پارس ناز پورتال

خاطره های جالب بازیگران هالیوود از باراک اوباما

مجموعه : اخبار سینما
خاطره های جالب بازیگران هالیوود از باراک اوباما

خاطره های جالب بازیگران هالیوود از باراک اوباما

 بازیگران هالیوودی با اوباما خاطره های بسیاری دارند چون این رئیس جمهور با جامعه هنرمند آمریکا رابطه خوب و دوستانه ای برقرار نموده بود. هیچ سه کلمه ای به غیر از «بله ما می توانیم» نیستند که بتوانند بهتر از کلمات دیگر کمپین ریاست جمهوری باراک اوباما را به تصویر بکشند.

 

این جمله شعاری که برای نخستین بار در سال۲۰۰۸ در ایالت نیوهمپشایر مورد استفاده قرار گرفت، باعث شد کاندیداسی او فراگیر شود و نظر رای دهندگانی را جلب کند که از سیاست های واشنگتن خسته شده بودند.حالا با توجه به اینکه در کمتر از ۱۰ روز دیگر این رییس جمهور از کاخ سفید بیرون خواهد رفت، این شعار هم ریبوت شده است.

 

کاخ سفید ویدیویی را با عنوان «بله ما می توانیم: به یادماندنی ترین لحظات شما از ریاست جمهوری اوباما» را منتشر کرده است. این ویدیو که در آن چهره های شناخته شده، فعالان و کودکان به نمایش درمی آید، به بزرگترین دستاوردهای اوباما در کاخ سفید نگاه می کند.

 

این ویدیو به اکتشاف در موضوعاتی می پردازد که او نسبت به آن ها اقدام به افزایش آگاهی کرد، به رفتارهایی نگاه می کند که او آن ها را تغییر داد و از مهم ترین لحظات ریاست جمهوری اش یاد می کند.لئوناردو دی کاپریو، تام هنکس، الن دجنرس، جری ساینفلد، جان لجند، کری واشنگتن، ساموئل ال. جسکون و بسیاری از چهره های دیگر در آن بهترین خاطرات شان

 

را از رییس جمهور لحظاتی که باعث شد با خود بگویند «بله ما می توانیم» را به اشتراک می گذارند. جان لجند خواننده در آن اقرار می کند: «من هرگز پیش از این به خاطر نتیجه انتخابات گریه نکرده بودم.»دی کاپریو می گوید: «وقتی که من در سازمان ملل بودم و شنیدم که رییس جمهورمان می گوید مسئله تغییرات اقلیمی مهم ترین مسئله ای است که ما با آن مواجه هستیم، آن هم نه تنها ما و بلکه نسل های آینده، بسیار حرف الهام بخشی بود.»

 

اما دجنرس از استعدادهای رقص پرزیدنت یاد می کند و می گوید: «مراسم CVS با میشل خیلی باحال بود و رقصیدن با باراک در مراسم تولدش هم جالب بود. او خوب هم می رقصد. نباید برای این سرزنشش کنند، تو رقصنده خوبی هستی.»تام هنکس می گوید سیاست آقای اوباما در مورد کوبا بود که بیشتر از همه روی او تاثیر گذاشت.

 

او در توضیح می گوید: «او تمام قوانینی که در مورد کوبا وجود داشت را تغییر داد و این کار را با خلاصه ترین انگیزه ممکن انجام داد و گفت کارهایی که تا الان کردیم عملی نشده اند.»کری واشنگتن گفت ریاست جمهوری اوباما باعث شد مردم حس کنند سهمی در کاخ سفید دارند و اضافه کرد: «آدم واقعا تحت ریاست جمهوری او آن سه کلمه اول قانون اساسی را حس می کرد که می گویند ما مردم هستیم.»

 

ساموئل ال. جکسون لحظه ای را به یاد آورد که لایحه حمایت از سلامت مقرون به صرفه تصویب شد و می گوید: «من فامیل هایی دارم که نمی توانند پول بیمه سلامت را تقبل کنند بنابراین خیلی خوب بود که فهمیدم اگر اتفاقی برای آن ها بیفتد، از آن ها حمایت می شود.»

 

در این ویدیو همچنین کسانی هستند که توضیح می دهند چطور اوباما باعث شد آن ها طی ریاست جمهوری اش حس کنند بخشی از کاخ سفید هستند. آن ها از همه چیز از افزایش آگاهی در مورد خشونت جنسی تا امضای تفاهم نامه اقلیمی پاریس به عنوان به یادماندنی ترین لحظات شان صحبت می کنند.

 

یک دانش آموز مدرسه ای کلاس سومی به یاد می آورد که چطور اوباما شخصا به نامه او پاسخ داد و ملیندا گیتس، همسر بیل گیتس هم خاطره برخورد او با دانش آموزان مدارس بوستون را تعریف کرد. یکی دیگر از افرادی که در ویدیو صحبت کرد از اوباما به این خاطر تشکر کرد که او نخستین دیا (چراغ موشی هندی) را به مناسبت دیوالی (فستیوال نورهای هند) در کاخ سفید روشن کرد.

 

با وجود اینکه هیچ اشاره مستقیمی به رییس جمهور منتخب دونالد ترامپ در ویدیو نمی شود، همه کسانی که در آن حضور دارند حسی از غم را القا می کنند. اوباماها در حال حاضر آماده آخرین خداحافظی خود با رای دهندگان آمریکایی می شوند. آن ها آخرین مهمانی خود را روز جمعه در کاخ سفید برگزار کردند و میشل اوباما هم آخرین سخنرانی خود

 

به عنوان بانوی اول ایالات متحده را ایراد کرد. بانوی اول که در رخدادی در کاخ سفید به مناسبت تجلیل از مشاوران مدرسه ای صحبت می کرد، با اشک در چشمانش دفاعی احساس از گوناگونی آمریکا کرد. او به مخاطبان جوانش گفت که «کشور متعلق به شماست.»باراک اوباما روز سه شنبه در شیکاگو که زادگاهش است، آخرین سخنرانی رسمی اش به عنوان رییس جمهور آمریکا را ایراد کرد.