پارس ناز پورتال

مقررات ایرلاین های داخلی و خارجی برای سفر هوایی بانوان باردار

مقررات ایرلاین های داخلی و خارجی برای سفر هوایی بانوان باردار

سفر با هواپیما یکی از ایمن ترین و سریع ترین روش ها برای رسیدن به مقصد است. به همین دلیل افراد دارای شرایط خاص مانند بیماران، افراد توانمند و سالمند و همچنین بانوان باردار، هواپیما را برای سفر انتخاب می کنند.

 

با این وجود قوانین مختلفی برای این افراد وجود دارد که لازم است قبل از رزرو بلیط هواپیما به آن توجه کنند. قوانین پرواز زنان باردار در ادامه بررسی شده است.سفر با هواپیما در بارداری به شرایط و عوامل مختلفی بستگی دارد.

 

قبل از هر چیز بانوان باید به شرایط و مدت بارداری خود توجه کرده و قوانین مربوط به ایرلاین ها را مطالعه کنند. گاهی اوقات مشکلی برای بانوان باردار وجود ندارد ولی در برخی مواقع باید مجوز پزشکی دریافت کنند.

 

راحتی در سفر برای بانوان باردار از اهمیت ویژه ای برخوردار است بطوریکه توصیه می کنیم هنگام دریافت کارت پرواز، صندلی بهتری در جایگاهی بهتر را درخواست کنید. همچنین به منظور تجربه سفری راحت تر بهتر است بهتر است بلیط هواپیما برای پروازهای بیزینس کلاس را رزرو کنید.

 

در این کلاس های پروازی، صندلی ها راحت تر بوده و خدمات متنوعی در طول پرواز برای مسافران ارائه می شود. البته پروازهای بیزینس توسط برخی ایرلاین ها ارائه می شود که با مراجه به وب سایت بلیط یار به نشانی https://belityar.com پس از انتخاب مبدا و مقصد و با استفاده فیلتر کلاس پروازی، می توانید پرواز بیزینس کلاس را انتخاب کنید.

 

آیا هواپیما برای زن باردار خطرناک است

قبل از اینکه به موضوع قوانین سفر با هواپیما در بارداری بپردازیم، میزان خطر هواپیما و پرواز برای بارداری را بررسی می کنیم. به دلیل شرایط متفاوت فشار هوا و کمبود اکسیژن در ارتفاع ممکن است پیامدهایی را برای مادر و یا جنین به وجود آورد که شامل سنگینی شکم و وزن جنین شود.این شرایط در سنین باردار زیاد و یا خیلی کم، رخ می دهد.

 

معمولا در بین هفته های 14 و 28 مشکلات کمتری برای مادر به وجود می آید.علاوه بر این ممکن است به دلیل چاله های هوایی و فرود آمدن هواپیما و در صورتی که کمربند خود را نبسته باشید، به صندلی جلویی برخورد کنید. توصیه می کنیم نکات ایمنی را در قبل از پرواز و حین پرواز رعایت کنید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود.

مقررات ایرلاین های داخلی و خارجی برای سفر هوایی بانوان باردار

قوانین پروازهای داخلی برای بانوان باردار

قوانینی که برای بانوان باردار تعیین شده است به منظور رفاه حال آن ها و جلوگیری از رخ دادن پیشامدهای ناگوار می باشد. قوانین کلی در این رابطه وجود دارد، ولی با این وجود برخی ایرلاین ها دارای قوانین متفاوتی می باشند.

 

پس بهتر است از قبل اطلاعات کافی را در این رابطه کسب کرده و سپس از سایت های معتبر فروش بلیط هواپیما، بلیط موردنظر را رزرو کنید.از قوانین سفر با هواپیما در بارداری می توان به سن بارداری اشاره کرد.

 

بطور کلی استفاده از هواپیما برای بانوان باردار تا قبل از هفته 28 به شرط سلامت خانم باردار و عدم وجود خونریزی و اطمینان از سن بارداری، موردی ندارد. در برخی مواقع برای سوار شدن به هواپیما باید مجوز پزشکی ارائه دهید.

 

از هفته 28 تا 35 مادر باردار باید گواهی و مجوز معتبر از پزشک معالج دریافت کرده و هنگام سوار شدن باید مسئولین چک-این آن را بررسی کنند.این  قوانین برای تعداد بارداری نیز متغیر است. بطور مثال در بارداری اول تا آخر هفته 32 برای پروازهایی که کم تر از دو ساعت می باشند، بانوان باردار نمی توانند از هواپیما استفاده کنند.

 

همچنین در بارداری اول بانوان که در انتهای هفته 28 بارداری به سر می برند، امکان استفاده از هواپیما برای پروازهای بیشتر از 2 ساعت را ندارند. علاوه بر این، بانوانی که بارداری دوم خود را در هفته 28 سپری می کنند نمی توانند از هواپیما استفاده کنند.

مقررات ایرلاین های داخلی و خارجی برای سفر هوایی بانوان باردار

قوانین هواپیمایی ماهان برای زنان باردار

 

ایرلاین ماهان یکی از شرکت های هواپیمایی است که قوانین آن نسبت به سایر ایرلاین ها کمی متفاوت است. این قوانین شامل موارد زیر است:

 

– بانوان باردار هنگام عبور از گیت ورودی باید مدرکی را که نشان دهنده سن بارداری آن ها باشد را به مسئولین مربوطه نشان دهند.

 

– بانوان بارداری که در انتهای هفته 28 قرار دارند، در صورتی که روند بارداری آن ها طبیعی بوده عوارض ناشی از بارداری را ندارند، نیازی به دریافت مجوز پزشکی ندارند.

 

–  بانوان بارداری که سن بارداری آن ها از 28 هفته بیشتر است باید مجوز پزشک مبنی بر سلامت مسافر ارائه دهند.

 

– هفته 34 بارداری برای حاملگی تک قلو و هفته 32 برای حاملگی چند قلو شامل ممنوعیت پرواز می شوند.

 

توصیه هایی برای پرواز ایمن برای بانوان باردار

سفر در طول بارداری برای بانوان به ویژه کسانی که اولین تجربه بارداری آن هاست، ممکن است با مشکلاتی همراه باشد. بهتر است قبل از پرواز با پزشک خود مشورت کنید و امکانات لازم در طول سفر را همراه خود داشته باشید.

 

بهترین سن بارداری برای استفاده از هواپیما، سه ماهه دوم است. طبق توصیه پزشکان، سه ماهه اول و سه ماهه سوم بارداری، زمان مناسبی برای سفر با هواپیما نیست.همچنین سعی کنید از به همراه داشتن مقدار بار زیاد خودداری کنید و یا وسایل را به مسافر همراه خود بسپارید.

 

در فرودگاه ها خدمات حمل بار وجود دارد که می توانند در حمل و نقل چمدان ها کمک کنند. همچنین در بیشتر فرودگاه های بزرگ کشور مانند مهرآباد تهران و هاشمی نژاد مشهد، اتاق مادر و کودک وجود دارد که بانوان باردار نیز می توانند از آن استفاده کنند.

 

از خدمات دیگر فرودگاه ها می توان به مراکز درمانی اشاره کرد که بطور مثال در داخل و اطراف فرودگاه مهرآباد تهران، این مراکز درمانی، خدمات اورژانسی را برای مسافران ارائه می دهد.

 

هنگام دریافت کارت پرواز، شرایط جسمانی خود را برای مسئول صدور کارت پرواز توضیح دهید تا صندلی مناسبی برای شما انتخاب کند. در طول پرواز سعی کنید کمربند خود را ببندید و صندلی خود را کمی خم کنید تا راحت تر بنشینید. همچنین ماسک اکسیژن خود را تست کنید تا مشکلی نداشته باشد.  

مقررات ایرلاین های داخلی و خارجی برای سفر هوایی بانوان باردار

قوانین پرواز خارجی برای زنان باردار

بطور کلی پروازهای طولانی و به ویژه در مسیرهای خارجی برای بانوان توصیه نمی شود. اما در صورتی که ناچار به مسافرت با هواپیما هستید بهتر است از قبل با قوانین آن ها آشنایی داشته باشید.

 

ایرلاین های خارجی متعددی از برخی فرودگاه های ایران به شهرهای کشورهای دیگر پرواز دارند که مهم ترین آن ها شامل قطر ایرویز، ترکیش ایرلاینز و فلای امیریتز می باشد.شرکت های هواپیمایی اماراتی قوانینی در رابطه با بانوان باردار مشخص کرده اند.

 

در این ایرلاین ها، بانوان باردار می توانند در هر هفته ای از بارداری از هواپیما استفاده کنند اما ملزم به رعایت شرایطی می باشند. یکی از این شرایط، دریافت مجوز از خدمات پزشکی برای بارداری های تک قلو پس از هفته 36 و حاملگی چندقلو پس از هفته 32 می باشد.

 

مسافرت با هواپیما برای بانوان باردار در ایرلاین لوفتهانزا که سن بارداری آن ها کمتر از 36 هفته می باشد، مجاز اعلام شده است. این قانون برای باداری دوقلو در سن بارداری کمتر از 28 هفته می باشد. هواپیمایی قطر از پذیرش مادران باردار چندقلو در هفته 33 باداری به بعد خودداری می کند، اما برای بارداری تک قلو در این سن با مجوز پزشکی مشکلی ندارد.