشند. پیشنهاد می شود برس آرایشی به طور منظم شستشو گردد و در یک مکان عاری از میکروب نگه داری شود. شما باید برس خود را بعد از بهره گیری کردن با اسپری‌هاي مخصوص بشویید.

 

انجام ندادن این کار باعث بدتر شدن جوش‌هاي صورت می شود و سایر دشواری های پوستی را نیز ناگوار تر خواهد کرد. هرگز برس خود را با مقادیر اضافی از پودرها پر نکنید. به این فکر کنید که باکتری‌هاي زیادی از همین طریق میتواند وارد بدن شما شود.

 

خط چشم:
مدادهای گوناگونی که برای آرایش به کار می رود, روش‌هاي تمیز کردن آسانی دارند. شما میتوانید آن را با یک مدادتراش بتراشید و لایه‌اي که باکتری بر روی آن نشسته هست را فورا بردارید. همین طور شما میتوانید با اسپری آن را ضدعفونی نمایید. با اینحال آن گونه لوازم آرایشی نیز از خطر در امان نیستند.

 

درست امثال ریمل, اگر از مداد در نواحی حساسی هم چون چشم بهره گیری میکنید, ممکن هست عفونت به سرعت اکران شود. بهره گیری طولانی مدت از آن بدون ضدعفونی کردن, می تواند به تدریج به دید فرد اسیب بزند. برای پیشگیری از این صدمه‌ها بهتر هست از خط چشم در ناحیه داخلی خط مژه بهره گیری نکنید. این کار باعث مسدود شدن غدد چربی میشود که از قرنیه محافظت میکنند. مدادهای خود را هر ۱۸ ماه یک‌بار عوض کنید.

 

گلیتر:
خبرهای بدی برای کسانی که طرفدار چشمان براق میباشند داریم. دانه‌هاي درشت گلیترها می تواند برای چشم بسیار خطرناک باشد. به هنگام اعمال گلیترها, امکان افتادن دانه‌هاي آن در داخل چشم وجود دارد. همین فرمایش موجب سوزش چشم می شود و حتی میتواند باعث ایجاد خراشیدگی قرنیه شود.

 

بر خلاف سایر ایتم‌هاي آرایشی که می توان با تعویض یا ضدعفونی کردن از بروز عفونت جلوگیري کرد, در مورد گلیترها هیچ روش مراقبتی وجود ندارد. اگر شما جزو افرادی هستید که به طور مکرر از گلیتر بهره گیری میکنید یا چشمان حساسی دارید باید عادت خود را ترک کنید و بهره گیری از آن را محدود نمایید.

 

فونداسیون:
به طور رسمی موادی که برای زیرسازی آرایش به کار می رود معمولاً ۱۲ ماه قابل نگه داری هست اما اگر انگشتان خود را وارد این محصولات کرده اید, بهتر هست آن را بعد از شش ماه عوض کنید. همه ي وقت قبل از انجام آرایش, دستان خود را بشویید. تنها فونداسیون‌هاي مایع موجب ایجاد دشوار نمی شود. حتی فونداسیون‌هاي پودری

 

نیز میتواند حامل باکتری‌هاي گوناگون باشد. اگر بعد از بهره گیری کردن از فونداسیون‌ها احساس سوزش داشتید باید به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

 

فرمژه:
اکثر افراد فرمژه‌هاي خود را در داخل کیف آرایشی خود قرار می دهند بدون این که توجهی به بهداشت آن داشته باشند. قرار دادن فرمژه در داخل کیف‌هاي آرایشی می تواند باعث آلوده شدن آن شود و چشمان شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. در این حالت بهره گیری از فرمژه نه تنها باعث زیبایی چشمان شما نمی شود بلکه اسیب‌هاي جدی به آن وارد خواهد کرد. به همین منظور باید فرمژه خود را به صورت مکرر بشویید.