پارس ناز پورتال

این تغییرات در بدن نشانه بروز بیماری هستند

این تغییرات در بدن نشانه بروز بیماری هستند

این تغییرات در بدن نشانه بروز بیماری هستند 

تعداد زیادی از بیماری ها خود را با علامت هایي در بدن نشان میدهند که بعضی از انها را به روش بالینی نیز میتوان به راحتی تشخیص داد. گاهی اوقات بدن تلاش می‌کند به روش هایي عجیب سیگنال هایي را به شما ارسال کند تا از بروز مشکلی بزرگ خبر دهد. ممکن هست قدرت چشایی شما به ناگاه تغییر کند

 

یا با صدای زنگ در گوش هاي خود مواجه شوید.این علائم عجیب و غریب می‌توانند نشانه اي از این باشند که مشکلی جدی‌تر در بدن وجود دارد.

 

زنگ زدن گوش ها
زنگ زدن گوش ها میتواند با تجمع جرم گوش، تومورهای سر و گردن یا مشکلاتی در آرواره مرتبط باشد.
زنگ زدن گوش «Tinnitus» به شرایطی گفته میشود که فرد بدون وجود منبع صدای خارجی، سر و صدا یا صدای زنگ را در گوش خود میشنود. در بعضی موارد، صدا میتواند چنان بلند باشد که در توانایی تمرکز فرد اختلال ایجاد کند.

 

زنگ زدن گوش مشکلی شایع هست و از هر پنج نفر، یک نفر را تحت تاثیر قرار میدهد. زنگ زدن گوش یک مریضی در نظر گرفته نمیشود، اما نشانه اي از دیگر مریضی هاي اساس اي هست که با از دست دادن شنوایی وابسته به افزایش سن، آسیب در گوش داخلی، تجمع یا انسداد جرم گوش رابطه دارد،

 

یا گاهی اوقات نشانه اي از آلرژی ها هست. اگر زنگ زدن گوش بیش از یک هفته ادامه یابد، باید به دکتر مراجعه کنید. نشانه هاي زنگ زدن گوش شامل سر و صداهای خیالی در گوش ها، وزوز، زنگ زدن، صدای خش خش، غرش یا کلیک می‌شوند.

 

از دست دادن چشایی
از دست دادن چشایی میتواند با مریضی آلزایمر، مشکلات سینوسی و بینی، کمبود مواد مغذی، آسیب سر یا مصرف بعضی داروها مرتبط باشد.یک اختلال چشایی می‌تواند تاثیر منفی بر سلامت و کیفیت زندگی انسان داشته باشد. در زمان تولد، انسان دارای حدود 10 هزار جوانه چشایی هست،

 

اما پس از 50 سالگی، ممکن هست روند از دست دادن آنها را تجربه کند. بعضی موارد از دست دادن قدرت چشایی و حتی بویایی در بین افراد مسن، به ویژه پس از 60 سالگی، شایع هست.دانشمندان بر این باورند که تا 15 درصد از بزرگسالان ممکن هست دارای یک مشکل چشایی یا بویایی باشند، اما بسیاری در پی دریافت کمک پزشکی نیستند.

 

تعداد زیادی از افرادی که فکر می‌کنند حس چشایی خود را از دست داده و به دکتر مراجعه میکنند وقتی متوجه می‌شوند که در حقیقت دارای یک اختلال بویایی میباشند، شگفت زده میشوند.

 

آبی شدن ناخن ها
آبی شدن ناخن ها می‌تواند با انسداد ریوی، آمفیزم یا مریضی ریوی مرتبط باشد.ناخن هاي آبی نشانه اي از عدم دریافت اکسیژن به میزان کافی در نوک انگشتان هست، که این شرایط به نام سیانوز شناخته میشود. دلایل تعداد زیادی از جمله انسداد ریوی، آمفیزم یا مریضی تنفسی، یا یک مشکل عروقی به نام مریضی رینود میتوانند اساس ساز این شرایط شوند.

 

گاهی اوقات، ممکن هست گردش خون آهسته‌تر، به ویژه در آب و هوای سرد، موجب شکل گیری ناخن هاي آبی شود، اما در صورتی که ناخن هاي شما همواره آبی میباشند، مراجعه به دکتر برای بررسی دقیق شرایط برترین انتخاب هست.

 

خالدار شدن شبکیه چشم
خالدار شدن شبکیه چشم می‌تواند با یک تومور مرتبط باشد و باید توسط دکتر بررسی شود.چشم هاي شما شبیه پوست میباشند و همانند پوست، آنها نیز می‌توانند با شکل گیری نشان هایي به نام خال مشیمیه مواجه شوند. خال مشیمیه به طور معمول بی ضرر هست و در اکثر موارد تنها یک چشم دکتر میتواند

 

آنها را دیدن کند. دکتر بر هر گونه خال کنترل خواهد داشت و در صورت ایجاد تغییر در رنگ، اندازه یا شکل که میتواند نشانه اي از ملانوما باشد به بیمار هشدار می‌دهد.

 

پر مویی صورت در زنان
 به گزارش پارس ناز رشد بیش از اندازه موی صورت در زنان میتواند با یک عدم تعادل هورمونی مرتبط باشد.مریضی هیرسوتیسم اکثر به واسطه یک عدم تعادل در هورمونهای جنسی، به ویژه میزان بیش از اندازه هورمونهای مردانه آندروژن، شکل می‌گیرد. یکی از شایع‌ترین دلایل این شرایط سندرم تخمدان پلی کیستیک هست.

 

این مریضی به رشد بیش از اندازه مو هاي زبر و تیره روی بدن در قسمت هایي که معمولا در مردان مو رشد میکند – صورت، سینه و پشت – منجر میشود. مقدار مو هاي بدن تا حد زیادی به ساختار ژنتیکی وابسته هست.